insert into databse werkt niet

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een leuke opdrachtgever in de omgeving van Hilversum! Voor een leuk bedrijf in de omgeving van Hilversum zijn wij op zoek naar een Back-end developer die klaar is voor een nieuwe uitdaging. Ben jij iemand die graag aan verschillende projecten werkt en het ook leuk vindt om bij klanten op bezoek te gaan? Dan ben jij de perfecte kandidaat! Deze functie is erg divers, je moet dus goed kunnen schakelen. Je komt te werken in een klein team van developers. Binnen het bedrijf hangt er een gemoedelijke informele

Bekijk vacature »

Back end developer Digital Agency

Functie Wij zijn van origine een wordpress bureau, maar sinds 2006 zijn wij dit wel redelijk ontgroeid. Naar mate de jaren verstreken zijn we gegroeid in omvang, maar ook in de complexiteit van opdrachten waarin wij onze klanten kunnen bedienen. Momenteel bestaat onze organisatie uit 4 front end developers, 12 back end developer 3 projectmanagers en een 2 koppig management. Wij zijn een hele informele, bijna familiaire organisatie. Geen strak pak of overhemd, nee gewoon dragen waar jij je prettig bij voelt. De gemiddelde leeftijd ligt tussen de 25 en 30 en wij doen er veel aan om onze hechte

Bekijk vacature »

.Net Front-end Ontwikkelaar

Wij zoeken een .Net Front-end Ontwikkelaar! Omschrijving Kun jij snel schakelen en ben je stressbestendig? Dan zoeken wij jou! Als .Net Front-end Ontwikkelaar help je mee aan de webapplicatie die over de hele wereld door allerlei bedrijven wordt gebruikt. Je werkt daarnaast mee aan nieuwe en verbeterde functionaliteiten en helpt met het oplossen van bugs. Over de opdrachtgever Je komt te werken in een ambitieus team dat zich blijft ontwikkelen. Dit is alle informatie die we nu kunnen delen over de werkplek. Als jij de .Net Front-end Ontwikkelaar bent voor deze job, vertellen we je snel nóg meer. Eisen Heb

Bekijk vacature »

Medior/senior Fullstack developer

Functie Onder begeleiding van 3 accountmanagers waarvan er 1 binnen jouw expertise je aanspreekpunt zal zijn ga je aan de slag bij diverse opdrachtgevers. Hij of zij helpt je bij het vinden van een passende en uitdagende opdracht. Hierin houden ze uiteraard rekening met jouw situatie, ervaring en (technische) ambities. De opdrachten duren gemiddeld één tot 2 jaar. Hierdoor kun je je ook echt vastbijten in een project en als consultant impact maken. Naast de opdracht ben je regelmatig met je collega’s van de IT-afdeling om bijvoorbeeld onderlinge kennis te delen, of nieuwe trends te bespreken. Ook worden er regelmatig

Bekijk vacature »

Senior Lead Front End Developer

Functieomschrijving Voor Stichting Waternet zijn wij op zoek naar een senior Lead Front End Developer. Binnen het DevOps team Online zijn we op zoek naar een Senior Lead Front End developer met kennis van toegankelijkheid. Deze developer zal zich bezighouden met development van webpaginas die in verbinding staan met systemen uit het back office. Taken Ontwerpen, ontwikkelen, implementeren, documenteren en beheren van webapplicaties in een Azure-omgeving Debuggen, analyseren en oplossen van problemen in de OTAPomgevingen Je participeert in het DevOpsTeam Online voor het verder uitwerken en implementeren van gebruikerswensen Je bent betrokken bij toegankelijkheid audits en het implementeren van WCAG

Bekijk vacature »

Senior Cobol Applicatieontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving De IV- organisatie van de Belastingdienst is verantwoordelijk voor en verzorgt de ICT- voorzieningen. Het merendeel van de applicaties wordt op dit moment door de IV- organisatie zelf ontwikkeld, onderhouden en beheerd in het eigen data center. Naast de zorg voor continuïteit op de massale heffing- en inningsprocessen die plaatsvinden binnen een degelijke, stabiele omgeving, wordt er tevens volop gewerkt aan modernisering van het IV- landschap. Dit gebeurt deels intern door gebruik te maken van de expertise die intern aanwezig is, maar ook door het aantrekken van (kant-en-klaar) oplossingen en expertise uit de markt. Functieomschrijving In de applicatie ETM

