insert in mysql
Johan vb
28/06/2012 11:19:03Ik ondervind een probleem bij het wegschrijven naar mysql.
Ik heb een formulier gemaakt en laat dit mailen (werkt perfect) en de velden wegschrijven in mysql. De insert werkt maar bij enkele vrije tekstvelden heb ik een probleem indien men daar gebruik maakt van quotes '' of dubbele "". IN dat geval krijg ik een error.
Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen?
Ik heb een formulier gemaakt en laat dit mailen (werkt perfect) en de velden wegschrijven in mysql. De insert werkt maar bij enkele vrije tekstvelden heb ik een probleem indien men daar gebruik maakt van quotes '' of dubbele "". IN dat geval krijg ik een error.
Iemand een suggestie hoe ik dit kan oplossen?
PHP hulp
08/11/2024 16:59:30Erwin H
28/06/2012 11:32:03Beveiliging heb je dan zeker ook nog niet ingebouwd?
Punt is dat je user input altijd veilig moet maken. Als je de mysql_ functies gebruikt dan kan je mysql_real_escape_string gebruiken om allerlei gevaarlijke tekens (waaronder quotes en dubbele quotes) te escapen. Daarmee kan je die ook in je database zetten. Helpt ook meteen tegen SQL injection.
Punt is dat je user input altijd veilig moet maken. Als je de mysql_ functies gebruikt dan kan je mysql_real_escape_string gebruiken om allerlei gevaarlijke tekens (waaronder quotes en dubbele quotes) te escapen. Daarmee kan je die ook in je database zetten. Helpt ook meteen tegen SQL injection.
Johan vb
28/06/2012 11:33:57Erwin H
28/06/2012 11:35:55Johan vb
28/06/2012 11:44:58Opgelost. Ik had mijn $a = msyql_real_escape_string($test); gezet voordat ik effectief connectie miek met de db. Dit is de reden van lege velden. Mijn connectie hoger geplaatst en nu werkt het wel.
Bedankt voor je reactie.
Bedankt voor je reactie.