interface

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Ridderkerk zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Software Developer PHP

Functie omschrijving We are looking for a dutch native speaker Voor een opdrachtgever in de regio van Geldrop ben ik op zoek naar een Software Developer PHP. Jij krijgt een rol met veel verantwoordelijkheid in een groeiende organisatie. In deze functie werkt je voornamelijk remote en op een vast moment kom je met het team samen, om samen te werken en nieuwe doelen te bepalen. Wat ga je doen? Je wordt verantwoordelijk voor de interne applicatie; Je zorgt voor de doorontwikkeling van de applicatie: zowel back-end, front-end; De basis van het werk betreft front-end technieken; Periodiek bepaal je samen met

Bekijk vacature »

Ventilatiesysteem Productontwikkelaar HBO WO Verwa

Samengevat: Zij bieden flexibele ventilatiematerialen, geluidsdempers, rookgasafvoer producten en industrieslangen. Ben jij een technisch productontwikkelaar? Heb jij ervaring met het ontwikkelen van nieuwe producten? Vaste baan: Technisch Productontwikkelaar HBO WO €3.000 - €4.000 Zij bieden een variëteit aan flexibele ventilatiematerialen, geluiddempers, rookgasafvoer producten, industrieslangen en ventilatieslangen voor de scheepsbouw. Met slimme en innovatieve materialen zorgen wij voor een gezonde en frisse leefomgeving. Deze werkgever is een organisatie die volop in ontwikkeling is met hardwerkende collega's. Dit geeft goede ontwikkelingsmogelijkheden. De branche van dit bedrijf is Techniek en Engineering. Functie: Voor de vacature als Technisch Productontwikkelaar Ede Gld HBO WO ga

Bekijk vacature »

Traineeship Fullstack developer (WO, 0 tot 3 jaar

Functie Zoals beschreven ga je vanaf start aan de slag bij een passende opdrachtgever, hierbij kijken ze echt naar jouw wensen, kennis/ervaring maar ook de reisafstand. Momenteel hebben ze meerdere klanten waarbij ze groepen hebben opgezet wat maakt dat er diverse uitdagende kansen liggen. Naast het werken bij de opdrachtgever, en het volgen van de masterclasses, zul je regelmatig met de andere trainees in contact zijn. Niet alleen op professioneel vlak maar juist ook bij de borrels en kwartaaluitjes! Kortom; een jaar lang hard aan jezelf werken in combinatie met gezelligheid en plezier. Spreek dit jou aan? Dan komen we

Bekijk vacature »

.NET Developer

Functie omschrijving In deze functie ga je werken als C# Developer. Jij gaat aan de slag met de volgende taken: Maatwerk software bouwen; Huidige softwareprojecten verder uitbouwen en optimaliseren; Ideeën van de klant omzetten naar handige oplossingen en tools; Bovenstaande doe je middels de Microsoft- stack: C#, ASP.NET en MVC/ Entity Framework. Ben je net afgestudeerd aan een HBO opleiding Informatica, aarzel dan niet om te solliciteren. Dit is namelijk de ideale startersfunctie! Bedrijfsprofiel Deze organisatie is gevestigd in de regio van Boxtel. Het is van oorsprong een familiebedrijf, die gestart zijn met het bouwen van websites. Dit is door

Bekijk vacature »

Front End Ontwikkelaar (React)

In het kort Als front end developer ga je aan de slag met maatwerkprojecten voor onze klanten. Denk bijvoorbeeld aan het toevoegen van een machine aan een database of het corrigeren van formulieren voor ingestuurde orders. Voorbeeld van zo’n project is Smart Link. De projecten waar je op ingezet kunt worden liggen binnen het technische domein waar jij als front end developer een grote rol speelt om samen met je back end collega’s de juiste oplossingen te leveren. please note that this particular role requires fluent Dutch language skills. Dit vind je leuk om te doen Het omzetten van designs

