inlog en registreersysteem php

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Melissa Heijligers

Melissa Heijligers

08/07/2013 13:23:33
Anchor link
aar, ik heb css al helemaal geleerd en html ken ik heel goed.

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 22:58:44

- Pepijn  -

- Pepijn -

08/07/2013 13:24:04
Anchor link
Melissa kijk naar wat andere sites war aarclay ooknal zei.

- SanThe -

- SanThe -

08/07/2013 13:24:16
Anchor link
De function eregi() is antiek.
Niet meer gebruiken dus.

- Pepijn  -

- Pepijn -

08/07/2013 13:25:07
Anchor link
Melissa Heijligers op 08/07/2013 13:23:33:

Melissa in je imdex.php en login.php staat logmv.php vandaar die 404 error

Toevoeging op 08/07/2013 13:25:08:

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/07/2013 13:29:09
Anchor link
Melissa Heijligers op 08/07/2013 13:22:51:
ik heb al met container gewerkt, maar dit bevalt me helemaal niet..
ik kan er gewoon niet mee werken.. sorry..
footer heb ik wel..
wat bedoel je eigenlijk met rommelig..?
het moet ook niet te druk worden..

Wat bevalt er niet aan? Ik heb het idee dat je het gele geheel van positionering niet snapt? Ten opzichte van de container div (staat trouwens wel verkeerd in je source) kan je andere delen van je site netjes posioneren.

Hoe wil je nu je menu netjes uit kunnen lijnen tegenover je header/logo? Dat lukt gewoon niet, en als het kan is het een slechte manier.

Bouw je HTML eens op een goede wijze op, en houd de gedacht van het stalen framewerk van een flat in aanbouw in gedachte, zonder dat zal de hele flat in elkaar storten, net als jouw site die heel lastig beheerbaar wordt.

Dus doe een tijdje ervaring op, en neem dit advies van ons(*) aan om met positionering te gaan spelen. Wij hebben jaren lange ervaring, en hebben zijn ook na een week HTML leren niet over gegaan op PHP en hebben ook lang geoefend, daar zal jij ook geen uitzondering voor zijn als je echt wat wilt bereiken met je site. (je makt het tenslotte niet voor de kat zijn viool, lijkt me)

* 'ons'? ja, ik weet zeker dat anderen er achter mijn advies zullen staan ;-).

- Pepijn  -

- Pepijn -

08/07/2013 13:29:10
Anchor link
Kiek maar eens

Melissa Heijligers

Melissa Heijligers

08/07/2013 13:30:36
Anchor link
Pepijn --- op 08/07/2013 13:25:07:

Toevoeging op 08/07/2013 13:25:08:

ja, maar loginv.php is dit:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
<?php
session_start();
if( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')        // Controle of er op de knop is gedrukt.
{

if(!empty($_POST['gebruikersnaam']) AND !empty($_POST['password'])) // Controle of alles is ingevult.
    {
        include_once 'connect.php';            // Connectie met database.
        include_once 'uwx3g.php'; // Connectie salt page.

$gebruikersnaam    = mysql_real_escape_string($_POST['gebruikersnaam']);  // Gevaren voor sql injectie weren dmv. mysql_real_.......
        $password        = sha1(salt($_POST['password']));  // Hash en Salting van pw.
        $sql = ("SELECT gebruikersnaam, password FROM gebruikers WHERE gebruikersnaam='". $gebruikersnaam . "' AND password= '" . $password . "'"); // Selecteer user waar de gebruiker overeenkomt met ingevoerde pas
        $uitvoer = mysql_query($sql);

$controle = mysql_num_rows($uitvoer); //Uitvoer van inlog
            if($controle != 0)
            {

//VERDERE VERWERKING. (DIT is aanjou, bijv. sessie ofziets?

header('Location: Page1.html');
               echo 'Je bent succesvol ingelogd, je wordt doorgestuurd. ';