Bekijk vacature »

Senior .NET developer

Klaar voor een nieuwe uitdaging? Welke technologieën gaan schuil achter de dagelijkse energievoorziening? Als senior .NET developer bij Kenter maak jij samen met je team het verschil, zowel voor de interne organisatie als voor eindklanten. Samen bouwen jullie aan innovatieve dienstverlening met behulp van de nieuwste technologieën en tools. Het is een functie met veel vrijheid, goede arbeidsvoorwaarden én je draagt jouw steentje bij aan de energietransitie. Klinkt dit als iets voor jou? Lees dan verder of solliciteer direct! Wat ga je doen als senior .NET developer? Als senior .NET developer bij Kenter (onderdeel van Alliander) ben je van onschatbare

Bekijk vacature »

IT Infrastructuur Developer

IT Infrastructuur Developer Ben jij (bijna) klaar met je HBO studie in de richting van IT? Opzoek naar een spannende eerste baan, waar je ontzettend veel kan leren? Dan hebben wij de ultieme job voor jou! Voor een goede klant van ons in de financiële dienstverlening zijn wij opzoek naar een Junior Infrastructure Developer. Deze baan is een mooie kans om een sterke start te geven aan jouw carrière binnen de IT! De job Je werkt nauw samen met het Devops team, en zal je voornamelijk bezighouden met het automatiseren van infrastructure componenten. De componenten worden opgevraagd door het DevOps

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

C# .NET Software Ontwikkelaar

Functie omschrijving C# .NET Developer gezocht. Ben jij een full stack developer die op zoek is naar een nieuwe uitdaging binnen een leuk snel groeiend bedrijf? Lees dan snel verder! Wij zijn op zoek naar een Developer met ervaring op het gebied van .NET die een organisatie in de regio Arnhem gaat versterken. Jij gaat je binnen dit bedrijf vooral bezighouden met het verbeteren van de functionaliteiten van hun dataplatform. Samen met andere ontwikkelaars denk je mee in oplossingsrichtingen, architectuur en nieuwe technologieën. Als C# .NET Developer binnen dit bedrijf houd je je niet alleen bezig met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Java Developer

Java Developers opgelet! Bij Luminis zijn ze opzoek naar jou. Lees de vacature en solliciteer direct. Luminis is een software- en technologiebedrijf met meerdere vestigingen. Vanuit deze vestigingen werken 200 professionals aan technisch hoogwaardige oplossingen voor klanten zoals KLM, Nike en Bol.com. Ook ontwikkelt Luminis eigen oplossingen op het gebied van cloud, Internet of Things, data intelligence, e-sports en e-learning. Luminis onderscheidt zich door aantoonbaar voorop te lopen in technologie en innovatie. Luminis heeft drie kernpunten die verankerd zitten in alles wat we doen: het omarmen van nieuwe technologie, meesterschap en kennis delen. Functiebeschrijving First things first! Het is belangrijk

Bekijk vacature »

3D BIM Add-on Developer

As a 3D BIM add- on developer at KUBUS, you will develop add-ons (called BCF- Managers) to the leading building information modeling (BIM) programs Revit, Navisworks, Archicad, AutoCAD and Tekla Structures. BCF Managers enable data transfer between BIM software and BIMcollab. You will work on both the front- and the back-end. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact in the market, but small enough that as an individual

Bekijk vacature »

Medior/senior Python developer

Functie Bedrijven komen bij deze organisatie om technische vraagstukken op te lossen en hierin ook tot oplossingen te komen waar ze zelf misschien niet aan gedacht hadden. Jij gaat vanuit je ervaring dus niet alleen hands-on aan de slag met het ontwikkelen, maar zult ook zeker adviseren en proactief meedenken met de klant. Er zijn meerdere lange en/of korte projecten en het type klanten is heel uiteenlopend. Zo kun je terecht komen in een multidisciplinair scrumteam waarin je als Python developer meewerkt, of juist voor een kleiner (Greenfield) project aan de slag gaan waarin je veel breder bezig bent. Door

Bekijk vacature »

Senior Software developer PHP

Functie Jij als senior PHP ontwikkelaar komt te werken in 1 van onze SCRUM teams. Momenteel werken er zo’n 30 developers binnen onze organisatie Jij gaat de brug zijn tussen het bouwen van verschillende functionaliteiten binnen onze applicaties en deze vervolgens te integreren in onze centrale hub. Je start je dag om 9 uur met een stand up en dan pak je je taken op voor de dag. Een greep van jouw taken zijn: – Het bedenken en uitbouwen van features binnen de verschillende applicaties – Onderhouden van CI/CD pipelines – Bezighouden met Security & Privacy Eisen • Minimaal 4

