Inline editing (CMS) *meedenkwerk*
Ik heb een CMS geschreven gebaseerd op het Codeigniter Framework.
Nu alles stabiel draait en ik al een aantal websites heb draaien op de nieuwe versie (1.5) wil ik aan de userbility werken en wel met feedback van mijn "klanten".
Wat er vaak wordt aangegeven is dat ze niet kunnen zien hoe het eruit komt te zien als ze een pagina bewerken. Ik wil dus nu ene mogelijkheid gaan bieden waarbij inline editing wordt aangeboden.
Dit betekend dat ik een aparte template-lib moet gebruiken die de pagina bouwt voor mij en waar ik bepaalde tags strip en deze omzet in bijvoorbeeld textarea's of knoppen waarbij je met een knopklik een lightbox krijgt te zien, liever heb ik gewoon echte inline editing natuurlijk maar dit gaat even om het idee.
Om een idee te geven hoe het er nu uitziet zal ik een screenshot toevoegen.
Ik ondersteun in mijn systeem ook multilanguage. Deze wordt automatisch door de DB aangevuld. Ik kan dus een taal erbij zetten en het systeem maakt voor mij een extra tab met een nieuwe editor.
Wat ik zou willen is dat de pagina geladen wordt en dat bepaalde elementen zoals;
- Google analytics
- wellicht andere code dingen
NIET worden geladen. Hier gaf ik zal aan de template o.i.d moeten wijzigen waardoor dit niet wordt ingeladen maar daar kom ik wel uit.
PS: De template lib die ik gebruik is van Phil Sturgeon, welke hij niet meer ondersteund en ik op mijn eigen Github heb geplaatst.
https://github.com/rickdgraaff/ci_template
Nu zou ik graag van jullie willen weten hoe ik dit het beste kan aanpakken. Graag jullie suggesties en vragen naar de werking van mijn CMS o.i.d
Voor de frontend pagina's gebruik ik een class (page_contoller) die de pagina bij elkaar raapt en bakt om het zo maar te zeggen.
Alvast bedankt!
Heeft niemand ervaring hiermee of wat ideeeën? *snif* *snif* :(
Deze heeft een inline editor en er is een plugin inlive save. hopelijk kun je hier wat mee
Opslaan van database elementen e.d
Dat bedoelde ik meer. Ckeditor 4 gebruik ik sowieso al als je naar het screenshot had gekeken.
Heb je al eens naar CreateJS gekeken (en CreatePHP voor de php kant van het verhaal)?