Inlog + registratie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Keesje Sanane

keesje Sanane

19/11/2014 20:18:40
Quote Anchor link
goeiedag iedereen ,

had een korte vraagje

ben namelijk nog een beginner onder php en ik wil een registratie maken en een inlog pagina
alleen bij registratie moet hij de info delen naar 2 verschillende tabellen in database
bij registratie wil ik dat hij gebruikersnaam en wachtwoord verzend naar een andere tabel

ik heb een database genaamd keesje en tabellen genaamd gebruikers(hier komt de wachtwoord en de gebruikersnaam) en klanten ( de rest) en als ik wil inloggen moet hij info uit database kunnen pakken

hebben jullie misschien een kleine idee hoe ik het verdelen na registratie kan doen ?

alvast bedankt voor uw moeite en tijd

naam
adres
postcode
plaats
mobiele telefoon
email
geboortedatum
rijbewijs type en nummer

gebruikersnaam
wachtwoord.

PHP hulp

PHP hulp

25/11/2024 12:31:57

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/11/2014 20:34:28
Quote Anchor link
Vanwaar het idee dat je twee tabellen wilt gebruiken?

Keesje Sanane

keesje Sanane

19/11/2014 20:41:41
Quote Anchor link
dat bij inlog van die tabel pakt als het in 1 tabel kan vind ik het niet erg is gewoon dat ik nog beginner ben

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

19/11/2014 20:42:45
Quote Anchor link
Ja, maar waarom wil je de data over twee tabellen verspreiden? Gezien het om persoonlijke informatie gaat is een enkele tabel wel prima.

Als je echt met twee tabellen werkt, dan kan je toch twee queries met een SELECT naar elk de andere tabel uitvoeren? Nog mooier is het gebruik van een JOIN waarbij je op een bepaalde voorwaarde (gelijke ID's) de inhoud van twee tabellen kan koppelen met elkaar.
Gewijzigd op 19/11/2014 20:44:13 door - Ariën -

Keesje Sanane

keesje Sanane

19/11/2014 20:45:55
Quote Anchor link
oww owkee ik dacht dat bij inlog pagina alleen de gegevens van 2de pakken maar is goed

bedankt

Obelix Idefix

Obelix Idefix

19/11/2014 21:35:11
Quote Anchor link
Keesje Sanane op 19/11/2014 20:45:55:
oww owkee ik dacht dat bij inlog pagina alleen de gegevens van 2de pakken maar is goed

Met de structuur die je hier boven hebt staan, controleer je dan alleen of de combinatie gebruikersnaam / wachtwoord goed is. Je hebt geen idee wie er inlogt, omdat er geen koppeling is met de tabel met persoonsgegevens.

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

20/11/2014 00:25:18
Quote Anchor link
gewoon één tabel gebruiken voor users, klanten en passwords. Wel je passwords versleuteld opslaan en als een gebruiker wil inloggen dan het ingevoerde password eveneens versleutelen waarna je de twee sleutels vergelijkt met elkaar alsmede de loginnamen of mailadressen.

Ook neem je een extra kolom op in je tabel type boolean welke je op 0 zet voor klanten en op 1 voor administrators als jezelf. Als iedereen vrij mag registreren dan komt deze kolom natuurlijk op 0 te staan zodat ze minder rechten hebben dan jijzelf
Gewijzigd op 20/11/2014 00:33:45 door Frank Nietbelangrijk

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.