intall.nl
Nog niet zo lang geleden ben ik het forum www.intall.nl begonnen. En ja, alle begin is moeilijk, niets gaat in een keer perfect en er is voldoende ruimte voor verbeteringen. Zouden jullie eens een kijkje op het forum willen nemen en mij laten weten wat jullie er van vinden? Tips zijn altijd welkom.
Mochten er geïnteresseerden zijn die bekend zijn met CAKE-PHP en eventueel een steentje willen bijdragen dan hoor ik dat uiteraard ook graag.
F.Moerland
Gewijzigd op 03/08/2012 11:29:10 door F Moerland
Ik kom op de website install.nl.
- Oogt in het begin rustig en het logo staat mooi op een herkenbare plaats, echter staat er niet iets van een slogan bij wat ik er op de website kan doen. Persoonlijk valt dit bij mij onder de wegklik categorie. Je moet je altijd voorstellen dat het meerendeel van de website bezoeker in een Z over het scherm kijken naar je website, dus eerst de hele header, navigatie en content komt later wel evenals footer. Je website moet eigenlijk in 1 of 2 seconden zeggen wat je er kan doen.
- bij breadcrumbs zie ik:
Install.nl > onderwerpen > overzicht
Ik wordt blijkbaar doorverwezen, of je breadcrumb logica is niet goed.
- Ik mis een duidelijke home knop.
- de lay-out begint mooi en rustig, maar als ik 5cm naar beneden kijk verdwaal ik. De marktplaats telt direct 19 onderwerpen en vervolgens onder het forum tel ik er nog eens 22. Ik denk dat hier dan een redelijke fout te vinden is. Wat is de core van dit forum?
- Ik vindt de footer ook wel leuk:
Quote:
intall.nl voor alle zaken die gerelateerd zijn aan: Freelance / werk, Websites, Domeinnamen, Beveiliging, Security, Scripts, Layout & Templates, Hosting & Providers, Link building, Vacatures & Personeel, Sponsors, Hardware, Software, Advertentieruimte, Affiliate, Grafische ontwerpen, Promoties, Ondernemen, Overige deals en APP's tijd: 03-08-2012 12:35
of:
intall.nl een forum voor alles over websites.
(de slogan is een cadeautje ;) )
- Net als de navigatie is de content van de home pagina één grote stapel van onderwerpen. Ik als een forum bezoeker ga niet verder dan 10 onderwerpen zoeken. Zet dus je hoofdcategorieën hier neer en de laatste 10 trending topic's, waar wordt het meeste overgesproken.
- De datum zou ik tevens ook in het overzicht opnemen. Dan kunnen mensen zien hoe oud een topic is. Evenals bovenin het topic zelf inplaats van eronder. Mensen zien dan direct "O, 20 januari 2012, die heeft vast al een oplossing gevonden na 7 maanden".
- Waarom staat er onder een topic een heel tekst vak. Ik een hele reactie geschreven, druk op 'plaats reactie'. Jammer vergeten in te loggen. Hele lap tekst kwijt :'(
- aanvulling hierop "Ik wil notificaties ontvangen van wijzigingen of reacties bij dit onderwerp". Dit zou ik onder het tekst vak uitzetten. niet iedereen zit hier automatisch op te wachten.
- het knopje gratis lid worden is klein. Maak iets opvallends met 'Wordt nu ook lid!'.
- Beleidsregels zou ik beknopter op schrijven. Uit ervaring weet ik dat denk ik 60% op dit forum de PHPhulp regels niet kennen. gewoon weg omdat mensen hier geen zin in hebben, desalniettemin moet je ze wel hebben, maar als mensen dan wat willen weten of iets mag of kan, maak het dan in elk geval wat aantrekkelijker.
- Ik zou in de beleidsregels ook een scheiding maken tussen install.nl als bedrijf die adverteerders kosten in rekening brengt en de regels op het forum.
- Wel leuk dat ik een nieuw onderwerp kan gaan schrijven zonder ingelogd te zijn. Ik verwacht hier eerder een melding met 'u bent nog niet ingelogd, log eerst in of maak een nieuw account aan'.
- ik heb op de poll gestemd en ben wel geïnteresseerd, na een maand wat de uiteindelijke uitslag is geworden. Volgens mij kon ik dat niet terug zien.
