input hidden onchange event icm filemanager

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Goeny Goegoe

Goeny Goegoe

12/05/2013 08:20:05
Quote Anchor link
Goedemorgen,

Is het mogelijk om een onchange event aan een hidden input field te koppelen?

Alles wat ik geprobeerd heb lijkt niet te werken.

Als ik gebruik maak van een text input dan werkt het wel, maar alleen wanneer de focus van dat veld verdwijnt. Ik heb dus ook geprobeerd om oninput te gebruiken, maar ook dit werkt niet.

[Toevoeging] Vergeten te vermelden.
Ik wil gebruik maken van een filemanager om de waarde van het input field te wijzigen.

Het gaat om het volgende:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
<input type="button" value="Zoek afbeelding" onclick="openFileBrowser()" />
<input type="hidden" id="image" onchange="laadAfbeelding()" value="WORDT_GEVULD_DOOR_EEN_FILEMANAGER" />

<script type="text/javascript">
// Poging 1
// Zo zou ik willen dat het werkt.
function laadAfbeelding(){
    //Voer een zootje opdrachten uit
}

// Poging 2
// Zo heb ik het ook geprobeerd. (Uiteraard is dan de onchange uit de input verwijderd)
document.getElementById('image').onchange = function(e){
    // Voer hier dat zootje opdrachten uit
}

// Poging 3 tm 99999999
// Verschillende variaties op bovenstaande.

function openFileBrowser(){
    // hier de code om de filebrowser te openen, dit werkt prima.
}
</script>

Ik begin te twijfelen of het wel mogelijk is om te bereiken wat ik wil.
Zodra ik een text input gebruik werkt het wel als ik handmatig de waarde invul. Alleen als ik de filemanager gebruik dan wordt op een of andere manier niet gezien dat de waarde veranderd is.

Wie o wie kan mij hiermee helpen?

Bij voorbaat dank.

Goeny
Gewijzigd op 12/05/2013 08:25:50 door Goeny Goegoe

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 16:52:53

Erwin H

Erwin H

12/05/2013 10:21:28
Quote Anchor link
onchange wordt alleen getriggered door een verandering van de user, niet door een programmatische verandering. En aangezien de user nooit een hidden input kan veranderen......

Wat je wilt kan dus niet.

Goeny Goegoe

Goeny Goegoe

12/05/2013 10:28:02
Quote Anchor link
Erwin H op 12/05/2013 10:21:28:
onchange wordt alleen getriggered door een verandering van de user, niet door een programmatische verandering. En aangezien de user nooit een hidden input kan veranderen......

Wat je wilt kan dus niet.

Ok, dat is duidelijk.

is er dan een andere manier om de functie uit te voeren en de ingevoerde data uit het veld te gebruiken?

Reshad F

Reshad F

12/05/2013 10:29:58
Quote Anchor link
Je koppelt de onchange functie aan je button, vervolgens gebruik je een nog lege div om daar de inhoud naartoe te sturen.

Goeny Goegoe

Goeny Goegoe

12/05/2013 20:13:33
Quote Anchor link
Ik heb het werkend gekregen.
De methode die ik gebruikt heb is eigenlijk heel simpel.

Ik ben in de code van de filebrowser gedoken en heb het volgende simpele regeltje toegevoegd aan de functie die de URL naar het input field verstuurd.
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
window.opener.changeImage();

Nu wordt zodra de URL verzonden wordt naar het input field, de functie uitgevoerd om de afbeelding te wijzigen en daarbij de URL die zojuist verzonden is uit het input field te halen.

Het is dus iets anders dan aangegeven, maar jullie tips hebben mij wel deze richting in geholpen. Dus bedankt!
Gewijzigd op 12/05/2013 20:15:37 door Goeny Goegoe

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.