Insluiten van functions
George van Baasbank
08/06/2011 09:32:17Goedemorgen allemaal,
Nu mijn site, gebouwd met PHP, vormen gaat aannemen, komt de tijd om een aantal structuren in mijn programmeren aan te brengen. Ik maak nu gebruik van een aantal zelf gedefinieerde functions die ik eigenlijk allemaal in één bestand zou willen opslaan en dan op elk nivo op mijn site aanroepbaar zijn.
Nu zijn de functions verdeeld over de pagina's waar ik deze functions gebruik.
Zijn hiervoor bepaalde technieken voorhanden die er voor zorgen dat alle functions op alle pagina's beschikbaar zijn?
George
Nu mijn site, gebouwd met PHP, vormen gaat aannemen, komt de tijd om een aantal structuren in mijn programmeren aan te brengen. Ik maak nu gebruik van een aantal zelf gedefinieerde functions die ik eigenlijk allemaal in één bestand zou willen opslaan en dan op elk nivo op mijn site aanroepbaar zijn.
Nu zijn de functions verdeeld over de pagina's waar ik deze functions gebruik.
Zijn hiervoor bepaalde technieken voorhanden die er voor zorgen dat alle functions op alle pagina's beschikbaar zijn?
George
PHP hulp
23/11/2024 08:55:47Erik van de Locht
08/06/2011 10:10:04Je zou een centrale file kunnen maken waar je de functies in maakt en vervolgens deze file includen door middel van include() of require(). Wat wellicht een betere keus zoals Aar zegt, is om je te verdiepen in OOP, daar ga je in de toekomst veel meer aan hebben aangezien alles steeds meer object georiënteerd wordt. Als je de basis van OOP onder de knie hebt kun je eens kijken naar diverse frameworks.
Tobias Tobias
08/06/2011 10:49:54Ik gebruik zelf 1 centraal file die geinclude wordt.
Let hierbij wel dat bij meerdere includes de functies ook vaker geinclude worden!
Bij bijvoorbeeld index.php?pagina=test, heb je kans dat in zowel index.php als test.php een include naar de functie staat. Dit geeft errors...
Let hierbij wel dat bij meerdere includes de functies ook vaker geinclude worden!
Bij bijvoorbeeld index.php?pagina=test, heb je kans dat in zowel index.php als test.php een include naar de functie staat. Dit geeft errors...