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Ontwerpen en bouwen van nieuwe functionaliteiten binnen de complexe omgeving; Proactief de processen kwalitatief en efficient inrichten; Opzetten van Unit Tests; Code Reviews; Regie nemen voor innovatieve projecten; Landschap beheren en de bijbehorende ketens hierbij in het oog houden. Hier ga je werken De organisatie is actief binnen de financiele branche en heeft een IT afdeling van circa 450 man. De organisatie voorziet de maatschappij binnen de financiele dienstverlening en is gedurende de jaren een onmisbare schakel geworden. Het is een high profile organisatie waar ze veel te maken hebben met veranderingen voortkomend uit maatschappelijke ontwikkelingen,

Bekijk vacature »

Software Developer

Functie omschrijving Veel begeleiding en de kans om je verder te ontwikkelen als software developer. Dat kunnen wij jou bieden bij deelname aan deze leuke traineeship. Je krijgt een mentor toegewezen die jou alle kneepjes van het vak leert. Heb jij al wat ervaring als software developer? Daar worden wij heel blij van! Lees snel verder! Bedrijfsprofiel Als software developer neem je deel aan een trainings programma in de omgeving van Haarlem waar je persoonlijk wordt begeleidt, zodat je alle kneepjes van het vak leert. Aan de hand van jouw kennis en ervaring krijg je een persoonlijk opleidingstraject. Je gaat

Bekijk vacature »

Cobol Developer

Dit ga je doen Als Cobol Ontwikkelaar zal je gaan meebouwen aan een onderdeel van het backend systeem waarbij je het functionele ontwerp vertaald naar een technische oplossing die geïntegreerd kan worden in de huidige omgeving. Je zorgt ervoor dat de bedrijfsprocessen op een efficiënte manier worden uitgevoerd en werkt proactief aan het verbeteren hiervan. Samen met jouw collega’s reviewen jullie elkaars code en test je je eigen code. Je werkt nauw samen met andere ontwikkelaars, testers en functioneel ontwerpers. Taken pakket: Beheren en doorontwikkelen van de bestaande omgeving; Vertalen van een functionele vragen naar een technische oplossing; Doorvoeren van

Bekijk vacature »

TypeScript developer (tot € 6.000, - bruto pe

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een ervaren Typecript developer die niet alleen zichzelf verder ontwikkelt, maar het ook leuk vinden om op termijn meer junior collega’s op pad te helpen. Je zult aan de slag gaan met het migreren van hun bestaande UI in Angular. Maar ook het ontwikkelen van een mobiele app. Hierbij hechten ze veel waarde aan User Experience en kiezen ze duidelijk voor kwaliteit i.p.v. snelheid. Je krijgt dus de ruimte om vanuit gedegen onderzoek te werk te gaan en het borgen van kwaliteit staat hoog in het vaandel.

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack .NET Developer

Dit ga je doen Start op 7 augustus 2023 bij de Experis Academy en ontwikkel jezelf tot een gewilde Full Stack .NET Developer. Maar hoe ziet het traineeship eruit en wat kun je verwachten? Periode 1 De eerste 3 maanden volg je fulltime, vanuit huis, een op maat gemaakte training in teamverband. Je leert belangrijke theorie en krijgt kennis van de benodigde vaardigheden en competenties die nodig zijn om de IT-arbeidsmarkt te betreden. Zowel zelfstandig als in teamverband voer je praktijkopdrachten op het gebied van front- en backend development uit. Wat er per week op het programma staat kun je

Bekijk vacature »

Lead C++ Developer

The role of Lead C++ Developer As Lead C++ Developer at KUBUS you will be responsible for the implementation design of requirements and the software architecture of the desktop applications of BIMcollab, our platform for 3D model validation and issue management aimed at improving the quality of 3D building design models. Better 3D models lead to better buildings, thus contributing to the sustainability of the built environment with smarter use of materials, less waste and energy-efficient buildings. A good user experience is of paramount importance to us; we go for innovation and quality in our development. In your role as

Bekijk vacature »

Back End Developer

As a Back End developer at KUBUS you will be developing the (web) application and services of BIMcollab. You have a focus on the back end of our software, for which we mainly work with C# and .NET. We use a full-stack approach, which means that in addition to the back-end, you will also help with other parts of the code. As a software company, KUBUS is in a unique position. We build our own products that are used by tens of thousands of users worldwide. Our company is just the right size: big enough to make a real impact

Bekijk vacature »

