Invoer controleren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

PHP back-end developer gezocht!

Functie Werk je liever zonder druk en keiharde deadlines maar met de focus op kwaliteit? Dan kom je hier op de juiste plek terecht! In Het team bestaat momenteel uit 12 developers, hiernaast werken er collega’s van front-end, UX maar ook marketing/sales en support. In iedere sprint ontwikkel je samen functionaliteiten met als uitdaging om de klanten de beste gebruikerservaring te bieden. Ze bieden een werkplek waar je jezelf kunt blijven ontwikkelen, en mee te werken aan zowel bestaande als nieuwe mogelijkheden. Eisen • HBO werk- en denkniveau (ze kijken niet naar een papiertje) • Je denkt graag mee over

Bekijk vacature »

Ambitieuze medior developer

Wat je gaat doen: Heb jij al een paar jaar ervaring als developer maar wil jij naar the next level? In ons NextLevelDev Programma helpen wij jou om de volgende stap te zetten: een mooi programma aan trainingen op het gebied van Java, hippe frameworks, Agile/Scrum, OCP-certificering en optioneel: andere JVM-talen als Kotlin en Scala; Cloud (AWS, Azure, GCP) Soc Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun

Bekijk vacature »

Front-end (Angular) developer

Functie Om bovenstaande ambities waar te kunnen maken zijn ze op zoek naar een Front-end (Angular) developer. Het it-team bestaat momenteel uit de IT Manager, 2 back-end developers, 1 fullstack developer, 1 designer en een DevOps engineer. Ze zijn dus op zoek naar professionals die autonoom en gedisciplineerd aan de slag gaan, en bij aanvang als enige developer met hun Front-end applicaties aan de slag gaat. Wel hebben ze de ambitie om hier snel een 2e developer bij te vinden die jij dan ook zal kunnen aansturen/begeleiden. Je zult aan de slag gaan met het doorontwikkelen van hun bestaande UI

Bekijk vacature »

Java Developer

Dit ga je doen Het ontwikkelen van nieuwe software; Het ombouwen van de bestaande software; Zowel back- als front-end software ontwikkelen; Het testen; Het implementeren van de volledig geteste software; Het verzorgen van nazorg en het oplossen van bugs; Het opstellen en bijhouden van procesdocumentatie; Je draagt bij aan het agile/scrum processen van het team. Hier ga je werken Ongetwijfeld heb je een of meerdere producten van deze organisatie in huis. Het proces erachter, daar ben je ongetwijfeld minder bekend mee. Deze opdracht geeft je de kans meer over dit proces te weten te komen en een mooie bijdrage te

Bekijk vacature »

Senior pega developer

You work on software that makes colleagues and customers happy! Thanks to your IT skills, De Mandemakers Groep really makes a difference for its customers. Do coding, testing and deployments make your heart beat faster? Then apply today as Senior Pega Developer at De Mandemakers Groep! Wat ga je doen? The job title gives it away: You will be developing Pega software. This ranges from technical design, coding and testing to test automation, deployments and bug fixing. Your goal is to continuously improve our systems so that colleagues can work efficiently and customers receive optimal service. You don't have to

Bekijk vacature »

Medior/senior Front-end developer

Functie Je maakt deel uit van een DevOps Scrum team en werkt samen met back-end developers, test-engineers, interaction designers en een projectmanager. Er zijn verschillende groepen Scrum teams. Een roadmap team is jouw ‘’thuisbasis’’, daar wordt gewerkt aan doorontwikkeling van bestaande omgevingen voor een aantal klanten. Hiernaast zijn er projectteams waar nieuwe omgevingen worden gebouwd, of grote complexe wijzigingen worden doorgevoerd op bestaande omgevingen. Je kunt (afhankelijk van jouw wensen en doelen) dus afwisselend werken in beide teams. Hiernaast participeer je in het Chapter Front-end development waar gezamenlijk kennis en ervaring wordt gedeeld. Als Front-end developer is het jouw doel