Op zich is de lay-out redelijk alleen iets te druk en ik denk dat er op dit moment nog niet echt duidelijk is wat je met het forum wilt gaan doen en waar je je op gaat focussen. Dit is als eerste indruk eigenlijk ook wel direct te zien.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Eerste wat ik zie is het logo: prima.
Daarna door de beweging alleen maar reclame: niet goed
Daarbij denk ik dat je TÉ breed bent: niet alles van computers en internet past op 1 website.
Daarnaast is je menu VEEL te lang/groot. Dat moet echt korter.
Hartelijk dank voor je uitgebreide feedback. Daar heb ik wat aan! Ik zal op een aantal punten reageren.
- Oogt in het begin rustig en het logo staat mooi op een herkenbare plaats, echter staat er niet iets van een slogan bij wat ik er op de website kan doen.
Je hebt gelijk. Een slogan ontbreekt nog. Ik breek al maanden mijn hoofd over wat een goede zou zijn. Wat vind jullie van de slogan "online vraag en aanbod"? Ik heb er direct een topic over geopend en leden gevraagd mee te denken.
- Ik mis een duidelijke home knop.
Yep. Staat op de to-do lijst.
- de lay-out begint mooi en rustig, maar als ik 5cm naar beneden kijk verdwaal ik. De marktplaats telt direct 19 onderwerpen en vervolgens onder het forum tel ik er nog eens 22. Ik denk dat hier dan een redelijke fout te vinden is. Wat is de core van dit forum?
Ik denk dat dit een kwestie van lay-out wennen is. De site bestaat uit een marktplaats gedeelte waar zaken aangeboden en gevraagd kunnen worden en een forum gedeelte. Demarktplaats bestaat uit 19 categorieen en het forum uit 22.
- Ik vindt de footer ook wel leuk:
Quote:
intall.nl voor alle zaken die gerelateerd zijn aan: Freelance / werk, Websites, Domeinnamen, Beveiliging, Security, Scripts, Layout & Templates, Hosting & Providers, Link building, Vacatures & Personeel, Sponsors, Hardware, Software, Advertentieruimte, Affiliate, Grafische ontwerpen, Promoties, Ondernemen, Overige deals en APP's tijd: 03-08-2012 12:35
Dit is goed voor zoekresultaten! Ik durf te zeggen dat intall en de geplaatste onderwerpen er goed scoren en goed gevonden worden.
of:
intall.nl een forum voor alles over websites.
(de slogan is een cadeautje ;) )
Thanks! Ik onthoud hem!
- Net als de navigatie is de content van de home pagina één grote stapel van onderwerpen. Ik als een forum bezoeker ga niet verder dan 10 onderwerpen zoeken. Zet dus je hoofdcategorieën hier neer en de laatste 10 trending topic's, waar wordt het meeste overgesproken.
De index bestaat gedeeltelijk uit gepromote "top" onderwerpen, helemaal boven aan de index. De onderwerpen er onder zijn de laatst geplaatste onderwerpen of de onderwerpen waar het laatst op gereageerd is. Juist voor leden die wat vaker terugkomen is dit een pagina met vaak vers aanbod en dat scheelt weer zoeken in de categorieen. Tegen de tijd dat er meer leden zullen komen gaan er meer betaalde top pnderwerpen op de indexpagina komen en blijven er inderdaad zoals je adviseert minder trendy topics over op de index.
- De datum zou ik tevens ook in het overzicht opnemen. Dan kunnen mensen zien hoe oud een topic is. Evenals bovenin het topic zelf inplaats van eronder. Mensen zien dan direct "O, 20 januari 2012, die heeft vast al een oplossing gevonden na 7 maanden".
Je hebt helemaal gelijk. Evenals het aantal pagina's da teen topic heeft om meteen naar de laatste pagina te kunnen navigeren. Staat ook op de to-do lijst!
- Waarom staat er onder een topic een heel tekst vak. Ik een hele reactie geschreven, druk op 'plaats reactie'. Jammer vergeten in te loggen. Hele lap tekst kwijt :'(
Yep. Dat is inderdaad niet handig (understatement). Uiteraard moet je eerst zijn ingelogd om dan pas te kunnen reageren. Staat ook op de to-do lijst. Wel goed opgemerkt, je hebt duidelijk goed je best gedaan!
