interface

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP/Symfony developer

Functieomschrijving Vanuit het hoofdkantoor in omgeving Bergen op Zoom ben je als PHP/Symfony Developer niet alleen bezig met software ontwikkeling. Je bent buiten ontwikkeling ook continu bezig met het zoeken naar nieuwe trends en ontwikkelingen die van waarde kunnen zijn voor de efficiëntie van software ontwikkeling. Techstack: PHP, Symfony & mySQL. Jouw takenpakket ziet er als volgt uit: Het ontwerpen en implementeren van webapplicaties met het Symfony-framework; Het testen van ontwikkelde applicaties om te zorgen dat ze goed functioneren en voldoen aan de eisen van de klanten; Het schrijven van een schone en efficiënte code volgens het Symfony framework; Onderhouden

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

.NET Developer

Dit ga je doen Binnen het team bouw je aan een applicatie met andere .Net Developers, testers een Product Owner en een Business Analyst. Met het team wordt de backlog besproken. In overleg claim jij jouw deel en zorgt ervoor dat onderhoud en innovatie wordt gerealiseerd. Het project dat momenteel draait is het opgraden van de omgeving. Doorontwikkelen van de huidige applicatie; Overleggen met teamleden om de backlog te verdelen; Onderhouden van de huidige omgeving; Sparren met de business en het ophalen van nieuwe requirements. Hier ga je werken De organisatie is een van de grootste landelijke aanbieder van diverse

Bekijk vacature »

Mendix Consultant / Developer

Dit ga je doen Het in kaart brengen en analyseren van de functionele wensen van de klant rondom Mendix applicaties; Het fungeren als sparringpartner voor de (interne) klanten; Het opstellen van requirements en het vertalen hiervan naar technische mogelijkheden; Het opstellen van user stories; Het bouwen van de Mendix applicaties in samenwerking met jouw team of zelfstandig; Het testen van op te leveren software en het zorg dragen voor de implementatie; Trainen van gebruikers in het gebruik van de applicatie; Werken in een Agile omgeving. Hier ga je werken De organisatie begeeft zich in de retail branche en focust zich

Bekijk vacature »

SQL beheerder / ontwikkelaar

Functie omschrijving Voor een klant in omgeving Tiel zijn wij op zoek naar een SQL beheerder met affiniteit met technisch applicatiebeheer. Je krijgt een fijne in-house werkplek waar je gaat werken aan diverse projecten. Dit bedrijf doet het beheer van databases voor een aantal bancaire klanten. Op dit momenten hebben zij ruim 1500 databases in beheer. Jouw werkzaamheden gaan er als volgt uit zien: Je gaat de development afdeling ondersteunen bij het ontwikkelen van MS SQL Scripts. Je zal zowel zelfstandig als in teamverband MS SQL databases installeren & beheren. Je monitort en onderzoekt incidenten en de achterliggende oorzaken. Je

Bekijk vacature »

Medior Java developer

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Junior PHP Developer

Je maakt een vliegende start van je carrière, door meteen mee te bouwen aan de digitale aspecten van Coolblue. Wat doe je als Junior PHP Developer bij Coolblue? Als Junior PHP Developer ben je meteen vanaf de start onderdeel van een development team. Je kijkt veel mee met collega’s en volgt trainingen om te groeien als Junior Developer. Op dat moment komt je wil om steeds te blijven leren naar boven. Daarnaast pak je in de sprints ook je eigen stories op om Coolblue iedere dag een beetje beter te kunnen maken. Je sterk analytisch vermogen komt dan ook goed

Bekijk vacature »

Java developer Zorgsysteem

Dit ga je doen Werken aan het eigen gebouwde zorgsysteem; Verbeteringen maken en toepassen binnen de applicatie; Jij gaat werken aan de Back-end van de applicatie en sporadisch werk je mee aan de Front-end; Samenwerken met andere teams voor een optimaal resultaat; Jij kan 'clean' werken en high quality code schrijven; Jij werkt resultaatgericht. Hier ga je werken De organisatie houdt zich bezig met diverse applicaties met betrekking tot zorgregistratie. Dankzij hun systeem komt alle informatie, omtrent de zorg van een patiënt, op een overzichtelijke en toegankelijke manier samen in één systeem te staan. Op deze manier is deze informatie

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie As a .NET developer you work together in a multidisciplinary development team with 1-2 Senior .NET developers, two front-end developers, Data Scientists and one UX designer. As a team you work on developing a Cloud based application and making this application more stable. Unit testing will also become very important in your new position. Together with the Senior .NET developer you will be responsible for developing the API. You work with a lot of data and occasionally there will also be data issues and some queries will have to be run. This means that you will work a lot