Front-end Developer (HTML/CSS, Angular/React/Vue,

Functie Je zal aan de slag gaan in een klein, hecht team met front-end development experts die de ambitie delen mooi werk te leveren. Samen met hen zal je werken aan het gebruiksvriendelijk en interactief maken van complexe webapplicaties, websites en mobile apps. Je levert klanten wat ze nodig hebben terwijl je actief aan jezelf blijft werken met de ondersteuning vanuit je werkplek. Talen als Javascript programmeer jij vloeiend en je hebt kennis van frameworks als React en Angular. Je zou je het liefst nog veel meer ontwikkelen in verschillende front-end talen. Deze kennis deel je graag met je collega’s,

Bekijk vacature »

Traineeship Full Stack Java developer

Dit ga je doen Start jij op 7 augustus bij de Experis Academy dan kickstart jij jouw IT-carrière! We leiden je op tot een gewilde Full Stack Java Developer met alle kennis en vaardigheden die nodig zijn om de arbeidsmarkt te betreden. Wat kun je verwachten, hoe zit een dag in het leven van een Trainee eruit? Periode 1 Als Full Stack Java Developer Trainee volg je vanuit huis een op maat gemaakte onlinetraining die in het Engels wordt gegeven. De tijd die je kwijt bent aan het volgen van de training kun je vergelijken met een fulltime werkweek. In

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/12/2013 01:55:31
Quote Anchor link
Ola,

Ik heb het idee dat sommige OOP'ers behoorlijk vaak interfaces gebruiken.

Stel je hebt meerdere classes die iets kunnen cachen dan lijkt het me zinvol om een interface toe te passen. Echter er zijn ook classes waarvan je bijv. op voorhand weet dat je er maar 1 van nodig hebt.

Stel ik heb bijv. een Config class waar ik configuratie instellingen in op kan slaan. Ik weet dat ik aan 1 (type) class voldoende heb. Ik zal nooit andere varianten van die class maken. Is de conclusie dan ook dat dergelijke classes geen interface nodig hebben? (je gaat ze namelijk nooit uitwisselen met een andere class)

Ben benieuwd naar de reacties.

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 02:42:21

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

06/12/2013 08:19:09
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 06/12/2013 01:55:31:
Stel ik heb bijv. een Config class waar ik configuratie instellingen in op kan slaan. Ik weet dat ik aan 1 (type) class voldoende heb. Ik zal nooit andere varianten van die class maken. Is de conclusie dan ook dat dergelijke classes geen interface nodig hebben?

Zeg nooit "nooit". Je kunt er nu van overtuigd zijn dat je iets "nooit" wilt gaan doen, maar je kunt niet in de toekomst kijken. Misschien wil je straks wel een bundel maken die je framework op een server installeert met een aparte MailConfig en een PhpIniConfig.

Het hele eiereneten is dat je wel een API op papier zet. Het schrijven van de interface dwingt je na te denken over hoe je een klasse op de buitenwereld aansluit.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/12/2013 13:20:22
Quote Anchor link
Dat begrijp ik, maar je hebt soms classes waarvan je weet dat je er geen andere van nodig hebt. Ik zal een PhpIniConfig niet zomaar uitwisselen met de default config bijvoorbeeld. En dan nog moet je je afvragen wat het verschil zou zijn tussen beiden.

Ander voorbeeldje dan. Stel ik heb een class waarin ik paths op sla. Daar heb je er maar eentje van nodig. Moet je daar dan een interface voor maken? Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen, is dat je dan voor iedere class een interface zou moeten maken. Iedere class zou dan gekoppeld zijn aan een interface. Lijkt me niet de bedoeling?? Of wel????

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

06/12/2013 13:37:32
Quote Anchor link
Dat is uiteraard niet altijd nodig. Maar "naar een interface toe" schrijven dwingt je wel om na te denken over de API. En dat helpt, zelfs als je later in productie de implements ... gewoon weglaat.

Je kunt wel een duidelijke trend zien. Een toenemend aantal PHP-ontwikkelaars gebruikt dezelfde interfaces, ook al kan de achterliggende implementatie verschillen. Dat geldt bijvoorbeeld voor de Logger Interface en de Cache Interface (twee PSR-projecten) en voor de abstractere SPL-interfaces. Met dergelijke standaarden gaan we een gemeenschappelijk taal gaan gebruiken: zó zou PHP-OOP eruit moeten of kunnen zien.