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een C# .NET Developer voor een bedrijf in de omgeving van Utrecht! Wil jij werken voor een internationaal bedrijf waar je legio mogelijkheden krijgt als Software Ontwikkelaar? Grijp nu je kans! Je kunt een uitdagende rol gaan vervullen als C#.NET Developer binnen een internationaal bedrijf dat gevestigd is in omgeving van Utrecht. Je zult gaan samenwerken met collega's die over de hele wereld verspreid zitten. Dit bedrijf is zeer vooruitstrevend en werkt met de nieuwste technieken. Als C#.NET Developer ga jij je bezig houden met het volgende: Je blijft op de hoogte van

Bekijk vacature »

Senior Fullstack developer wanted! (C#, Java, Angu

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Back end developer PHP, Laravel

Functie Jij komt te werken in ons webdevelopment team, wat bestaat uit 8 ervaren collega’s. Hiernaast hebben wij nog een team van 2 ontwikkelaars die aan native applicaties werken. Bij ons zijn er korte lijntjes en er hangt een gezellige informele werksfeer. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je aan geweldige applicaties zult gaan werken! Wij willen als organisatie niet te groot worden, we willen gewoon toffe dingen maken. Onze techstack bestaat momenteel uit: PHP, Laravel, Javascript, Typescript, Git, MySQL, Java, Kotlin, Xamarin. Samen met ons ga jij zorgen dat we puik werk leveren! Waarbij je bij elke fase in

Bekijk vacature »

Senior PHP Developer

As a Senior PHP Developer at Coolblue, you ensure that our webshops work as optimal as possible and you choach other colleagues on the hard and soft skills. How do I become a Senior PHP Developer at Coolblue? As a PHP Developer you work together with other development teams to make our webshop work as optimal as possible and to make our customers happy. Although you are a PHP Developer, you are not averse to a little TypeScript or other technologies that might be used. Would you also like to become a PHP Developer at Coolblue? Read below if the

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functie omschrijving Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging binnen development waar je komt te werken binnen een flexibel, jong en ondernemend bedrijf. Lees dan snel verder! Voor deze functie zoeken wij een C# .NET Developer die enthousiast wordt van het aansluiten en begeleiden van (complexe) nieuwe klanten. Daarnaast begeleid je complexe projecten, wij zoeken iemand die altijd kansen ziet en waarbij het glas altijd half vol is. Voor deze functie zoeken wij een Developer met ervaring op het gebied van .NET die deze organisatie gaat versterken. Binnen de organisatie ga jij je vooral bezighouden met het verbeteren van

Bekijk vacature »

Back-End Developer in Laravel / PHP

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een Medior PHP Laravel Developer voor een gaaf bedrijf in de omgeving van Amsterdam! Voor een enthousiast team die zich graag bezig houdt met softwareontwikkeling zijn wij op zoek naar versterking. Je werkt in een klein ontwikkelteam en bent zeer betrokken bij alle aspecten van de softwareoplossingen. Van het ontwerpen tot de oplevering. Binnen deze functie ga je aan de slag met het aanpassen, verbeteren en vernieuwen van de logistieke oplossingen. Je krijgt veel te maken met koppelingen naar systemen en de verzoeken van de klant. Je komt terecht in een team, waarbij

Bekijk vacature »

.NET Developer C# VB

Samengevat: Deze werkgever is actief in software voor het matchen van vraag en aanbod van gebruikte auto-onderdelen. Ben jij een .NET Developer? Heb je ervaring met het ontwikkelen (REST) en integreren van webservices? Vaste baan: C# .NET Developer C# VB HBO €2.600 - €6.200 Wij ontwikkelen software om vraag en aanbod van onderdelen van personenauto's bij elkaar te brengen. Deze werkgever is een veelzijdige organisatie. Je werkt voor de eigen IT organisatie. Zij werken met moderne technologie en staan open voor innovatie. De branche van dit bedrijf is Automotive. Functie: Voor de vacature als .NET Developer Dordrecht HBO ga je

Bekijk vacature »

Front end ontwikkelaar

Functie Het huidige team bestaat uit momenteel uit 5 back end developers verdeeld van senior tot junior. Omdat de gehele front end van applicaties anders gaan insteken zijn ze op zoek naar een ervaren Front end developer die hen kan helpen de juiste keuzes te maken. Je krijgt veel vrijheid om te bepalen hoe je dit wilt ontwikkelen en vrijheid in welke techniek je hiervoor wilt gebruiken. Je zult je dus bezighouden met architectuur, documentatie en natuurlijk ontwikkeling van nieuwe functionaliteiten binnen de verschillende applicaties. natuurlijk heb jij ook mogelijkheden om te sparren binnen het team, maar ze gaan uit