Bekijk vacature »
Ray de graaf

ray de graaf

15/03/2013 18:23:42
Quote Anchor link
Hallo beste mensen!

ik had een dag vrij en dacht ik ga weer eens een keer php leren... ik heb een boek en wat tuts van het net en ik ben heel de dag lkkr bezig MAAR!

ik ben al een paar uur aan het uitzoeken waarom dit script niets in de database zet... ik krijg wel de melding dat het gelukt is :(

<script>

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<?php

//Defineer functie
function error($link)
{

header('Refresh: 3; url=' . $link.php . '');
}

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){ // Controle of er op de knop is geklikt.

include_once 'config/connect.php'; // Connectie db.

//Data veilig maken voor sql injectie d.m.v. mysql_real.....

$titel = mysql_real_escape_string($_POST['titel']);
    $datum = mysql_real_escape_string($_POST['datum']);
    $provincies = mysql_real_escape_string($_POST['provincies']);
    $plaats = mysql_real_escape_string($_POST['plaats']);
    $soort = mysql_real_escape_string($_POST['soort']);
    $deuropen = mysql_real_escape_string($_POST['deuropen']);
    $deurdicht = mysql_real_escape_string($_POST['deurdicht']);
    $opentot = mysql_real_escape_string($_POST['opentot']);

mysql_query ("INSERT INTO events (titel,datum,provincies,plaats,soort,deuropen,deurdicht,opentot) VALUES ('". $titel ."','". $datum ."','". $provincies ."','". $plaats ."','". $soort ."', '".$deuropen."''". $deurdicht ."','". $opentot ."')"); // Gebruiker in db plaatsen.

header('Refresh: 4; url=upload_event.php');
     exit ('gelukt!!.');
    }

?>

</script>

Toevoeging op 15/03/2013 18:28:15:
Gewijzigd op 15/03/2013 18:39:53 door Ray de graaf

PHP hulp

PHP hulp

17/11/2024 07:34:33

Wouter J

Wouter J

15/03/2013 18:29:44
Quote Anchor link
Maak allereerst een beschrijvende titel van je topic, dit is natuurlijk bagger...

Ray de graaf

ray de graaf

15/03/2013 18:40:19
Quote Anchor link
Wouter J op 15/03/2013 18:29:44:
Maak allereerst een beschrijvende titel van je topic, dit is natuurlijk bagger...

done!

Wesley PHP

Wesley PHP

15/03/2013 19:36:28
Quote Anchor link
Logisch dat je een melding krijgt dat het gelukt is als het formulier gepost is krijg je die melding, bouw eerst is een foutafhandeling in. Tutorials kun je hier vinden op de site.

Ray de graaf

ray de graaf

15/03/2013 19:53:21
Quote Anchor link
ik heb hem al met foutafhandeling maar die had ik er even tussen uitgehaald omdat hij de database niet vulde.. met afhandeling heb ik hem zo: (en dan nog een aantal voor de andere posts

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
<?php

//Defineer functie
function error($link)
{

}

if($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST'){ // Controle of er op de knop is geklikt.

$locatie = mysql_real_escape_string($_POST['locatie']);

//velden controleren
    $errors = array();
    if(strlen($titel) < 2) {
        array_push($errors, "Je hebt geen of  een te korte titel ingevuld");
    }

if(strlen($naam) > 30) {
        array_push($errors, "Je hebt een te lange titel ingevuld");
    }

//kijken of  er een naam is ingevuld, zo nee onderbreek het proces, anders ga verder
    if(count($errors) >0){
            foreach($errors as $error){
                echo $error;
            }
    }

}
else {

mysql_query ("INSERT INTO events (titel,datum,provincies,locatie,plaats,soort,deuropen,deurdicht,opentot) VALUES ('". $titel ."','". $datum ."','". $provincies ."','". $locatie ."','". $plaats ."','". $soort ."', '".$deuropen."''". $deurdicht ."','". $opentot ."')"); // Gebruiker in db plaatsen.

