Internet-telefonie

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back End Developer

Als Back End developer bij KUBUS houd je je bezig met het ontwikkelen van de (web)applicatie en services van BIMcollab. Je hebt een focus op de back end van onze software, daarvoor werken wij hoofdzakelijk met C# en .NET. Wij hanteren een full-stack benadering, wat betekent dat je naast de back-end ook meehelpt bij andere onderdelen van de code. Als softwarebedrijf bevindt KUBUS zich in een unieke positie. We bouwen aan onze eigen producten die wereldwijd door tienduizenden gebruikers worden gebruikt. Ons bedrijf heeft precies de juiste grootte: groot genoeg om echt impact te maken in de markt, maar klein

Bekijk vacature »

No-Code Betty Blocks ontwikkelaar

Bedrijfsomschrijving Wil jij de bedrijfsprocessen van klanten revolutionair digitaliseren en optimaliseren zonder beperkt te worden door programmeertalen? Kom werken bij een snelgroeiende en professionele organisatie met een gezonde dosis humor en veel vrijheid om jezelf te ontwikkelen. Als No-Code Betty Blocks ontwikkelaar werk je vanuit ons kantoor in het hart van Nederland, je thuiswerkplek of op locatie bij de klant. We faciliteren de juiste trainingen en ondersteuning zodat je een echte Betty Blocks expert wordt. Naast het werk zijn er bij ons bijzondere events, zoals een jaarlijkse zeildag, een zomerse barbecue en een knus kerstdiner om de grillige maanden door

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Jij begint als .NET ontwikkelaar in een team met 10 andere Software Engineers. De werkzaamheden zijn afwisselend, zo kan het dat jij bezig bent met volledig nieuwe features of het door ontwikkelen van bestaande sites of shops. Wij ontwikkelen web applicaties, maar ook mobiele applicaties. Daarnaast bijt jij je soms ook van in externe koppelingen met systemen zoals een ERP. Als team is er een duidelijke focus m.b.t. het waarborgen van de performance en snelheid van webshops. Ook zijn wij expert op het gebied van configuratoren. Kortom enorm veel afwisselende werkzaamheden! Ook jouw werkplek kan afwisselend zijn. Soms heb

Bekijk vacature »

PHP developer (Symfony, Doctrine)

Functie Als PHP developer wordt er een hoge mate van zelfstandigheid verwacht, maar ook dat je goed opereert in een team waar kennis wordt gedeeld en dingen als codereviews erg veel voorkomen. Kwaliteit staat voorop, mede hierom werken ze bijvoorbeeld zonder echte deadlines in hun sprints. De SaaS-applicatie wordt volledig ontwikkeld in PHP en Symfony. De module bestaat uit een stuk informatie verrijking en intelligentie wat resulteert in een medische check. De logica wordt daarom in de code geïntrigeerd. Je bent onder andere bezig met complexe databases waar meer dan 80.000 medicijnen op verschillende niveaus in staan, die maandelijks worden

Bekijk vacature »

Java Developer (Training And Simulation)

Wat jij doet Je zou onze Java Developer zijn en nauw samenwerken met je Product Owner, Software System Engineer, Scrum Master en andere Developers. Samen draag je bij aan een multidisciplinair en zelf organiserend Agile team. De rol is zeer afwisselend en bestaat uit, maar is zeker niet beperkt tot: de-risk en prototype onbewezen simulatietechnologieën; simulatiekaders ontwikkelen voor gebruik door andere teams; je bent goed in het begrijpen van ingewikkelde ideeën; heeft de mogelijkheid om nauw samen te werken met grote internationale klanten, leveranciers en overheden om onze oplossingen, vastleggingsvereisten, enz. te definiëren en te presenteren. Ben jij het? Wij

Bekijk vacature »

Java Developer bij een jonge groeiende organisatie

Bedrijfsomschrijving Vind jij het als Java developer ook zo belangrijk dat een bedrijf je de ruimte en tijd geeft voor persoonlijke ontwikkeling? Dan zit je hier helemaal goed. Deze jonge organisatie is opgericht in 2018 en is ondertussen uitgegroeid tot een club van ongeveer 30 medewerkers. Het gaat hier om een echte Java club, die vrijheid en verantwoordelijkheid erg belangrijk vinden. Het bedrijf heeft een informele sfeer en de teams zijn erg hecht met elkaar. Ze delen graag de kennis en ervaringen met anderen, maar vinden andermans mening ook zeer belangrijk. De organisatie zet zich in voor ontwikkeling en besteed

Bekijk vacature »