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar C# .NET

Functie omschrijving Startende Software Ontwikkelaar gezocht met kennis van C# .NET! Ben jij net klaar met je opleiding en ben je op zoek naar je eerste echte werkervaring? Of heb jij al enige werkervaring maar ben toe aan iets nieuws? Dan is dit de perfecte kans voor jou! Wij zoeken namelijk een Junior Software Ontwikkelaar die klaar is voor een nieuwe uitdaging bij een leuke werkgeven in de regio Zeist. In deze functie werk jij vaak aan verschillende projecten en ga je bij klanten op bezoek. Ben jij op zoek naar een functie met uitdaging, diversiteit en verantwoordelijkheid? Dan is

Bekijk vacature »

Junior .NET Developer

Dit ga je doen Ontwikkelprocessen verder optimaliseren en verder ontwikkelen met C#; CI/CD-pipelines automatiseren; Ontwikkelen van herbruikbare componenten; Front-end pagina's gebruiksvriendelijk maken. Hier ga je werken Als junior .NET Developer kom je terecht binnen een grote en internationale organisatie. Zij streven naar een positieve impact op de mens, milieu en maatschappij. Het bedrijf is oorspronkelijk een familiebedrijf en werkt aan de productie van hoogwaardige en technische systemen voor de gezondheidszorg. Momenteel willen zij betere ontwikkelprocessen creëren op internationaal gebied en staat kwaliteit en veiligheid voor hun op nummer 1! Als junior .NET Developer werk je aan het ontwikkelen van verbeterde

Bekijk vacature »

Fullstack Software Developer

Bedrijfsomschrijving Functieomschrijving Java ontwerpen, bouwen en testen (T-shaped). Als senior ontwikkelaar ben je bekend in zowel de back-end als de frontend van een applicatie. Angular, Continious Delivery / Integration. Een ervaren iemand die de leiding kan nemen, een weg vindt in nieuwe situaties, en in oude applicaties. Initiatiefrijk, bekend met de (technische) omgevingen die we bij duo gebruiken, niet te beroerd om collega’s te helpen. Als senior programmeur in staat om op te treden als lead programmeur. Ondersteunt de testers bij de testautomatisering en minder ervaren programmeurs bij dagelijks werkzaamheden. Dit laatste met name op het gebied van Angular. Achtergrond

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als ervaren .NET ontwikkelaar ontbreekt er aan passie en motivatie niks. Jij bent communicatief sterk en pakt iedere uitdaging dan ook met beide handen aan. Op projectbasis ga jij met je team of met enkele andere ontwikkelaars intern aan de slag bij diverse partners. Op basis van het project ga jij aan de slag en zijn de werkzaamheden en technieken erg divers. Jouw werkgever stelt jouw ontwikkeling hierin voorop, zo krijg je een vast vertrouwenspersoon die één keer in de maand op locatie van jouw project zal kijken hoe het gaat en of er eventuele aandachtspunten zijn. Daarnaast krijg

Bekijk vacature »

Pagina: « vorige 1 2

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

07/12/2013 19:15:16
Quote Anchor link
Het draait me om het ruimere concept "interface". Ja, voor \ of / heeft PHP een interne constante; die constante gebruik je dus om te zeggen wat je wilt. In wezen is die contante een abstractie van een interface: zó moet je het lokale bestandssysteem adresseren.

Maar wat nu als het minder concreet wordt? Wat betekent "pad" eigenlijk? Is dat een tijdelijk pad? Een lokaal pad? Een pad binnen het netwerk? Of ruimer een pad binnen het internetnetwerk, dus eigenlijk een URI?

Kortom, wat injecteer je wanneer je funct(Paths $path) voorschrijft?
Gewijzigd op 07/12/2013 19:25:21 door Ward van der Put

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 02:38:01

Ozzie PHP

Ozzie PHP

07/12/2013 19:55:37
Quote Anchor link
Een pad is een pad (en dus geen uri). Voor mij is een pad dit:

"/path/to/foo/"

Deze sla ik op in een Paths object.

Wanneer gebruik je nu een interface? Mij lijkt het logisch om een interface toe te passen als je op voorhand weet of kunt verwachten dat van het type class er meerdere varianten mogelijk zijn. Van een cacher weet je dat er meerdere types mogelijk zijn. Om ervoor te zorgen dat je deze classes onderling kunt uitwisselen gebruik je een interface, zodat alle classes die een cacher gebruiken nog steeds werken als je het type cacher omwisselt.