}

else
            {
                header('Location: Index.html');
                echo ('Verkeerde gebruikersnaam of wachtwoord.');        // Negatieve melding van ingevoerde gegevens.
            }            
    }

else
    {
        header('Location: Index.html');
        echo ('U heeft een van de gegevens niet goed ingevuld.');        // Negatieve melding van ingevoerde gegevens.
    }  
}

else
{
    header('Location: Index.html'); // Negatief op de verwerk pagina gekomen, direct terug verwijzen met gepaste melding.
    exit ('U bent op de verkeerde pagina gekomen, u wordt doorverwezen.');
}

?>

Toevoeging op 08/07/2013 13:31:10:

- SanThe - op 08/07/2013 13:24:16:
De function eregi() is antiek.
Niet meer gebruiken dus.

welke functie wel dan..?

Toevoeging op 08/07/2013 13:31:24:

Pepijn --- op 08/07/2013 13:24:04:
Melissa kijk naar wat andere sites war aarclay ooknal zei.

zal ik doen

- Pepijn  -

- Pepijn -

08/07/2013 13:32:18
Anchor link
- Aar - op 08/07/2013 13:29:09:
footer heb ik wel..

Wat bevalt er niet aan? Ik heb het idee dat je het gele geheel van positionering niet snapt? Ten opzichte van de container div (staat trouwens wel verkeerd in je source) kan je andere delen van je site netjes posioneren.

Hoe wil je nu je menu netjes uit kunnen lijnen tegenover je header/logo? Dat lukt gewoon niet, en als het kan is het een slechte manier.

Bouw je HTML eens op een goede wijze op, en houd de gedacht van het stalen framewerk van een flat in aanbouw in gedachte, zonder dat zal de hele flat in elkaar storten, net als jouw site die heel lastig beheerbaar wordt.

Dus doe een tijdje ervaring op, en neem dit advies van ons(*) aan om met positionering te gaan spelen. Wij hebben jaren lange ervaring, en hebben zijn ook na een week HTML leren niet over gegaan op PHP en hebben ook lang geoefend, daar zal jij ook geen uitzondering voor zijn als je echt wat wilt bereiken met je site. (je makt het tenslotte niet voor de kat zijn viool, lijkt me)

wow groot stuk lezen... Maar ja ik sta daar ook achter en ik denk niet dat ik de enige ben

Toevoeging op 08/07/2013 13:33:58:

Het kan komen door Index inplaatsvan index of page1 of uwx3g.. Kijk daar eens naar

Melissa Heijligers

Melissa Heijligers

08/07/2013 13:34:53
Anchor link
- Aar - op 08/07/2013 13:29:09:
footer heb ik wel..

omdat ik nu gewoon net heb zoals ik hebben wil en ik het niet meer zo overzichtelijk vind met container.
Ik snap het wel wat je moet doen.
Het is container met menu footer enz. erin.
container valt geheel te bewerken met css dus kleur enz..
ik wil mijn menu niet uitlijnen, ik vind het mooi zo..
ik heb het al uitgelijnd gehad met container en dan menu erin, maar dat vond ik niet mooi.

Toevoeging op 08/07/2013 13:36:18:

Toevoeging op 08/07/2013 13:33:58:

Het kan komen door Index inplaatsvan index of page1 of uwx3g.. Kijk daar eens naar
[/quote]

nee, die bestaan gewoon, mijn Index.html is gewoon met een hoofdletter..
uwx3g.php bestaat ook gewoon en klopt.

Toevoeging op 08/07/2013 13:38:33:

en dat wat bedoeld word met een echte menu ervan maken, dit wil ik toepassen in het spel zelf...

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/07/2013 13:42:28
Anchor link
Experimenteer er gewoon eens mee, het behoort bij de basis als je zelf een goede website wilt hebben. Zie mijn reactie over het gebouw en het skelet van meteen nog een goed.....

Maak eens wat proefopzetjes, DAAR leer je van, en DAT wil je, en trek je eens even los van je site om wat praktijk uit te voeren.

