<input type "checkbox>
Ik kom er ven niet meer uit (black-out???)
Ik wil in een formulier afvangen of een checkbox is aangevinkt of niet. Dit resultaat wil ik in een variabele hebben.
Code (php)
1
<p class="zwartetekst"><input type="checkbox" name="akkoord" id="akkoord" value="Akkoord" /><?php echo ES_Boek_Akkoord ; ?></p>
Bovenstaand de code zoals deze in mijn formulier voorkomt.
Het resultaat (wel- of niet-aangevinkt) wordt alsvolgt bekeken:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
if(isset($_POST['akkoord'])) {
$actie = $_POST['akkoord'];
if($actie === "Terug naar vorig scherm") {
include "boekingsformulier.php";
exit();
}
if($actie === "Verzenden") {
Hier wordt de waarde van het "vinkje" bekeken
}
}
$actie = $_POST['akkoord'];
if($actie === "Terug naar vorig scherm") {
include "boekingsformulier.php";
exit();
}
if($actie === "Verzenden") {
Hier wordt de waarde van het "vinkje" bekeken
}
}
Wie wil mijn even verder helpen???
George van Baasbank
Toevoeging op 14/05/2012 12:30:30:
met
zeg je // als de checkbox is aangevinkt dan {}
$actie is nu $_POST['akkoord'] dus $actie is 'Akkoord'
Code (php)
geen je aan als $actie gelijk is aan Terug naar vorig scherm (Akkoord = Terug naar vorig scherm) // zelfde als 2=1 dat is false
zelfde met het volgende stukje... er komt idd niks uit
Voor de duidelijkheid nog even de code:
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
2
3
4
5
6
7
<p class="zwartetekst"><input type="checkbox" name="chk_akkoord" id="chk_akkoord" value="Akkoord" /><?php echo ES_Boek_Akkoord ; ?></p>
<form action="boeking_bevestiging.php" method="POST" >
<article class="midden">
<p class="midden"><input title="Akkoord voorwaarden" class="knop" name="akkoord" type="submit" value="<?php echo ES_KnopAkkoord ; ?>"/>
<input title="Terug naar boekingsformulier" class="knop" name="akkoord" type="submit" value="<?php echo ES_KnopTerug ; ?>"/></p>
</article>
</form>
<form action="boeking_bevestiging.php" method="POST" >
<article class="midden">
<p class="midden"><input title="Akkoord voorwaarden" class="knop" name="akkoord" type="submit" value="<?php echo ES_KnopAkkoord ; ?>"/>
<input title="Terug naar boekingsformulier" class="knop" name="akkoord" type="submit" value="<?php echo ES_KnopTerug ; ?>"/></p>
</article>
</form>
De bedoeling van het geheel is dat als de bezoeker op de knop (ES_KnopAkkoord) drukt dat er elders naar de waarde van de checkbox wordt gekeken en daarna de daaraan verbonden acties uitvoert.
George
De checkbox zit blijkbaar niet in het formulier, maar er voor.
hahaha wat een domme fout... maar die krijg je eenmaal met PHP en dit zal ook niet je laatste zijn ;)