internet op mobiel?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 3 volgende »

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/07/2011 23:26:20
Quote Anchor link
Hallo,

Mijn mobiele telefoonabonnement verloopt binnenkort. Nu zit ik me af te vragen of ik straks een mobiel internet abonnement zal afsluiten. Ik heb nog nooit een mobiel internet abonnement gehad en heb altijd gezegd dat ik dit niet ga nemen omdat ik er toch niet veel mee ga doen en het best duur is. Maar steeds vaker hoor ik mensen om me heen zeggen dat het heel erg handig is. Dus mijn vraag is... wie heeft er internet op z'n mobiel en vind je het de moeite waard (en waarom)?

Verder vraag ik me ook af als je internet op je mobiel hebt of je dan bijvoorbeeld een virusscanner moet installeren (net als op je computer) of hoeft dat niet?

Alvast bedankt voor de reacties!

PHP hulp

PHP hulp

27/11/2024 15:40:04

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/07/2011 23:31:00
Quote Anchor link
Ik zit er ook over na te denken. Ik heb nu nog beltegoed (al 11 jaar, en het zelfde nummer en simkaart!), maar wil ook wel eens goedkoop kunnen internetten:
Beetje reisinfo bekijken als het nodig is,
nu.nl checken,
phphulp checken,
tweakers even lezen
etc.

Maar wees wel snel, op korte termijn zal het mobiel internet stukken duurder worden. In ieder geval voor KPN, Vodafone en T-Mobile, maar Telfort zal ook wel met nieuwe abonnementen komen.

Een virusscanner is niet nodig. Er zijn zo weinig telefoon-virussen, en dan hangt het er ook nog vanaf welk platform je hebt. iOS, Symbian, Android, MeeGo of een vaste....
Gewijzigd op 24/07/2011 23:32:27 door - Ariën -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/07/2011 23:35:45
Quote Anchor link
Mja, maar ik check die dingen ook gewoon op m'n pc. Dus ik zal het denk ik voornamelijk buiten de de deur gebruiken. Maar ik vraag me af hoe vaak ik er dan gebruik van zal maken... Volgens mij kost het toch een tientje in de maand ofzo. Maar met die apps als whatsapp en zo gebruik je het misschien vaker.

Maar wie heeft er hier internet op z'n mobiel en gebruik je het vaak? Zijn er ook mensen die internet op hun mobiel hebben en er eigenlijk bijna niks mee doen?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/07/2011 23:40:25
Quote Anchor link
Het kost nu echt iets van 20 euro per maand, maar de nieuwe abbo's gaan wel rond de 50 a 60 euro per maand worden.

Ikzelf zit soms op mijn telefoon via beltegoed te internetten, en denk ongeveer 2 euro p.m eraan kwijt te zijn. Even mailtjes binnen halen en een enkele keer per maand nu.nl (mobiele site) binnen trekken.
Een mailtje binnenhalen (alleen de koppen), kost me iets van 5 ct.

Whatsapp heb ik ook, maar die mag alleen via WiFi connecten ;-)
Gewijzigd op 24/07/2011 23:41:11 door - Ariën -

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/07/2011 23:43:46
Quote Anchor link
20 euro per maand? Toch niet alleen voor internet? Volgens mij heb je voor een paar euro in de maand al internet... alleen is dat tegenwoordig niet meer onbeperkt. Maar ik ben er niet echt heel erg in thuis moet ik zeggen...

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

24/07/2011 23:46:38
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 24/07/2011 23:43:46:
20 euro per maand? Toch niet alleen voor internet? Volgens mij heb je voor een paar euro in de maand al internet... alleen is dat tegenwoordig niet meer onbeperkt. Maar ik ben er niet echt heel erg in thuis moet ik zeggen...

Onder die 20 p.m valt ook het de belbundel etc...

Ozzie PHP

Ozzie PHP

24/07/2011 23:48:26
Quote Anchor link
Ah ja, oke... ik schrok al. Ik betaal nu iets van 20 euro voor 100 smsjes en 500 belminuten. Ik ben benieuwd of je bijvoorbeeld voor 25 euro een abonnement kunt krijgen met 400 belminuten, 50 smsjes maar wel met internet?

Bram Boos

Bram Boos

24/07/2011 23:58:07
Quote Anchor link
Als ik bijvoorbeeld weinig thuis ben of met het OV op reis ben dan activeer ik mobiel internet voor een dag/maand. Voor de rest gebruik ik gewoon openbare wifi's.

Ik heb nu een simpele Android mobiel maar ben er zeer tevreden mee. SMS doe ik niet meer aan, WhatsApp en Twitter zijn de alternatieven. Bijna iedereen die ik ken gebruikt het. En anders is er nog gewoon MSN ;).

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/07/2011 00:03:47
Quote Anchor link
Gebruik je het alleen voor 'contactmogelijkheden' als MSN en WhatsApp? Of zoek je er ook (vaak) dingen mee op? Of doe je er nog andere dingen mee?

Bram Boos

Bram Boos

25/07/2011 00:05:57
Quote Anchor link
Eigenlijk vooral om Twitter maar ook gewoon om E-mail en kan ook PHPhulp in de gaten blijven houden ;)

En ook icm GPS is het een zeer goed alternatief voor de TomTom...

