Inline Ckeditor + Ckfinder
Klaas Wijbrandi
07/05/2014 12:25:23Hallo,
Ik heb een website in localhost met Ckeditor met bepaalde Divs die contenteditable zijn.
dat laat ik met Jquery de html opslaan in de database.
nu probeer ik CkFinder de afbeeldingen erbij te uploaden en te weergeven.
Heeft iemand een idee hoe ik dat moet aanpakken, heb al verschillende forums bekeken , maar ik kom er niet uit.
Alvast bedankt.
Ik heb een website in localhost met Ckeditor met bepaalde Divs die contenteditable zijn.
dat laat ik met Jquery de html opslaan in de database.
nu probeer ik CkFinder de afbeeldingen erbij te uploaden en te weergeven.
Heeft iemand een idee hoe ik dat moet aanpakken, heb al verschillende forums bekeken , maar ik kom er niet uit.
Alvast bedankt.
Gewijzigd op 07/05/2014 12:28:47 door Klaas Wijbrandi
PHP hulp
05/11/2024 22:26:40Wouter Van Marrum
07/05/2014 15:16:30Hallo Klaas,
Ik weet wel hoe je dit doet met KCFinder ( gratis alternatief.)
Je moet config.js van ckeditor bewerken met deze waardes ( voor KCFinder ) erin.
Je moet het pad naar kcfinder wel aanpassen hopelijk heb je hier wat aan.
Ik weet wel hoe je dit doet met KCFinder ( gratis alternatief.)
Je moet config.js van ckeditor bewerken met deze waardes ( voor KCFinder ) erin.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
2
3
4
5
6
7
8
CKEDITOR.editorConfig = function(config) {
config.filebrowserBrowseUrl = '/kcfinder/browse.php?opener=ckeditor&type=files';
config.filebrowserImageBrowseUrl = '/kcfinder/browse.php?opener=ckeditor&type=images';
config.filebrowserFlashBrowseUrl = '/kcfinder/browse.php?opener=ckeditor&type=flash';
config.filebrowserUploadUrl = '/kcfinder/upload.php?opener=ckeditor&type=files';
config.filebrowserImageUploadUrl = '/kcfinder/upload.php?opener=ckeditor&type=images';
config.filebrowserFlashUploadUrl = '/kcfinder/upload.php?opener=ckeditor&type=flash';
};
config.filebrowserBrowseUrl = '/kcfinder/browse.php?opener=ckeditor&type=files';
config.filebrowserImageBrowseUrl = '/kcfinder/browse.php?opener=ckeditor&type=images';
config.filebrowserFlashBrowseUrl = '/kcfinder/browse.php?opener=ckeditor&type=flash';
config.filebrowserUploadUrl = '/kcfinder/upload.php?opener=ckeditor&type=files';
config.filebrowserImageUploadUrl = '/kcfinder/upload.php?opener=ckeditor&type=images';
config.filebrowserFlashUploadUrl = '/kcfinder/upload.php?opener=ckeditor&type=flash';
};
Je moet het pad naar kcfinder wel aanpassen hopelijk heb je hier wat aan.
- Pepijn -
07/05/2014 16:11:47Voor CKFinder, zal het niet zoveel moeilijker zijn, even kijken naar de config.js, en proberen Wouters code erin te douwen (zal wel moeten aanpassen, aangezien waardes niet hezelfde zullen zijn..)
En anders, google is ya best friend.
En anders, google is ya best friend.
"Google is ya best friend", maar zelf even zoeken had ook geen kwaad gekund ;-)
http://docs.cksource.com/CKFinder_2.x/Developers_Guide/PHP/Installation
http://docs.cksource.com/CKFinder_2.x/Developers_Guide/PHP/Installation