Software Programmeur

Functie omschrijving Voor onze opdrachtgever in omgeving Rotterdam zijn wij opzoek naar een software programmeur die goed kan schrijven in de talen C of C++ en die het leuk vind om te werken met Linux! Werkzaamheden Programmeur Je bent bezig met het ontwikkelen van software en webapplicaties. Je kunt technische klussen uitvoeren op locatie. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een project goed verloopt. Je zult klanten ondersteunen. Verder zul je technische ontwerpen en gebruikersdocumentaties schrijven en deze onderhouden. Bedrijfsprofiel Dit bedrijf wil de klanten een volledige oplossing kunnen bieden, waarbij ze een

Bekijk vacature »

Traineeship Java Developer

Functie Wat ga je doen als Java Developer? Jij start via ons bij deze opdrachtgever als Trainee Java ontwikkelaar, tijdens het traineeship ga je in 1 jaar van de basis naar professioneel Java ontwikkelaar. Je start samen met een groep trainees, volgt de aangeboden cursussen en gaat aan de slag bij één van onze opdrachtgevers. Na een aantal maanden volgt de volgende opdracht. Door de groei in jouw rol kom je op steeds complexere opdrachten terecht. Veel afwisseling dus. Collega’s met ervaring helpen je bij deze groei en samen met jouw coach ga je een persoonlijke leerplan opzetten om jou

Bekijk vacature »

.NET developer

Functie Als .NET ontwikkelaar start jij in een multidisciplinair team met 7 ontwikkelaars. Dit team is verdeeld onder Front-end ontwikkelaars en backend developers. De backend developers werken voornamelijk aan desktop applicaties in combinatie met backend systemen. Hier ga jij dus ook mee aan de slag! Hierbij wordt voornamelijk gebruik gemaakt van C# .NET, WPF, UWP, XAML en MVVM. WPF, UWP, .NET Core, Azure Devops en Entity Framework. WPF en UWP worden dan ook voornamelijk gebruikt voor de user interface van de desktop applicatie. Het development team is dan ook erg gedreven m.b.t. het ontwikkelen van vooruitstrevende en innovatieve horeca automatiseringsoplossingen.

Bekijk vacature »

Software programmeur

Functieomschrijving Voor een erkende werkgever in de regio van Goes zijn wij op zoek naar een enthousiaste software programmeur met PHP/Symfony ervaring. Een gedreven persoon die het development team komt versterken met het aanpakken van complexe projecten. Ben jij op zoek naar een baan met veel uitdaging binnen een snelgroeiend e-commerce bedrijf, waar je de tijd en ruimte krijgt voor zowel professionele als persoonlijke groei? Lees dan snel verder! Dit ga je doen: Beheer en ontwikkeling van de serviceportal in Symfony en de webshops in de tweede versie van Magento; Testen en door ontwikkelen van software; Ontwikkelen van nieuwe functionaliteiten;

Bekijk vacature »

Oracle APEX developer

Wat je gaat doen: Als Oracle APEX ontwikkelaar bij DPA werk je samen met collega’s aan de meest interessante opdrachten. Je zult je ervaring met SQL, PL/SQL, JavaScript, HTML en CSS inzetten om wensen van opdrachtgevers te vertalen naar technische oplossingen. Je werk is heel afwisselend, omdat DPA zich niet beperkt tot een specifieke branche. Zo ben je de ene keer bezig binnen de zorgsector, de andere keer is dit bij de overheid. Wat we vragen: Klinkt goed? Voor deze functie breng je het volgende mee: Je hebt een hbo- of universitaire opleiding afgerond Je hebt 2 tot 5 jaar

Bekijk vacature »

Fullstack developer (NodeJS, React, AWS)

Functie Als Fullstack developer kom je te werken in het ontwikkelteam, maar zoals gezegd komt er veel meer bij kijken dan alleen maar ontwikkelen. Je bent samen met je collega’s continu bezig om de software uit te breiden maar hiernaast doe je doorlopend onderzoek naar de inzet van bijvoorbeeld Machine Learning. Ze willen met hun software echt voorlopen op andere en toegevoegde waarde leveren voor de eindgebruiker. Mede hierom zijn ze erg benieuwd naar iemand zijn persoonlijkheid, of hij graag nieuwe dingen uitzoekt (Google!), en initiatief neemt. Maar waar staan ze nu? Na een onderzoeksfase van ruim een jaar zijn

Bekijk vacature »

Senior Software Developer C++

Vacature details Vakgebied: Software/IT Opleiding: Senior Vacature ID: 13342 Introductie Do you want to work for one of the most innovative companies located in the region of Eindhoven. Currently Due to growth we are looking for a Senior Software Developer. Our client is a high-tech company with international roots and can provide you with a challenging opportunity. Functieomschrijving Responsibilities: Design, develop, and maintain high-quality software applications in C++ Collaborate with other engineers, product managers, and stakeholders to understand requirements and develop solutions Write clean, maintainable, and efficient code Conduct thorough testing and debugging to ensure high-quality software Optimize applications for

Bekijk vacature »

Sportieve Junior C#.NET developer gezocht!

