Inlog systeem
Voor je vragen over inlog systemen is dit je topic :)
Wat voor een Inlog systeem gebruikt phphulp?
Want ik heb meerdere malen een inlogsysteem op mijn site te zetten uit de tutorials van sommige mensen hiero maar het lukte me niet.
iemand enige suggesties?
(Ik heb trouwens ook een leuk systeem gemaakt. http://multisess.clayweb.nl, leuk om te gebruiken of door te lezen)
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - Ariën -
Nou gewoon ik snap dan met die database niet helemaal hoe je dan een tabel aanmaakt enzo (mijn host is mijndomein.nl)
Oke heb jij wel eens een inlog systeem op een site gezet dan?
Ja, sterker nog, ik heb er zelfs één gemaakt. Zie mijn bericht hierboven van 10:04 .
Ja maar ik kom er niet in op test en test
test is niet gelijk aan Test
maar hoe maak je dan een inlog systeem waarin je ook vrienden kan toevoegen enzo en interne berichten naar elkaar kan sturen
Een inlog systeem is alleen om de gebruiker te autenticeren en dus in te laten loggen, dan pas heeft hij de mogelijkheid tot het sturen van Prive Berichten, Buddy-list etc...
En hoe je dat maakt?
kennis van PHP, en pure logica...
maar er zijn geen tut's van ledensystemen
Dan ga je toch ff PHP en MySQL leren?
Kijk eens hier op phpHulp, of bij de buurman PhpFreakz.nl, of op Sitemasters.be.
Mijn inlogsysteem heb ik deels gebouwd volgens een artikel van phpFreakz.
ik heb nog geen opleiding ofzo...
Ok... maar ik snap niet helemaal hoe het zit met frames enzo, hoe je dat opbouwt om een goede layout te krijgen
Zoals ik uit je berichten lees valt mij op dat je nog al nieuw bent met php. Het beste wat je kan doen is eerst wat tutorials lezen en/of een boek php kopen. Daarin staan vaak al dingetjes als inlogsystemen die je kan gebruiken en aanpassen. Verder zijn er hier op phphulp ook ledensysteem tutorials beschikbaar maar ook via google ben je al een heel eind op weg. wat je je bij het leren van php goed moet beseffen is dat rome ook niet in een dag was gebouwd. Het kost tijd op php te leren.
succes
nimtex schreef op 19.08.2008 10:28:
Beste Corne,
Zoals ik uit je berichten lees valt mij op dat je nog al nieuw bent met php. Het beste wat je kan doen is eerst wat tutorials lezen en/of een boek php kopen. Daarin staan vaak al dingetjes als inlogsystemen die je kan gebruiken en aanpassen. Verder zijn er hier op phphulp ook ledensysteem tutorials beschikbaar maar ook via google ben je al een heel eind op weg. wat je je bij het leren van php goed moet beseffen is dat rome ook niet in een dag was gebouwd. Het kost tijd op php te leren.
succes
succes
p.s. niet bumpen (geen 2 berichten achter elkaar gebruiken. gebruik dan het edit knopje boven in je laatste berichtje
corne schreef op 19.08.2008 10:27:
Ok... maar ik snap niet helemaal hoe het zit met frames enzo, hoe je dat opbouwt om een goede layout te krijgen
Lekker vergeten. Dit is een techniek uit 1997 die meer nadelen dan voordelen kent