Dus ja, als je een class schrijft die sterk lijkt op iets dat al bestaat in een PSR- of SPL-interface, dan zou ik de lijn helemaal doortrekken en de complete interface implementeren.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/12/2013 13:48:06
Quote Anchor link
Hmm, oké... maar dus niet nodig om ze altijd te gebruiken. Thanks :)

Wouter J

Wouter J

06/12/2013 15:43:30
Quote Anchor link
Een interface is natuurlijk niet altijd nodig. Alleen zodra je gaat typehinten op een object, of zodra je suggereert dat een object een bepaalde method moet hebben, ga je wel over op typehintent op een interface.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

06/12/2013 17:25:59
Quote Anchor link
>> Alleen zodra je gaat typehinten op een object ...

Oké, maar nu heb ik bijv. een class die paths opslaat. Daar heb ik er maar eentje van. Als ik die class meegeef aan een de constructor van een ander object, dan kan ik gewoon dit doen toch?

public function __construct(Paths $paths);

Dan typehint ik dus op de class en niet op de interface.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

07/12/2013 09:05:24
Quote Anchor link
Bij de class-typehint func(Foo $foo) zeg je "is een ... of een child van ..."; bij de interface-typehint func(FooInterface $foo) zeg je meer "gedraagt zich als een ...". Als je vervolgens vooral methoden gebruikt, zou ik hier typehinten op een interface.

Typehinten op de interface is beter schaalbaar. Bijvoorbeeld read(FileCache $entry) is een minder flexibele keuze dan read(CacheInterface $entry).

Wouter J

Wouter J

07/12/2013 12:52:46
Quote Anchor link
Natuurlijk kan het ozzie, maar of het goed is... Je bent nu volledig gelimiteerd aan alleen dat Paths object, je hebt nu elke vorm van flexibiliteit uitgesloten voor de parameter die je aan de constructor meegeeft.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/12/2013 15:56:26
Quote Anchor link
>> Typehinten op de interface is beter schaalbaar. Bijvoorbeeld read(FileCache $entry) is een minder flexibele keuze dan read(CacheInterface $entry).

Ja, helemaal mee eens. Maar van een cacher weet je dat er meerdere varianten kunnen bestaan (ook al gebruik ik zelf nog maar 1 variant). Maar in dit geval zou ik dus ook voor Cache(r)Interface kiezen.

>> Je bent nu volledig gelimiteerd aan alleen dat Paths object, je hebt nu elke vorm van flexibiliteit uitgesloten voor de parameter die je aan de constructor meegeeft.

Precies, vandaar ook mijn vraag. Normaal gesproken zou je dat niet willen. Maar een Paths object, daarvan weet je dat je er maar 1 zal hebben. Dan heb ik het gevoel dat het overkill is als je dan een interface gaat implementeren. Snap je?

Wouter J

Wouter J

07/12/2013 16:16:28
Quote Anchor link
Wie zegt dat je maar 1 Paths object hebt? Een SerializedPaths object, een FrozenPaths object, etc.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/12/2013 16:23:03
Quote Anchor link
Huh, wat bedoel je met serialized paths en frozen paths? :-s
Een path is in mijn systeem gewoon dit "/root/foo/path/" en heeft een ID. Je hebt toch geen andere soorten paden?

Wouter J

Wouter J

07/12/2013 16:33:10
Quote Anchor link
Je dat is een Path, en dan heb je dus een Paths object die meerdere Path objecten heeft. Die kan frozen (locked) zijn, of serialized, enz.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/12/2013 16:44:33
Quote Anchor link
Hmmm, oké... mijn Paths object is een verzameling van paden. Ik heb niet voor ieder pad een apart object, maar alle paden zitten gewoon in een class property (array). Als ik een pad nodig heb, dan is het dus heel simpel: echo $paths->get('image');

Ik zou me geen situatie kunnen bedenken waarom ik paden zou willen serializen of het object zou willen locken. Ik denk dus echt dat ik aan 1 Paths object voldoende heb. (In de meeste gevallen zal dat anders zijn en zul je wel een interface nodig hebben inderdaad.)