- aanvulling hierop "Ik wil notificaties ontvangen van wijzigingen of reacties bij dit onderwerp". Dit zou ik onder het tekst vak uitzetten. niet iedereen zit hier automatisch op te wachten.
Daar ga ik nog eens over nadenken. Misschien inderdaad wel overbodig.
- het knopje gratis lid worden is klein. Maak iets opvallends met 'Wordt nu ook lid!'.
Mmmm. Ik denk dat ik dit toch zo laat. Of ik verander het in aanmelden.
- Beleidsregels zou ik beknopter op schrijven. Uit ervaring weet ik dat denk ik 60% op dit forum de PHPhulp regels niet kennen. gewoon weg omdat mensen hier geen zin in hebben, desalniettemin moet je ze wel hebben, maar als mensen dan wat willen weten of iets mag of kan, maak het dan in elk geval wat aantrekkelijker.
Zoals je zegt. De meeste lezen dit nooit en hier verander ik niets aan. Ik zal ze zelfs eerder uitbreiden als beknopter maken.
- Wel leuk dat ik een nieuw onderwerp kan gaan schrijven zonder ingelogd te zijn. Ik verwacht hier eerder een melding met 'u bent nog niet ingelogd, log eerst in of maak een nieuw account aan'.
Ook scherp opgemerkt! Staat op de to-do lijst want uiteraard moet je eerst zijn aangemeld en ingelogd om een onderwerp te kunnen plaatsen.
- ik heb op de poll gestemd en ben wel geïnteresseerd, na een maand wat de uiteindelijke uitslag is geworden. Volgens mij kon ik dat niet terug zien.
Ik zit al even te denken hoe ik dit op een passende manier in de site kan integreren. Daar ben ik echter nog niet uit.
Hoop dat je er wat aan hebt.
Zeker! Bedankt voor je feedback!
F.Moerland
Toevoeging op 03/08/2012 21:42:15:
Beste Eddy,
Ook jij bedankt. Welke drie teksvlakken bedoel je precies? Op de indexpagina?
En je opmerking betreffende reclame is mij ook niet helemaal duidelijk. Bedoel je de twee banners op de index of de drie bij de categorieën?
F.Moerland
De bovenste banner in het midden.
als ik naar de homepage van een site wil klik ik op de logo, dat is toch standaard bijna een homeknop?
Er komt binnenkort onder, bij de laatste reactie een "omhoog" button en mogelijk ook een "home" button. Dat zal het navigeren net even iets makkelijker maken hoop.
Gewijzigd op 04/08/2012 11:28:56 door F Moerland
Albert de Wit op 04/08/2012 10:59:54:
als ik naar de homepage van een site wil klik ik op de logo, dat is toch standaard bijna een homeknop?
Ja, dat werkt toch?
iedere beetje ervaren browser weet dit wel
Toevoeging op 04/08/2012 11:14:39:
ik bedoel, het is een computerforum, hier komen niet mensen die geen ervaring op het internet hebben met browsen
Albert de Wit op 04/08/2012 11:14:01:
dat werkt ook, maar daarmee probeer ik te zeggen, waarom een home button erbij maken?
ik bedoel, het is een computerforum, hier komen niet mensen die geen ervaring op het internet hebben met browsen
Ik zie eerlijk gezegd die home button niet staan. Maar wat maakt het ook uit of die er nu 2 maal staat of niet. Je kan er vanuit gaan dat de vaste bezoeker inderdaad kan werken met een computer. Maar waarom zou je mensen uitsluiten die per toeval op je site terecht komen? Misschien kwamen ze via google, en is er over hun specifieke vraag net een bericht te vinden. Dan mogen die mensen toch ook de homepage vinden?
Overigens bedoel je denk ik ook surfer en niet browser? (een browser die weet alleen hoe hij de code moet berekenen, of er nu een home button staat of niet, die weet dat niet)
bovendien kun je met die breadcrumbs denk ik goed genoeg navigeren over de site heen.
Hoe dan ook, ik zal nog eens over nadenken over die buttons. De gebruikers ervaring telt namelijk en als daar wat te verbeteren is dan doe ik dat graag.