header('Refresh: 4; url=upload_event.php');
     exit ('Gelukt.');
    }

?>
Gewijzigd op 15/03/2013 19:53:59 door ray de graaf

Wesley PHP

Wesley PHP

15/03/2013 19:56:46
Quote Anchor link
Zo'n foutafhandeling bedoel ik niet, maar om je een beetje op de goede weg te helpen gebruik dit is:

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
<?php
$query
= mysql_query ("INSERT INTO events (titel,datum,provincies,locatie,plaats,soort,deuropen,deurdicht,opentot) VALUES ('". $titel ."','". $datum ."','". $provincies ."','". $locatie ."','". $plaats ."','". $soort ."', '".$deuropen."''". $deurdicht ."','". $opentot ."')"); // Gebruiker in db plaatsen.

if(!$query) {
echo "Error: " . mysql_error();
}

?>

Ray de graaf

ray de graaf

15/03/2013 20:17:28
Quote Anchor link
ik zit denk ik nu wat meer in de richting maar krijg alleen de echo die ik juist niet wil hebben. nog een tip in de richting?

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
<?php

//Defineer functie
function error($link)
{

}

$locatie = mysql_real_escape_string($_POST['locatie']);

$sql= ("INSERT INTO events (titel,datum,provincies,locatie,plaats,soort,deuropen,deurdicht,opentot) VALUES ('". $titel ."','". $datum ."','". $provincies ."','". $locatie ."','". $plaats ."','". $soort ."', '".$deuropen."''". $deurdicht ."','". $opentot ."')"); // Gebruiker in db plaatsen.

if (!mysql_query($sql)) {//voer de code uit
   echo "uitvoeren van de query $sql is mislukt!"; //goed uitgevoerd?
   }
   else {
       echo   "het is glukt!";
   }

//header('Refresh: 4; url=upload_event.php');
    // exit ('Gelukt.');

}

?>

Wesley PHP

Wesley PHP

15/03/2013 20:19:38
Quote Anchor link
Waarom gebruik je geen mysql_error() zoals in mijn code? Dan kun je juist zien waarom hij niks in de database zet.

Ray de graaf

ray de graaf

15/03/2013 20:26:07
Quote Anchor link
Wesley PHP op 15/03/2013 20:19:38:
Waarom gebruik je geen mysql_error() zoals in mijn code? Dan kun je juist zien waarom hij niks in de database zet.

dat had ik wel toen kreeg ik ook errors en vanuit daar heb ik dit weer in mijn boek gevonden. ik zal het er nog eens in doen het het bekijken

Toevoeging op 15/03/2013 20:30:18:

Ray de graaf op 15/03/2013 20:26:07:
Wesley PHP op 15/03/2013 20:19:38:

dat had ik wel toen kreeg ik ook errors en vanuit daar heb ik dit weer in mijn boek gevonden. ik zal het er nog eens in doen het het bekijken

dit is de error met jouw code

Notice: Undefined variable: query in D:\xampp\htdocs\www\upload_eventv.php on line 29
Error: Column count doesn't match value count at row 1

Wesley PHP

Wesley PHP

15/03/2013 20:34:59
Quote Anchor link
Notice: Undefined variable: query in D:\xampp\htdocs\www\upload_eventv.php on line 29 -> Hij zegt dat de variabele query niet bestaat, waarschijnlijk had je hem $sql genoemd?

En Column count doesn't match value count at row 1 -> '".$deuropen."''". $deurdicht ."' Je bent hier een komma vergeten.

Local Dev

Local Dev

15/03/2013 20:37:10
Quote Anchor link
gebruik pdo of mysqli, de mysql extensie wordt inmiddels al tig jaren niet meer aan ontwikkeld en zal binnenkort ook depracated zijn.

De foutmelding houd in dat de waarde die je wilt toevoegen aan de tabel niet gelijk is aan de ingestelde waarde in mysql en de waarde die jij wilt toevoegen.

Ray de graaf

ray de graaf

15/03/2013 20:40:42
Quote Anchor link
het is gelukt! na een halve dag

$query = mysql_query ("INSERT INTO events (titel,datum,provincies,locatie,plaats,soort,deuropen,deurdicht,opentot) VALUES ('". $titel ."','". $datum ."','". $provincies ."','". $locatie ."','". $plaats ."','". $soort ."', '".$deuropen."','". $deurdicht ."','". $opentot ."')"); // Gebruiker in db plaatsen.

if(!$query) {
echo "Error: " . mysql_error();
}

dat was alles! maar zonder hulp was ik er nooit gekomen!

bedankt!

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.