Bedrijfsomschrijving Wil jij werken aan webapplicaties bij de marktleider binnen de branche? Voor een klant in de buurt van Oosterhout ben ik op zoek naar een Fullstack .NET developer. Dit bedrijf bestaat bijna 10 jaar en is inmiddels uitgegroeid tot marktleider in Nederland en heeft tevens kantoren in meerdere landen in Europa. Dit bedrijf bouwt webapplicaties waarbij internationaal enkele honderdduizenden deelnemers, soms tegelijk, een beroep doen op de realtime data uit deze applicaties. Dit brengt erg veel technische uitdaging met zich mee. Ze ontwikkelen nieuwe applicaties maar ook bestaande applicaties worden uitgebreid en verbeterd. Hier kan jij een onderdeel van

Bekijk vacature »

Medior/Senior Python developer (Django)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en werken ze met pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Er is een kwaliteitsfocus en dan biedt ruimte om verbeteringen echt door te voeren binnen de gehele

Bekijk vacature »
Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

19/01/2006 10:06:00
Quote Anchor link
De directrice van het instituut waar ik werk denkt er over om over te stappen van analoge telefonie naar telefonie via het internet.

De telefoon wordt behoorlijk intensief gebruikt en er wordt ook redelijk intensief gebruik gemaakt van mail en IE. De gemiddelde bezetting is 10 personen en we hebben een ADSL verbinding van 4 megaBit.

Ik heb zelf nog geen ervaring met internet-telefonie, maar misschien iemand hier? De kosten zijn een stuk lager, maar er zijn vast niet alleen maar voordelen?
Gewijzigd op 19/01/2006 10:13:00 door Jan Koehoorn

PHP hulp

PHP hulp

24/11/2024 15:07:04

Robert Deiman

Robert Deiman

19/01/2006 10:15:00
Quote Anchor link
Voor- en nadelen
IP-telefonie biedt de volgende voordelen voor bedrijven en instellingen:

* Locatie onafhankelijkheid

IP-telefoontoestellen kunnen overal aan het IP-netwerk worden aangesloten, mits dit netwerk voice-enabled is. Dat is ideaal als er veel mutaties zijn, bijvoorbeeld doordat werknemers in het kantoorgebouw dikwijls van plaats verwisselen. VoIP is ook een uitkomst in nevenvestigingen en/of op een thuiswerkplek.

* Eén netwerkaansluiting

Er kan worden volstaan met één IP-netwerkaansluiting per werkplek, omdat PC en IP-telefoon deze kunnen delen. Omdat de bekabeling meestal al in het kantoor aanwezig is, levert dat een forse besparing op.

* Draadloze infrastructuur

Wordt er gebruik gemaakt van een Wireless LAN, dan is mobiele telefonie op basis van IP Telefonie geen probleem. Het bereik van de mobiele telefoontoestellen is mede afhankelijk van de toegepaste Access Points.

* Open architectuur

Servergebaseerde IP Telefonie oplossingen hebben een open architectuur, waardoor de koppeling met andere IT systemen relatief eenvoudig te maken is. Denk bijvoorbeeld aan gedistribueerde callcenters.

Zijn een paar + punten, maar het grote struikelblok is nog de veiligheid. Het is veel gemakkelijker een telefoongesprek via internet te onderscheppen, dan als je met een dect telefoon werkt.
Dat is vooral belangrijk als het over gevoelige gegevens gaat, en de vraag is dus of dat voor jou bedrijf speelt.

EDIT:
aanvulling:

Nadeel van IP is dat het geen verbindingsgarantie biedt: datapakketjes kunnen wegvallen. Dat is bij gegevensoverdracht niet zo'n bezwaar, want dan vraagt de apparatuur om het pakketje nog eens te sturen. Het duurt alleen wat langer. Bij spraak is dat echter wel storend, omdat dan een deel van het gesprek wegvalt. Bij Voice over DSL bestaat dat risico niet. BBned biedt daar zelfs een kwaliteitsgarantie voor.
Gewijzigd op 19/01/2006 10:21:00 door Robert Deiman

Kalle P

Kalle P

19/01/2006 10:25:00
Quote Anchor link
Alleen voor thuis kan ik er wat over zeggen. 1 x eruit gelegen, paar minuutjes in 1 jaar ofzo. Een aanrader vind ik zelf, want je merkt totaal geen verschil, maar ik een werkomgeving waarbij mensen tegelijk bellen, etc., heb ik geen idee.

- wes  -

- wes -

19/01/2006 10:26:00
Quote Anchor link
Jan , ik werk zelf bij een aanbieder die ook VOIP en IP telefonie aanbiedt. Het zit helemaal aan te komen maar het grote probleem nog overal is het gebrek aan echte grote kennis erover.