Nu is mijn vraag... zover ik het nu zie, heb je binnen je systeem maar 1 object dat paden opslaat. Ik zie zeg maar geen verschillende TYPES van paths objects. Daarom lijkt het me in dit geval dus niet zinnig om een interface te implementeren. Tenzij iemand hier zegt, nee... je kunt wel verschillende TYPES paths objects hebben, namelijk... ???

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

08/12/2013 10:28:54
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 07/12/2013 19:55:37:
Tenzij iemand hier zegt, nee... je kunt wel verschillende TYPES paths objects hebben, namelijk... ???

Namelijk klik.

Als … je bij voorbaat al uitsluit dat je paden naar andere volumes, andere stations en andere servers in je netwerk nodig hebt, dan is dat een keuze.

Als … je vindt dat een pad altijd slechts een directory is, en niet een URN als een directory plus bestandsnaam, dan is ook dat een keuze.

Als … je /foo/bar/ wel een pad vind maar ftp://.../foo/bar/ inclusief protocolvoorvoegsel niet, dan is dat opnieuw een keuze.

Als …

Met al die keuzen ligt je implementatie redelijk vast. Maak je alle file handling direct afhankelijk van deze rigide Paths class, dan zul je eerder moeten gaan verbouwen dan wanneer je een PathsInterface implementeert.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/12/2013 14:35:04
Quote Anchor link
De grap is dat mijn paths class in feite niet meer is dan een object dat data vasthoudt. Op het moment dat ik besluit dat een pad niet "/path/to/foo/" is, maar "ftp://.../foo/bar/" dan stop ik er toch gewoon dat pad in? Of ik er nu "/path/to/foo/" in stop of "maaktnietuitwatikhierneerzet". Het zal altijd werken.

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

08/12/2013 14:37:00
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 08/12/2013 14:35:04:
Of ik er nu "/path/to/foo/" in stop of "maaktnietuitwatikhierneerzet". Het zal altijd werken.

Dan is het dus geen aparte klasse, maar een string...

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/12/2013 14:41:52
Quote Anchor link
Huh?

Nee, ik heb een paths object en daar kan ik via een method een collection van arrays in stoppen. Vereenvoudigd:

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
<?php
$paths
= ['foo' => '/path/to/foo/'];
$paths = new Paths($paths);
?>

En eventueel kan ik ook nog een prefix meegeven:

Code (php)
1
2
3
4
<?php
$paths
= ['foo' => '/path/to/foo/'];
$paths = new Paths($paths, '/root/to/private/');
?>

En dan een path ophalen:

Code (php)
1
2
3
<?php
echo $paths->get('foo');
?>
Gewijzigd op 08/12/2013 14:42:26 door Ozzie PHP

Wouter J

Wouter J

08/12/2013 14:53:18
Quote Anchor link
En wat voor extra biedt die class dan ten opzichte van een array? Het lijkt me dan een vrij nutteloze class...

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/12/2013 14:58:43
Quote Anchor link
Ik kan m'n paths automatisch laten prefixen en ik heb via m'n service container één object waar al m'n paden in zitten.

Code (php)
1
2
3
<?php
$image_path
= $this->container->get('paths')->get('image');
?>
Gewijzigd op 08/12/2013 14:59:01 door Ozzie PHP

Ward van der Put
Moderator

Ward van der Put

08/12/2013 16:16:55
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 08/12/2013 14:58:43:
Ik heb via m'n service container één object waar al m'n paden in zitten.
Als je het zo omschrijft, is de toegang tot paden een onderdeel van de API van de servicecontainer. Je hebt dan niet zomaar directe toegang tot de paden, maar de servicecontainer is in control.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/12/2013 17:55:12
Quote Anchor link
Maar de services zijn allemaal classes. Sommige services hebben paden nodig en aan die services geef ik dan (via de container) het Paths object mee. In de constructor van zo'n class zal ik dan typehinten op Paths. Omdat ik maar 1 paths class heb typehint ik dus niet op een interface. En dat was dus mijn vraag, als je van een class maar 1 type hebt, of je dan wel of niet een interface moet gebruiken. Ik zie nog steeds niet de mogelijkheid tot meerdere varianten van een Paths class, dus lijkt me een interface in dit geval niet gerechtvaardigd?

Wouter J

Wouter J

08/12/2013 19:26:30
Quote Anchor link
Waarom gebruik je dan geen service parameters?

Ozzie PHP

Ozzie PHP

08/12/2013 20:02:19
Quote Anchor link
Dat heb ik je al eerder verteld. Een kwestie van persoonlijke voorkeur. Ik heb dit soort zaken liever in 1 object zitten. Vind ik handiger :)

Pagina: « vorige 1 2

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.