INSERT of UPDATE
Rene Linden
18/01/2018 12:32:33Ik wil graag standen van verschillende voetbalcompetities wekelijks updaten naar mijn database, of als zo'n competitie nog niet aanwezig is toevoegen.
Ik heb al eerder gewerkt met een INSERT en ON DUPLICATE KEY UPDATE query. Maar dat werkt in deze niet, omdat hij moet controleren of zowel poulecode icm teamnaam al aanwezig is.
Zo ja, dan de regel updaten, zo nee, dan de regel inserten.
Dus niet controleren op een duplicate key, maar controle op 2 kolommen. Iemand een idee of daar een query voor is?
alvast dank voor jullie hulp.
Ik heb al eerder gewerkt met een INSERT en ON DUPLICATE KEY UPDATE query. Maar dat werkt in deze niet, omdat hij moet controleren of zowel poulecode icm teamnaam al aanwezig is.
Zo ja, dan de regel updaten, zo nee, dan de regel inserten.
Dus niet controleren op een duplicate key, maar controle op 2 kolommen. Iemand een idee of daar een query voor is?
alvast dank voor jullie hulp.
Gewijzigd op 18/01/2018 13:24:34 door Rene Linden
PHP hulp
15/11/2024 15:46:54Ivo P
18/01/2018 14:24:05Rene Linden
18/01/2018 14:59:33Hoi Ivo,
Inderdaad. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar?
Een kolom maken waar beiden waarden worden ingezet ofzo?
Bedoel je zoiets als hieronder?
poulecode : 12345
Teamnaam : Clubnaam2
Extra kolom voor key : 12345;;;clubnaam2
Inderdaad. Maar hoe krijg ik dat voor elkaar?
Een kolom maken waar beiden waarden worden ingezet ofzo?
Bedoel je zoiets als hieronder?
poulecode : 12345
Teamnaam : Clubnaam2
Extra kolom voor key : 12345;;;clubnaam2
Aad B
18/01/2018 15:04:07Je kan gewoon PRIMARY KEY (poulecode,teamnaam) gebruiken bij het aanmaken van de tabel of een unique index aanmaken op de tabel met (poulecode,teamnaam)
Gewijzigd op 18/01/2018 15:05:09 door Aad B
Rene Linden
18/01/2018 15:24:12Thomas van den Heuvel
18/01/2018 19:20:51Vraag ik mij toch af hoe deze situatie in eerste instantie kan ontstaan, m.a.w., in welke situatie ontvang je updates van een wedstrijd? Is dit een soort van live feed die ook updates geeft wanneer een wedstrijd nog aan de gang is?
In het algemeen: vaak vragen mensen een oplossing voor een probleem dat in een bepaalde situatie bestaat. Vaak creëert men deze situatie zelf. De oplossing is dan niet om in te spelen op de situatie, maar om de situatie zelf in het geheel te vermijden.
In het algemeen: vaak vragen mensen een oplossing voor een probleem dat in een bepaalde situatie bestaat. Vaak creëert men deze situatie zelf. De oplossing is dan niet om in te spelen op de situatie, maar om de situatie zelf in het geheel te vermijden.