Inventaris converter
Nu ik bezig ben met een project voor het bedrijf waar ik werk, wil ik graag met php een programma maken om gegevens vanuit een inventaris programma de gegevens overzichtelijkere laten weergeven zodat ze het in de fabriek ook snappen wat ze moeten weten.
Dit soort programma's om een lading text gegevens omvormen tot een ander stuk text bestaat al.
Ze worden bij enkele text based web spellen gebruikt (battle converter bijv. bij ogame) om aanval rapporten om te zetten naar een forum style of iets dergelijks.
Nu mijn vragen:
- Aan wat voor soort functies moet ik denken om zoiets te kunnen maken
- Op wat voor soort manier werkt z'n systeem
- Indien mogelijk als iemand een voorbeeld basisscript heeft om dit te kunnen maken.
Zelf dacht ik eerst aan replace functies, maar omdat de gegevens telkens verschillend zijn, blijven er dingen over die eigenlijk niet weergeven moeten worden.
Indien onduidelijkheden, vraag gerust.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Johannes
Dan pas kunnen we iets zeggen over een oplossing.
De gegevens staan verspreid over de pagina, met enkele tabs geloof ik, en verscheidende regels.
Op sommige plaatsen staan de gegevens achter het type, maar sommige ook wel onderelkaar.
Mijn bedoeling is om de lap text te kopieëren, in de converter te stoppen, de text opschonen todat er alleen het nodige overblijft en dit dan als output weer laten weergeven.
Hoe ziet de broncode van die pagina eruit? Die opbouw is belangrijk...
p.s. Wellicht is het overigens eenvoudiger om gewoon een nieuwe CSS te maken...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Arjan Kapteijn
De broncode's hiervan zijn niet beschikbaar voor ons, en het programma aanpassen lijkt mij ook niet dat dat mag, ze hebben er een speciaal IT groep voor in frankrijk om dat systeem goed te houden.
Maar to te point. Ikzelf kan niets aan dat systeem laten veranderen.
De broncodes zijn niet beschikbaar, en het systeem is niet in php gemaakt (weet zo ook niet in welk ander systeem)
Graag zou ik wat meer de aandacht willen leggen op het converter systeem van een lap text naar een overzichtelijker lap text.
Hoe gaat die tussenstap, de opmaak komt later wel.
Ze worden aangeleverd via een website, dan heb je toch ook de broncode?
Als je in php bijv.
doet, dan krijg je op de website alleen hallo te zien in de broncode.
Sorry als ik het zo heb gezegd dat u dacht dat ik een webpagina kreeg als bestand, maar dit systeem gaat via het web.
Als je een webpagina krijgt weergegeven kan je ook gewoon de broncode bekijken, niet de PHP / ASP / Java / .Net / Basic / COBOL / Whatever code maar de HTML output...
Ik zal eens kijken of ik wat voorbeelden eraf kan halen.
Ben nu thuis, en komende 2 weken weinig daar. Ik zla proberen vanuit thuis de website op te zoeken.
Als dit niet lukt, zal ik over iets van 2 weken weer reageren, dan heb ik de juiste info bij de hand.
Indien er niemand anders nog ideën heeft om zulk soort systemen te maken.
Maar het lieft wil ik toch met een kopie->plak->submit->output systeem willen werken
Met de broncode kan je meer/beter/flexibeler. Vertrouw mij maar, ik heb ervaring met het bouwen van dit soort oplossingen.
Nu dus ff wachten tot ik de juiste gegevens heb.
I.i.g. bedankt tot zover.
3x een broncode en 2 screenshots (heb de css file niet)
Ook heb ik er een plaatje bijgemaakt om welke gegevens het gaat.
Download:
http://home.kpn.nl/wiers83/site.zip
De weergave van de gegevens is inderdaad met table's gemaakt.
Ik hoop op een duwtje in de goede richting / advies hoe het gemaakt moet worden (e.v.t. simpele voorbeeld)
-----------------------------------------------------
Edit: Klopt het dat je met
alle text in een textarea naar een array wordt verstuurd en dat alle gegevens appart in een arry wordt gestop zodat ik het kan uitlezen met
kan gebruiken om zo de juiste waarde weergeven te krijgen?
(Tot nu toe werkt het, maar ik ben niet zeker van de functie:
preg_split('/ /', $input, -1, PREG_SPLIT_OFFSET_CAPTURE);
Iemand wat opheldering? )