Een paar tips die je als opdracht kan zien:
- Bouw een site met links een menu, bovenaan een header en een menu, en daaronder komt de content.
- Bouw eens een site met alleen maar een menu bovenaan, waarvan de background oplicht (hover) als je met de muis erboven houdt. Zorg dat het niet alleen de link is, maar ook de achtergrond waarop je kan klikken.
- En bedenk zelf eens een leuke indeling.

Je doet het natuurlijk voor je bezoekers en jezelf, je wilt toch niet amateuristisch eruit zien (vergelijk je site eens met andere sites), waarna je site als een zeepbel uit elkaar spat doordat het haast geen bezoekers trekt.

Mocht je verder ergens vragen over hebben met de bouw/posionering van je opdrachtjes, dan wil ik in ieder geval wel helpen, maar op deze voet ga ik niet verder helpen. Ervaring doen kost een tijdje, en dat moet je gewoon accepteren.

Ik wens je verder veel succes met het experimenteren en positioneren.

En nog een goede tip: houd je bestandnamen: lowercase, in kleine letters dus. EN valideer je site eens met de W3C validator.
Gewijzigd op 08/07/2013 13:48:16 door - Ariën -

Melissa Heijligers

Melissa Heijligers

08/07/2013 13:51:06
Anchor link
maar dat heb ik al gedaan..
en ik wou alleen zoiets: www.horselife1.jimdo.com
als index, maar dan zonder de menu.
in het spel maak ik het natuurlijk zo dat je een menu hebt enz..
maar dit is een index..
ik vind het mooi, ik heb geleerd met html en css 6 uur per dag en nu zou ik graag eens wat anders willen doen dus ben ik verder gegaan met het systeem, als het systeem af is kan ik verder gaan met opmaak voor in het spel.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/07/2013 13:54:40
Anchor link
Quote:
als het systeem af is kan ik verder gaan met opmaak voor in het spel.

Ik zou het eerder omdraaien.
Neem liever onze tips aan, als je iets goeds op het internet af wilt leveren.
Succes.
Gewijzigd op 08/07/2013 13:55:51 door - Ariën -

Melissa Heijligers

Melissa Heijligers

08/07/2013 13:55:55
Anchor link
- Aar - op 08/07/2013 13:54:40:
Quote:

dat dacht ik ook, maar het is zo dat dat pas gezien kan worden als je in het spel bent ingelogd..

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/07/2013 14:07:16
Anchor link
Melissa Heijligers op 08/07/2013 13:55:55:
- Aar - op 08/07/2013 13:54:40:
Quote:

dat dacht ik ook, maar het is zo dat dat pas gezien kan worden als je in het spel bent ingelogd..

De layout zie je al van het begin, in je layout bouw in een later stadium het spel. Maar een spel is gewoon te ver weg. Dus verdiep je dus eens een poosje in HTML en CSS.

Zullen we afspreken dat je eerst wat laat zien wat je al gebouwd hebt aan HTML-opdrachtjes (praktijk is belangrijk), voordat we verder kunnen gaan met PHP? Laat ook je sites eens reviewen in nieuwe topics op ons forum. Niemand doet alles perfect, maar van opbouwende kritiek leer je ook.
Gewijzigd op 08/07/2013 14:10:32 door - Ariën -

Melissa Heijligers

Melissa Heijligers

08/07/2013 14:16:55
Anchor link
http://www.codecademy.com/tracks/web heb ik webfundamentals al geheel gemaakt.
ik zeg dat ik css al geheel ken enz.

moet ik derest van de website ook doorgeven waar ik veel van geleerd heb..?

Toevoeging op 08/07/2013 14:19:48:

ik heb ongeveer 13 dagen iedere dag 6 uur geleerd..