Wat ik me nog wel afvraag. Stel je hebt een Foo class... nee, wacht, laten we het gewoon een cacher class noemen, en je wil daar een interface voor maken. Stel de cacher class moet o.a. een delete() en een deleteAll() functie hebben, maar je weet dat er meerdere classes zijn die een delete() en deleteAll() functie hebben. Is het dan de bedoeling dat je een cacher interface maakt die dan de "deleteInterface" extendt? Of stop je alle functies die in de cacherInterface thuishoren gewoon in 1 class?
Gewijzigd op 07/12/2013 16:44:45 door Ozzie PHP

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

07/12/2013 16:50:24
Quote Anchor link
Nee, je wilt niet dat één cache-gebruiker alle caches (ook die van anderen) kan legen. Je maakt daarom een cache pool die als gemeenschappelijke resource gedeeld kan worden. Via de pool kunnen verschillende objecten dezelfde cache delen.

En dan heb je hier twee interfaces nodig: een voor een cache entry en een voor de cache pool.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/12/2013 16:56:58
Quote Anchor link
Ward, ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Met deleteAll() bedoel ik dat de cache wordt verwijderd die bij een specifieke cacher hoort. Bijv. ik heb een LibraryFooCacher. Deze verwijdert dan alleen dingen die bij library Foo horen. Of stel ik heb een WebsiteCacher. Deze verwijdert dan alleen de bestanden die bij een specifieke website horen. DeleteAll verwijdert dus niet alle cache, maar alleen de cache data die aan dat specifieke cache object toebehoort. Stel ik zou een Ward library hebben:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
<?php
$cacher
= $this->container->get('ward_library_cacher');
$cacher->delete('foo'); // verwijder cache data met ID foo uit de Ward library cache
$cacher->deleteAll();   // verwijder alle cache data uit de Ward library cache
?>

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

07/12/2013 17:20:18
Quote Anchor link
Dat een specifieke cache bij een specifieke site hoort, is een heel duidelijke keuze: je koppelt hier een bepaalde cache uit de cache pool volgens bepaalde regels aan iets anders. Je maakt de inrichting van de cache al redelijk specifiek.

Objecten in de cache zijn in jouw opzet gerelateerd aan websites, hoewel er véél méér cacherelaties mogelijk zijn.

Ik zeg niet dat die keuze verkeerd is. Ik constateer slechts dat die keuze er is.

Als je al zó ver gevorderd bent, met zo veel doorslaggevende keuzen, zou ik inderdaad gericht typehinten op een class die een sleutelrol in het framework speelt. Maar meer in het algemeen zou ik liever typehinten op een interface.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/12/2013 17:27:12
Quote Anchor link
>> Objecten in de cache zijn in jouw opzet gerelateerd aan websites, hoewel er véél méér cacherelaties mogelijk zijn.

Nee, niet altijd. Kan dus ook aan een library zijn gekoppeld.

>> Als je al zó ver gevorderd bent, met zo veel doorslaggevende keuzen, zou ik inderdaad gericht typehinten op een class die een sleutelrol in het framework speelt. Maar meer in het algemeen zou ik liever typehinten op een interface.

Voor een cacher zou ik dus ook typehinten op een interface. Maar wat zou jij doen met (bijv.) een paths class (zoals 2 berichten hierboven beschreven)?

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

07/12/2013 17:36:04
Quote Anchor link
Laten we het dan eens sterk vereenvoudigen. In het ene pad moet je \ gebruiken en in het andere pad /. Je wilt daarom typehinten op een interface die paden snapt, niet op een specifieke class die paden implementeert.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/12/2013 18:07:59
Quote Anchor link
Ward, ik begrijp helemaal niet wat je bedoelt met:

"In het ene pad moet je \ gebruiken en in het andere pad /"

"Je wilt daarom typehinten op een interface die paden snapt"

Kun je dit eens nader toelichten? Er gaat bij mij nog geen lampje branden, maar wie weet met jouw uitleg?

- Raoul -

- Raoul -

07/12/2013 18:55:00
Quote Anchor link
Windows gebruikt \, linux/ OSX gebruiken / bij paden
Maar PHP heeft al native checks ingebouwd om het juiste slashteken te gebruiken dus ik snap niet echt waarom Ward hier een interface voor wilt implementeren.

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.