We hebben een aantal personen er nonstop aan werken om het beste pakket met router of ATA samen te stellen en dat gaat steeds sneller en beter.

Ik weet niet of je al een centrale hebt hangen maar ook daarmee kunnen we uit de voeten, ik wil je ook uitnodigen een kijkje te nemen op www.sollie.nl , telefonie, voip

misschien brengt dat wat meer duidelijkheid

Jan Koehoorn

Jan Koehoorn

19/01/2006 10:46:00
Quote Anchor link
Bedankt voor de reacties tot zover. Ik ga eens even kijken hier en daar.
Gewijzigd op 19/01/2006 10:46:00 door Jan Koehoorn

Steff   an

Steff an

19/01/2006 10:54:00
Quote Anchor link
Voor mensen die nog gratis willen bellen via internet http://www.voipstunt.com/en/free.html, (nederland is gratis), helaas kan je maximaal 1 min gratis bellen bellen met een 'trail account'. Ik heb het zelf niet geprobeerd, maar een klasgenoot van mij wel.

Willem Jan Z

Willem Jan Z

19/01/2006 11:12:00
Quote Anchor link
Heb het ook, heb alleen telefoon over laten gaan. En heb geen modem gehoort, dus het zal wel werken :D
Dat van die 1 minuut wist ik nog niet... Want dat worden dan wel hele korte gesprekken.

- wes  -

- wes -

19/01/2006 11:16:00
Quote Anchor link
@steffan, denk je dat een bedrijf gesprekken van 1 minuut maakt? Dat is meer iets voor , ja, voor wie eigenlijk :)

@jan , tis vrij gespecificeerd, hoe groter je aantal gebruikers hoe meer erbij komt kijken , dingen als ADSL lijn/Kabel , snelheid, uploadsnelheid, VPN etcetc moet je rekening mee gaan houden

Opzich is alles goed op te zetten en bel je uiteindelijk gewoon een 47% goedkoper, en gratis naar OnNet (andere voip gebruikers)

edit : typo
Gewijzigd op 19/01/2006 11:17:00 door - wes -

Steff   an

Steff an

19/01/2006 12:00:00
Quote Anchor link
Quote:
@steffan, denk je dat een bedrijf gesprekken van 1 minuut maakt? Dat is meer iets voor , ja, voor wie eigenlijk :)

Dan moet je een betaald account nemen.(5 dollar dacht ik)

Willem vp

Willem vp

19/01/2006 12:08:00
Quote Anchor link
Als je naar ISDN gaat kijken, dan is de capaciteit van een telefoonverbinding 64 kbit. Het lijkt me dan ook niet zo'n probleem om 10 man te laten bellen over een 4Mb-verbinding.

Wel is het noodzakelijk om VOIP-verkeer voorrang te geven boven ander verkeer, omdat het erg gevoelig is voor packet loss. Je hebt dan wel een router nodig met QoS-functionaliteit (Quality of Service).

- wes  -

- wes -

19/01/2006 12:49:00
Quote Anchor link
@willem , niet noodzakelijk maar alle quality of service routers ondersteunen het, sommige niet QoS routers ook wel maar meesten niet.

QoS is wel een musthave eigenlijk, gelukkig hebben de meeste grote namen (speedtouch zyxel) wel hun eigen aantal goede QoS routers

Joris

Joris

19/01/2006 13:42:00
Quote Anchor link
Ik werk momenteel met Voipbusters, dat volgens mij hetzelfde is als voipstunt. Na eenmalige betaling van 5 euro (nu opgekrikt naar 10euro dacht ik), kun je binnen Nederland (en ook aantal andere landen) gratis bellen.

Ik gebruik het voornamelijk omdat ik een internetradioshow heb om daar mensen mee te bellen. De kwaliteit is goed al klaagt men aan de andere kant wel soms over een echo, maar dit komt omdat ik mengpaneel met microfoon naar de line-in heb doorgelink en (denk ik) niet goed heb afgesteld voor voip.

Mocht je eerst eens willen proberen, dan raad ik je Voip aan, puur omdat het vrijwel niets kost.

- wes  -

- wes -

19/01/2006 13:53:00
Quote Anchor link
joris , dat is geen oplossing voor een bedrijf. wat voor een service krijg je daarop? nix
en de kwaliteit is niets aan te doen, mede omdat er geen QoS is (waar een servicecontract aan zit). Ruis en echo komt omdat de rest van je verbinding de lijn dichtdrukt, je kan met voipbuster geen prioriteit geven en ga zo maar door.

EDIT:

Tis een beetje hetzelfde als een professioneel bedrijf een webeditor zoekt, dan zeg je toch ook niet ja gebruik frontpage maar dat werkt wel.
Gewijzigd op 19/01/2006 13:54:00 door - wes -

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.