instellingen phpmailer voor SMTP-mails bij Hostnet
Ik heb een webshop gezet op het hostingplatform van Hostnet.
De webshop verstuurt onder andere orderbevestigingen per mail als pdf-bijlage naar klanten. Hiervoor gebruik ik phpmailer in de SMTP-modus.
Echter, de mails worden niet verstuurd (SMTP-foutmelding), terwijl ik toch echt de instellingen hanteer die door Hostnet op één van hun hulp-pagina's staan beschreven (zie https://www.hostnet.nl/helpdesk/e-mail/e-mail-versturen-via-hostnet).
Dit zijn de door mij gebruikte instellingen:
$mail = new PHPMailer();
$mail->IsSMTP();
$mail->Host = 'localhost';
$mail->SMTPAuth = '0';
$mail->SMTPSecure = 'STARTTLS';
$mail->Username = '[email protected]';
$mail->Password = 'mijnwachtwoord';
$mail->Port = '25';
...
(Uiteraard heb ik het juiste wachtwoord en emailadres gebruikt in de webshop en de overige instellingen zoals replyTo adres, Subject, Body enzovoorts gevuld met correcte gegevens).
Pogingen met deze instellingen mislukken. Ook wanneer ik de port wijzig naar 587 blijft het misgaan.
Hostnet blinkt niet uit in service aan haar klanten (...) en wil niet helpen. Iemand hier die ervaring heeft met SMTP-mails versturen vanuit een php-script bij Hostnet en die me kan helpen?
P.S. Ik wil niet verzenden via een gmail-account of zo. Ik wil echt SMTP-mails versturen via een emailadres dat bij Hostnet is geregistreerd.
Groeten,
Paul
Maar wat als je $mail->Host = 'localhost'; weghaalt?
En moet dit $mail->SMTPAuth = '0'; niet op 1?
Gewijzigd op 26/08/2015 19:54:10 door - SanThe -
- heb je een geschikt shared hostingpakket zodat je hiervoor in aanmerking komt?
- is je host ((uitgaande) SMTP-server) wel localhost? in de hulppagina staat dat je deze op kunt zoeken in je controlepaneel, heb je dit gedaan/gecontroleerd?
Misschien werkt overigens 'localhost' niet maar '127.0.0.1' wel.
Moet $mail->SMTPAuth niet true zijn?
EDIT: Damnit SanThe :p
Gewijzigd op 26/08/2015 19:54:49 door Thomas van den Heuvel
Wat meldt de debug dan?
Bovenstaande voorstellen heb ik alle al geprobeerd in alle mogelijk combinaties, zonder resultaat.
De foutmelding uit debug: "2015-08-26 18:04:22 SMTP ERROR: Failed to connect to server: Connection refused (111) SMTP connect() failed."
Dus of je inloggegevens zijn niet correct of je zit op de verkeerde server.
Welke varianten heb je geprobeerd?
De inloggegevens zijn zeker in orde (zojuist nogmaals ge-dubbelchecked door in te loggen bij hostnet's webmail).
En de server heb ik getest met zowel 'localhost' als met 'smtp02.hostnet.nl' (de server die ik in de Hostnet-account kan opvragen conform hun hulp-pagina). Dus helaas.
Het probleem zal elders liggen.
Groet en bedankt in ieder geval voor jullie pogingen.
Paul
Probeer deze eens: mailfilter.hostnet.nl
Paul
Wellicht bedoelen ze daar juist mee dat je een centrale server, zoals SanThe noemde, moet gebruiken. Je hebt dus geen eigen smtp op een shared host/server. Het is dus ongetwijfeld niet zoals je stelt: Ondanks..
Gewijzigd op 27/08/2015 15:43:24 door John D
Beste John D, Als ze dat bedoelden dan hadden ze dat vast wel zo gezegd. Ik hou het er maar op dat ook medewerkers van Hostnet feilbaar zijn, net als jij en ik. Maakt niet uit verder, als het maar werkt nu.