INSERT meerdere rows in 1 column
Haddi Vries
27/11/2014 18:42:10Dag,
Ik wil graag iets SELECTEREN van database en dat alsvolgt weer INSERT INTO doen,
Er wordt op dit moment maar 1 item toegevoegd, echter heb ik meerdere items die erin moeten maar de mobname, game, log_id, log_name moeten het zelfde blijven telkens maar ITEM moet telkens anders zijn met andere item namen.
Ik heb het geprobeerd met de while functie zoals je ziet bij $log, maar krijg het niet aan de praat er wordt telkens maar 1 toegevoegd.
Ik wil graag iets SELECTEREN van database en dat alsvolgt weer INSERT INTO doen,
Er wordt op dit moment maar 1 item toegevoegd, echter heb ik meerdere items die erin moeten maar de mobname, game, log_id, log_name moeten het zelfde blijven telkens maar ITEM moet telkens anders zijn met andere item namen.
Ik heb het geprobeerd met de while functie zoals je ziet bij $log, maar krijg het niet aan de praat er wordt telkens maar 1 toegevoegd.
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
2
3
4
5
6
7
8
9
$sql = "INSERT INTO log_create(`name`, name2, game, monster, info)VALUES('$name', '$name2', '$game', '$mobname', '$info')";
$log = $db->query("SELECT * FROM log_mitem WHERE mobname = '" .$mobname. "' AND game = '" .$game. "'") or die($db->error);
if($log1 = $log->fetch_object())
{
while($loco = $log->fetch_object())
$item = "$loco->itemname";
$logss = "INSERT INTO log_drops(`item`, mobname, game, log_id, log_name)VALUES('$item', '$mobname', '$game', '$id', '$name')";
if($result1 = $db->query($logss));
}
$log = $db->query("SELECT * FROM log_mitem WHERE mobname = '" .$mobname. "' AND game = '" .$game. "'") or die($db->error);
if($log1 = $log->fetch_object())
{
while($loco = $log->fetch_object())
$item = "$loco->itemname";
$logss = "INSERT INTO log_drops(`item`, mobname, game, log_id, log_name)VALUES('$item', '$mobname', '$game', '$id', '$name')";
if($result1 = $db->query($logss));
}
PHP hulp
16/11/2024 18:36:20Pipo Clown
27/11/2014 18:50:37Zorg even dat je While routine tussen accolades komt te staan. Nu wordt alleen $item iedere keer overschreven om daarna pas (eenmalig) de insert te doorlopen.