Inlog gegevens altijd goed gekeurt

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nico V.

Nico V.

24/08/2006 11:13:00
Quote Anchor link
Wat klopt er niet aan het volgende

$sql = "SELECT * FROM klanten WHERE achternaam = '$achternaam' AND wachtwoord = '$wachtwoord'";
$result = mysql_query($sql) or die (mysql_error());
if (mysql_num_rows($result) == 1)

Wat ik ook invul ik ben altijd ingelogd

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 23:24:13

- SanThe -

- SanThe -

24/08/2006 11:20:00
Quote Anchor link
Er zit waarschijnlijk een leeg record in de database. En wat zit er in $achternaam en in $wachtwoord? Komen die uit een POST? en zijn ze omgezet naar gewone vars? Waarschijnlijk zijn ze leeg.

Nico V.

Nico V.

24/08/2006 11:37:00
Quote Anchor link
OK het word al beter, de gegevens komen inderdaad uit een POST en die kan ik keurig printen indien nodig. Die gegevens worden dus in die query gestopt.

Nu is het probleem andersom. Ik kan niet inloggen ook al gebruik ik de juiste gegevens.

Nico V.

Nico V.

24/08/2006 14:14:00
Quote Anchor link
niemand die het weet? ik heb namelijk GEEN idee meer.

ik word in alle gevallen ingelogd

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/08/2006 14:17:00
Quote Anchor link
Pas na 24 uur bumpen, a.u.b.
Je laatste twee posts spreken elkaar tegen. Kun je wel of niet inloggen?

Nico V.

Nico V.

24/08/2006 18:02:00
Quote Anchor link
Ik krijg bij iedere poging die ik ook doe de melding dat ik ben ingelogd.

Ook al vul ik gegevens in die niet in de database voorkomen.

dingen die ik al heb gecheckt:

- De gegevens worden goed uit het formulier gehaald. ik kan ze via print oproepen (heb er variabelen van gemaakt)
- De gegevens in de database kloppen precies.

Ik verdenk de query op dit moment. Volgens mij klopt ie ergens niet

De query staat bovenaan in mn eerste post (anders lijkt het weer zoveel op spam he)

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

24/08/2006 18:06:00
Quote Anchor link
Je query ziet er goed uit volgens mij. Het zal ergens anders in je script fout gaan. Hoe ziet de rest van je inlogscript er uit?

Nico V.

Nico V.

24/08/2006 18:12:00
Quote Anchor link
nouja, ik heb een login formulier, da's een plat html ding die via method="post" de gegevens doorstuurd naar handle_login.php. Daarin haalt ie de gegevens op en zet ze om in een variabele dmv.

$a_naam_form = $_POST['a_naam_form"];

en dan zet ie het in de query. vervolgens gaat hij kijken hoeveel resultaten er uit komen. En via een IF statement gaat ie actie ondernemen afhankelijk van het resultaat (een of meer)

Nico V.

Nico V.

24/08/2006 21:30:00
Quote Anchor link
het werkt al.. het enige wat ik heb veranderd is mijn db.php met informatie over de connectie met de db. (ik had hem al wel geinclude hoor)

bedankt voor de hulp..

phphulp.nl = goed

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.