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:07:53
Quote Anchor link
Hoi iedereen,
voor een schoolopdracht ben ik bezig met een oefening om Haakjes weg te werken.
Ik heb hiervoor natuurlijk 2 scripts, eentje voor invoer en eentje voor controle.. En dit werkt ook allemaal. Enkel met het controleren van het antwoord gaat er iets mis:
Ik probeer het op de volgende manier te doen:
$goedeantwoord = 'X²+'.$getal1.'X+'.$getal2.;
Waarbij Getal 1 het product is van 2 random getallen, en Getal 2 het optellen van diezelfde twee getallen is.. Enkel als ik iets invoer in het andere script krijg ik de fout:
Parse error: syntax error, unexpected ';' in /sites/vh02/informaticajbc.nl/5v/jbcv513/invoercontroleren.php on line 17
Waarbij line 17 de regel van de variabele $goedeantwoord is.

Mijn eerste post hier, dus sorry als ik iets fout doe ;)
Gewijzigd op 20/12/2010 13:08:19 door Rickzor van Swa

PHP hulp

PHP hulp

24/12/2024 13:43:01

20/12/2010 13:12:00
Quote Anchor link
kijk eens voor de ;

Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:19:34
Quote Anchor link
Dat staat er op die regel, dus de enigste ; staat op het eind..

20/12/2010 13:27:36
Quote Anchor link
vóór de punt komma kijken.
En kijk wat de melding zegt:
unexpected ';'

Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:31:02
Quote Anchor link
Ik heb nu die puntkomma weggehaald.. Maar als ik nou iets invoer (ook al is het goed) krijg ik dit:

Controle
De haakjessom die u moest oplossen luid als volgt:
(X+10)(X+1)

De oplossing is:
X² + 10 X + 11
Jouw antwoord was:
X² + 10 X + 11
Je hebt het fout!

Dus $goedeantwoord = 'X²+'.$getal1.'X+'.$getal2. is het nu, en $antwoord is de invoer: X² + 10 X + 11 . Wanneer deze precies hetzelfde zijn, is het nog fout..

20/12/2010 13:33:55
Quote Anchor link
Waarom kijk je toch niet voor die puntkomma. Een teken eerder. Wat staat daar? En wat doet die operator? Dus wat moet er gebeuren?

Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:35:32
Quote Anchor link
$goedeantwoord = 'X²+'.$getal1.'X+'.$getal2. staat er voor die puntkomma, maar ik heb dus geen idee wat er fout aan is.. Uiteraard zit die er wel in.

20/12/2010 13:40:19
Quote Anchor link
Kijk 1, één, 'n, een, n-1, pos()-1, length()-1, -1 positie, x-1, teken eerder dan ;.
Ik heb het over een teken.
Niet over een zin.

Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:41:52
Quote Anchor link
Éen teken voor het puntkomma? Daar staat een punt =) . Maar de fout zit 'm in regel 17.. Wat die is, dat weet ik niet. Jij wel..?
Gewijzigd op 20/12/2010 13:42:16 door Rickzor van Swa

20/12/2010 13:44:45
Quote Anchor link
Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:41:52:
Éen teken voor het puntkomma? Daar staat een punt =) . Maar de fout zit 'm in regel 17.. Wat die is, dat weet ik niet. Jij wel..?

Je zit jezelf ontzettend tegen te spreken:
Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:07:53:
(...)
(...)
Parse error: syntax error, unexpected ';' in /sites/vh02/informaticajbc.nl/5v/jbcv513/invoercontroleren.php on line 17

Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:45:39
Quote Anchor link
Waarin dan..?

Obelix Idefix

Obelix Idefix

20/12/2010 13:47:05
Quote Anchor link

Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:41:52:

Wat regel 17 is, geef je zelf aan. En wat er fout gaat, wordt hierboven verschillende keren door Karl Karl aangegeven. Kwestie van goed lezen en beetje basiskennis php.
Gewijzigd op 20/12/2010 13:47:32 door Obelix Idefix

20/12/2010 13:49:39
Quote Anchor link
Dat je niet kunt lezen.

Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:49:39
Quote Anchor link
Ja regel 17 is die van de variabele goedeantwoord :). Maar het spijt me echt, maar ik snap niet wat jullie bedoelen..? Allang niet meer met php gewerkt..

Toevoeging op 20/12/2010 13:51:21:

Aangezien ik echt een leek ben.. Zouden jullie aub willen typen wat die regel dan wél zou moeten zijn..? Nogmaals sorry dat ik het niet zie =).

Obelix Idefix

Obelix Idefix

20/12/2010 13:52:07
Quote Anchor link
Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:49:39:
Allang niet meer met php gewerkt..

Wat is er niet duidelijk in het antwoord van Karl Karl dat je moet kijken naar het nut van de . voor de ; ????

Toevoeging op 20/12/2010 13:55:02:

Wat is het: lang niet mee gewerkt of een leek? :)

Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:49:39:
Allang niet meer met php gewerkt..

Aangezien ik echt een leek ben.. Zouden jullie aub willen typen wat die regel dan wél zou moeten zijn..? Nogmaals sorry dat ik het niet zie =).

Het is jouw schoolopdracht...

voor een schoolopdracht ben ik bezig met een oefening om Haakjes weg te werken.

En het is echt een kwestie van lezen; het antwoord staat er al....

Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:55:15
Quote Anchor link
Dus $goedeantwoord = 'X²+'$getal1'X+'$getal2; is wel goed?

Toevoeging op 20/12/2010 13:57:13:

Dan krijg ik dit: Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /sites/vh02/informaticajbc.nl/5v/jbcv513/invoercontroleren.php on line 17

De variabelen zijn doorgegeven als volgt:
$getal1 = $_SESSION["getal1"];
$getal2 = $_SESSION["getal2"];

Ik ben hopeloos met Informatica ik weet het. Het is echt een interessant vak, maar onze leraar maakt het zo saai.. Vandaar dat ik tegen dit soort fouten aanloop, en jullie gewoon totaal niet begrijp..
Gewijzigd op 20/12/2010 13:58:30 door Rickzor van Swa

20/12/2010 14:02:45
Quote Anchor link
Nonsens. De leraar maakt het niet saai. Je kunt het heus zelf zo leuk mogelijk maken. Maar blijkbaar heb je zelf er geen inzet voor.
Ik zeg dat je naar
Afbeelding
teken moet kijken, maar dat is al te moeilijk?
En daarna kijk je naar meerdere tekens?

Obelix Idefix

Obelix Idefix

20/12/2010 14:03:56
Quote Anchor link
Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:55:15:
Dus $goedeantwoord = 'X²+'$getal1'X+'$getal2; is wel goed?

Nee, want je krijgt een foutmelding....
En waarom haal je nou weer alle punten weg uit je declaratie?

@Karl Karl: wat ben je toch weer heerlijk subtiel.... ;-)
Gewijzigd op 20/12/2010 14:04:40 door Obelix Idefix

Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 14:06:40
Quote Anchor link
Ja naar die punt.. En dan..? Alleen die ene punt weghalen? Daarom heb ik ze allemaal weggehaald.. Oh en met die inzet zit het wel goed hoor.. Anders had ik niet eens de moeite genomen hier te komen / al die scripts al geschreven te hebben..
Gewijzigd op 20/12/2010 14:07:20 door Rickzor van Swa

Wouter J

Wouter J

20/12/2010 14:21:28
Quote Anchor link
Lees eens wat Karl zegt:
"Kijk 1 teken voor de ;"

En wat doe jij je kijkt naar alle tekens voor de ;. Kijk naar 1 teken, daar staat een
Rickzor van Swa:
Daar staat een punt =) .

En wat betekend een . in php? En waarom zou hij daar dus niet moeten? En waarom zou hij ergens anders wel moeten?

Justin S

Justin S

20/12/2010 14:33:32
Quote Anchor link
Nou ben ik het zat:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$goedeantwoord = 'X+'.$getal1.'X+'.$getal2;

De punt is voor de ; weggehaald. Was dat nou zo moeilijk?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.