Internet Explorer vertoont raar gedrag
bij het maken van een website test ik op 5 verschillende browsers (IE, FF, GC, Opera, Safari)
Op mijn PC toont deze site's allemaal goed, bij mijn vriendin toont de site op IE9 geen CSS.
Wij hebben beide IE9, toch is deze bij mij correct.
Heeft iemand een idee waar het fout gaat?
PS: Sit's zijn gemaakt met HTML5 en CSS3
Zelf IE6 doet dat.
Je roept de CSS wel goed aan? Of staat het bij haar gewoon uitgeschakeld?
Ik heb bij mij alles uitgeschakeld zoals het bij haar staat en toch toont het bij mij correct, als test heb ik Wouter zijn website getest bij mij en die is goed, bij haar vertoont het maar een halve CSS. Op de achtergrond staan vakjes maar zijn header vertoont gewoon een blauwe link. Het is niet alleen bij haar, er zijn nog mensen die hier last van hebben :(
Stuur anders even je website link, zodat we kunnen meekijken. Misschien include je de CSS niet op een juiste manier, of is het Cache in je eigen browser die oude CSS styles heeft opgeslagen tijdens het ontwikkelen van je site...
Code (php)
1
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
P.s en je META Content-Type controleren... iets als:
Gewijzigd op 20/02/2013 16:03:12 door Marvin H
GP, heeft je vriendin toevallig de comptabiliteits modus aan staan?
Neen, staat niet aan
Waar is het fatsoen gebleven om gewoon normale antwoorden te plaatsen? Om even te laten blijken dat de TS het volgens jou ook wel zelf zou mogen opzoeken en dan even een link geven naar een pagina die volgens jou het antwoord geeft?
En waarom durf je er niet gewoon zelf voor uit te komen dat je geen antwoord weet? Waarom helemaal moeilijk doen via een bit.ly linkje, ipv gewoon direct die lmgtfy link te geven? Is het omdat je weet dat zoiets eigenlijk helemaal geen antwoord is? Omdat je weet dat je gewoon totaal onfatsoenlijk bezig bent? Of durf je er eigenlijk niet voor uit te komen en wil je even 'stoer' meedoen met de rest?
Nee, maak het dan jezelf gewoon makkelijk en gebruik de [google] tags van dit forum.
Gewijzigd op 20/02/2013 16:50:04 door Wouter J
Wouter J op 20/02/2013 16:49:46:
leuk he, als je niks weet even het meest nutteloze antwoord geven die er bestaat op de wereld?......
Agree wouter, als ik zo kijk wat meneer albert zelf allemaal vraagt wat ook simpel op google te vinden is... snap ik ook dit rare antwoord niet...
En zelfs google geeft geen correct antwoord, ik plaats ook niet zomaar elke vraag op het forum zonder eerst zelf eens gegoogeld te hebben.
Wat is de URL van de site? Kunnen we even meekijken...
Wouter J op 20/02/2013 16:49:46:
leuk he, als je niks weet even het meest nutteloze antwoord geven die er bestaat op de wereld?
Waar is het fatsoen gebleven om gewoon normale antwoorden te plaatsen? Om even te laten blijken dat de TS het volgens jou ook wel zelf zou mogen opzoeken en dan even een link geven naar een pagina die volgens jou het antwoord geeft?
En waarom durf je er niet gewoon zelf voor uit te komen dat je geen antwoord weet? Waarom helemaal moeilijk doen via een bit.ly linkje, ipv gewoon direct die lmgtfy link te geven? Is het omdat je weet dat zoiets eigenlijk helemaal geen antwoord is? Omdat je weet dat je gewoon totaal onfatsoenlijk bezig bent? Of durf je er eigenlijk niet voor uit te komen en wil je even 'stoer' meedoen met de rest?
Wouter denk even na. Dit is een fout van internet explorer lijkt me. Als andere browsers wel CSS kunnen zien maar internet explorer niet... Waarom denk je dan dat ik zo'n antwoord geef?
"Of durf je er eigenlijk niet voor uit te komen en wil je even 'stoer' meedoen met de rest?"
Jah, totaal, dat is echt mijn bedoeling, dat is mijn doel van deze post, om even heel erg stoer mee te doen met de rest *sarcasme off*
@Ozzie (en de rest): Voor een url kijk naar de website van Wouter. Als Wouter het wil zal hij zijn link wel nogmaals plaatsen.
Ik ken de website van Wouter... maar de vraag was of je jouw url kunt geven.
Quote:
Waarom denk je dan dat ik zo'n antwoord geef?
Over het algemeen geeft men antwoorden omdat men de TS wilt helpen. Leuk hoor dat je erachter bent gekomen dat dit een fout van IE is, maar (1) dat was in de begin post al gezegd en (2) dat zeg je helemaal niet. Je reageert in zo'n topic dus in 2 gevallen: Of je weet wat er fout gaat in IE en hoe je dit moet oplossen, of je vraagt om meer informatie.
Toevoeging op 20/02/2013 19:52:29:
G P op 20/02/2013 15:47:14:
heb ik Wouter zijn website getest bij mij en die is goed, bij haar vertoont het maar een halve CSS.
Dus toch gewoon instellingen in haar browser.
http://stackoverflow.com/questions/6747661/ie-9-not-rendering-css-or-background-images
Compatibility mode. Ik heb net op internet explorer 8 op wouterj's site geprobeerd en laat alles prima zien.
Met compatibility
Zonder compatibility
Wat je doet is:
Je gaat naar tools (ik heb de engelse versie)->Compatibility Settings-> daar moet je iets veranderen.
Verder: Als jullie vinden dat ik dom overkom, sorry, maar dit is basis google. Zo moeilijk was dit niet.
4de link op google -> Quote:
Amanda's trick did it for me. My problem was that IE was showing all intranet sites in compatibility mode. Unchecked it and everything started working. Thanks @Amanda +1. – km1 Aug 27 '12 at 22:00
Compatibility mode. Ik heb net op internet explorer 8 op wouterj's site geprobeerd en laat alles prima zien.
Met compatibility
Zonder compatibility
Wat je doet is:
Je gaat naar tools (ik heb de engelse versie)->Compatibility Settings-> daar moet je iets veranderen.
Verder: Als jullie vinden dat ik dom overkom, sorry, maar dit is basis google. Zo moeilijk was dit niet.
Gewijzigd op 20/02/2013 21:19:01 door Albert de Wit
Wouter J op 20/02/2013 16:02:50:
GP, heeft je vriendin toevallig de comptabiliteits modus aan staan?
G P op 20/02/2013 16:09:45:
Neen, staat niet aan
Das 40 minuten voordat jij je reactie plaatste gepost...
1) Ik weet het, google is je beste vriend, maar denk je nu echt dat ik het niet eerst heb geprobeert bij google?
2) Bergijp je de vraag? En de antwoorden die al gegeven zijn?
@Iedereen:
Het is niet alleen bij mijn vriendin maar ook bij mijn zus, de klant en sommigen anderen. Allemaal hebben ze win7 en IE9 en toch zitten er GROTE verschillen bij elkaar.
Wat me opgevallen is dat als ik de versie controleer van hun IE staat er bij mij:
Versie: blabla
Updates: blabla
enz...
en bij die anderen is het overal blanco:
Versie:
Updates:
enz...
PS: De reden waarom ik wouter als voorbeeld geef is omdat ik weet dat hij heel goed met html5 en css3 kan werken, zodat jullie weten dat de fout niet aan mijn broncode is, ik weet heus wel hoe je een css koppeld aan een pagina