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/07/2011 00:09:17
Quote Anchor link
Ah oke... ik heb bewust geen Twitter omdat ik er anders vast verslaafd aan raak... helemaal als je internet op je mobiel hebt :) Navigatie is inderdaad wel handig, maar dat kost toch weer geld? En als je internet niet onbeperkt is lijkt me dat sowieso niet heel fijn... voor je het weet moet je ineens heeel veel geld bijbetalen :-s

Bram Boos

Bram Boos

25/07/2011 00:16:12
Quote Anchor link
Ozzie PHP op 25/07/2011 00:09:17:
Ah oke... ik heb bewust geen Twitter omdat ik er anders vast verslaafd aan raak... helemaal als je internet op je mobiel hebt :) Navigatie is inderdaad wel handig, maar dat kost toch weer geld? En als je internet niet onbeperkt is lijkt me dat sowieso niet heel fijn... voor je het weet moet je ineens heeel veel geld bijbetalen :-s

Ja klopt maar als wielrenner wil je soms de weg nog wel eens kwijtraken en dan speelt geld even geen rol :P

Navigatie kost voor zover ik weet geen geld op Android, gewoon via Google Maps. Geen geouwehoer met oude kaartbestanden en andere landen. Gewoon live via internet.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/07/2011 00:18:51
Quote Anchor link
hehe... oké :)

Nog meer mensen die internet op hun mobiel hebben?

Bas Php

Bas Php

25/07/2011 02:29:18
Quote Anchor link
Ik heb mobiel internet op mijn mobiel, en ik vind het zeer ideaal. Gewoon even ergens op msn praten met iemand of whatsapp, ff op internet et nieuws nalezen als je je verveelt in het OV. en voor een 10'tje per maand vind ik het heel erg meevallen

en btw via bluetooth sluit ik hem ook nog wel eens aan op mn Mac en kan dan via mn mobiel internetten als het internet hier thuis er weer eens uit ligt.

Groet

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/07/2011 09:35:14
Quote Anchor link
Ah oké, thanks voor je reactie. Heb jij onbeperkt internet of zit er een limiet op?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/07/2011 09:44:53
Quote Anchor link
Over limieten gesproken. Ik las in een poll op tweakers.net dat de meesten rond de 250 MB verbruiken bij regelmatig en normaal gedrag. (geen streaming en youtube dan)...

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/07/2011 09:48:10
Quote Anchor link
Vind je dat veel of weinig?

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

25/07/2011 09:55:31
Quote Anchor link
Valt best wel mee voor normaal gebruik, als je internet nodig vindt.

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/07/2011 10:06:48
Quote Anchor link
Nou ik vind het dus ook niet echt veel. Maar op de goedkopere pakketten zit je daar al snel overheen. Bijvoorbeeld, gevonden op de site van Telfort. Het goedkoopste internetabonnement kost je 6,95 per maand (de eerste 6 maanden 4,95). Je hebt dan een datalimiet van 200 mb. Da's niet heel veel zou ik zeggen.

"Snelheid voor downloaden is tot 1,0 Mbit/s en voor uploaden tot 384 Kbit/s. Bundel bevat 200 MB. Verbruik je meer dan betaal je het buitenbundeltarief van 5 cent per MB."

Joren de Wit

Joren de Wit

25/07/2011 10:40:16
Quote Anchor link
Ik heb al jaren een telefoonabonnement met onbeperkt internet en moet eerlijk bekennen dat ik niet meer zonder zou kunnen. Naast de relatief 'nutteloze' diensten als Twitter, Facebook, Nu.nl en Foursquare onderweg, die ik overigens niet zou willen missen, maak ik ook 'nuttig' gebruik van mijn internet verbinding.

Denk dan aan het opzoeken van de meest actuele reisinformatie als je weer een keer bus of trein gemist hebt, als het OV waar je in zit vertraging heeft, of gewoon om even te controleren welke trein je ook alweer moest hebben. Het opzoeken van een adres doe ik daarnaast ook regelmatig, even makkelijk de snelste route daar naartoe zoeken. True, dit kun je ook thuis achter je PC doen en dan uitprinten, maar je actuele locatie zien en vervolgens de snelste route krijgen is toch erg waardevol. Daarnaast gebruik ik mijn telefoon onderweg heel veel om mijn e-mail te lezen en beantwoorden. Vooral als ik veel onderweg ben, is dit voor mij onmisbaar! (Of komt dat omdat ik het gewend ben? ;-))

Ik denk dat als je eenmaal een smartphone met internet gebruikt, je op een gegeven moment niet meer zonder kunt. Begin je er niet aan, dan weet je in zekere zin niet wat je mist en kun je dan ook prima zonder. Wel denk ik dat mobiel internet de toekomst is, zoals zoveel dingen die steeds mobieler worden, dus op een gegeven moment instappen kan zeker geen kwaad. Doe het alleen echter wel als je een degelijke smartphone hebt, anders is het zonde van je geld...

Toevoeging op 25/07/2011 10:41:30:

Oh en dan nog even over de prijzen, lees ook dit artikel even: http://webwereld.nl/de-vijf/107390/5-keer-goedkoper-dan-kpn-en-vodafone.html

Ozzie PHP

Ozzie PHP

25/07/2011 11:02:06
Quote Anchor link
Thanks Joren!

Ik heb nu Telfort, maar als ik bij Telfort een internetabonnement neem en ik ga buiten de bundel dan kost dat 5ct per MB. Lijkt me niet echt handig, want als je dat niet in de gaten hebt kost het een hoop geld. Maar andere aanbieders zijn volgens mij weer duurder dan Telfort wat betreft belminuten en smsjes... :-s

Pagina: 1 2 3 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.