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/07/2013 14:23:54
Anchor link
Codeacademy, ik ken het, heb het een maand geleden ontdekt. En ziet er leerzaam uit. (niet dat ik het nodig heb... :-P)

Maar zie mijn opdrachten eens, en doe er eens wat mee als je alles tenminste goed wilt oppakken. Valideer je site ook eens, want ik zie er een aantal schoonheidsfoutjes in zitten. Verder ben je al goed op weg, maar richt je eens op het positioneren. Niet laten liggen, gewoon doen. Anders wordt het niks met je site.
Gewijzigd op 08/07/2013 14:24:22 door - Ariën -

Melissa Heijligers

Melissa Heijligers

08/07/2013 14:29:39
Anchor link
sorry.. maar echt.. ik heb alles al geleerd wat je zei..

en container en dat dat is mischien wel beter, maar ik vind het gewoon niet fijn.. sorry..
ik heb het al eens toegepast, maar ik vind dit zo veel beter werken..

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/07/2013 14:31:59
Anchor link
Als je alles geleerd hebt... Laat dan eens wat probeerseltjes zien qua posiotionering.

En dat je 'containers niet fijn vindt werken' vind ik een vreemd argument. Het heeft een duidelijk doel die al uitgelegd is. Het is niet vanwege de eye-candy....

Ik bekijk nu je site (http://horselife.net84.net/):
Ik zie hier een onlogische ordening in je HTML:
- divje in je head die er niet hoort.
- Geen framewerk in divjes
- 'zwevende HTML' die in divjes horen (denk aan het skeletwerk van een gebouw).
- tabellen die onnodig zijn, probeer dit eens in CSS op te pakken met labels en fieldsets.
- Misschien registeren en inloggen op een aparte pagina plaatsen. Voorwaarden aan je registratie pagina toevoegen, lijkt me al vast handig voor eind dit jaar, als je met PHP gaat spelen.

Genoeg te doen. Je bent er nog lang niet. Ik kan me indenken dat je na 6 uur elke dag leren wel wat anders wilt, zoals PHP. Maar laat dat nog even liggen, en neem even een paar dagen rust met CSS, en pak de draad eens opnieuw op en bouw eens wat leuke designs... Puur om er wat van te leren.

Ik hoop dat het nu duidelijk voor je is. Ik weet het anders ook niet meer.
Gewijzigd op 08/07/2013 14:39:08 door - Ariën -

Melissa Heijligers

Melissa Heijligers

08/07/2013 14:50:39
Anchor link
ja, die div is net verplaatst, die hoort er niet nee.
framewerk ik weet het al.. maar mij is gezegd dat dit niet veel uitmaakt met de werking van div.
ja, dat kan, maar dat hoeft niet perse is mij gezegd op het ander forum..
welke tabel bedoel je?

ja maar ik heb echt al css en geleerd..
ik wil eens verder komen.. verder met php en ik vroeg gewoon waar een fout zat..

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

08/07/2013 15:02:05
Anchor link
Een framework in div'jes is toch wel vrij essentieel voor een design. Geen idee wie je heeft wijsgemaakt dat het niet hoort, maar ik kan het alleen maar aanbevelen.

Wil je dat het er nou gelikt uit ziet, en dat bezoekers ervan gaan denken 'wauw, dit is een toffe site', of bouw je nou een site tegen heug en meug? Jij zegt het maar....

Of je CSS geleerd hebt, dat is wat jij zegt, maar oefenen, oefenen, en oefenen tot je er bij neervalt (bij wijze van spreken dan), dat hoort er ook bij.

Over je tabellen, neem eens een kijkje in je HTML-code.

Als je meer wilt weten, in dit topic en je vorige (gesloten) topic staan een hoop tips en pas die eens toe. Ik vind het zelf nu wel genoeg zo en hoop dat je nu voldoende opstapjes hebt om je verder te verdiepen in CSS. PHP kunnen we je echt nog niet aanraden....

Moedig dat je afgelopen weken hebt bezig gehouden met CSS, en ik wens je veel succes met het verdere ontwerp van je site. En laat deze ook een reviewen. Zeer belangrijk als je de mening van anderen wilt weten.
Gewijzigd op 08/07/2013 15:05:17 door - Ariën -

Pagina: « vorige 1 2 3 volgende »

Dit topic is gesloten.

Overzicht

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.