Invoer controleren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

C#.NET Developer Jr. Functie

Functie omschrijving Bouw jij graag aan applicaties om processen in distributiecentra te optimaliseren? Wij zijn op zoek naar een C#.NET ontwikkelaar in regio Breda die hier graag een steentje aan bijdraagt! Jouw werkzaamheden zullen er als volgt uitzien: Je krijgt veel vrijheid in de keuze van de technieken die je gaat gebruiken. Uiteraard wel binnen de gestelde kaders, en door gebruik te maken van het .NET platform. Je gaat aan de slag met de ontwikkeling van een nieuwe module binnen de WMS suite van dit bedrijf. Deze "carrier" module gaat er voor zorgen dat de selectie van een vervoerder volledig

Bekijk vacature »

.NET developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Node.js developer looking for a challenging consul

Functie Under the guidance of 3 account managers, one of whom will be your point of contact within your expertise, you will start working for various clients. He or she will help you find a suitable and challenging assignment. Naturally, they will take your situation, experience and (technical) ambitions into account. The assignments last one to two years on average. This allows you to really commit to a project and make an impact as a consultant. Besides the assignment, you will regularly meet your colleagues from the IT department to share knowledge or discuss new trends, for example. Master classes

Bekijk vacature »

Software Ontwikkelaar .NET te Zaandam

Bedrijfsomschrijving Je komt hier terecht bij een door-en-door softwarebedrijf, waarbinnen meerdere SaaS pakketten worden ontwikkelt voor diverse sectoren. Hierbij kun je denken aan bijvoorbeeld de logistieke en medische branche. Deze organisatie kenmerkt zich door de hoge mate van complexiteit in de applicaties, wat betekent dat jij je hier niet zal gaan vervelen. Integendeel: Jij gaat hier elke dag ontzettend veel leren en je in razend tempo ontwikkelen als C# .Net Developer met focus op back-end. Het team bestaat uit ongeveer 20 personen personen, waarvan het grootste deel zich richt op software development. De sfeer is informeel en professioneel. De producten

Bekijk vacature »

Software Developer Java

Java/Kotlin Developer Ben jij een ervaren Java/Kotlin developer met een passie voor het automatiseren van bedrijfsprocessen? Wil je graag deelnemen aan uitdagende projecten bij aansprekende klanten? En ben je op zoek naar een professioneel, ambitieus en dynamisch bedrijf om je carrière verder te ontwikkelen? Kom dan ons team bij Ritense in Amsterdam versterken! Zo ziet de functie eruit: Als Java/Kotlin developer bij Ritense ben je verantwoordelijk voor de ontwikkeling en implementatie van applicaties die bedrijfsprocessen automatiseren, zodat onze klanten slimmer, efficiënter en klantgerichter kunnen werken. Als developer ben je in de lead en zorg je voor de correcte oplevering van

Bekijk vacature »

Productontwikkelaar Food

Wat ga je doen Als Productontwikkelaar Food ga je nieuwe producten ontwikkelen en bestaande producten verbeteren. Je bent hierbij betrokken bij het gehele proces: van productconcept naar proefreceptuur, het realiseren va het product (op kleine schaal) en het testen van producten in een productieomgeving. Verder: Bewaak je de status van verschillende fases van productontwikkeling en lever je tijdig de benodigde data aan Ben je bezig met de optimalisatie van oude en nieuwe recepturen Begeleid of organiseer je proefsessies (sensorisch onderzoek) in het team en/of bij klanten Onderhoud je contacten met de klanten, leveranciers van grondstoffen e.a. externe partijen Houd je

Bekijk vacature »

Software Developer

Longship.io gaat de wereld veroveren met baanbrekende software en legendarische... pizza-avonden! Lees hier de vacature van IT Operations Manager! Bij Longship werken we met een team van 5 mensen aan software voor laadpaal operators. Longship is ontstaan in 2020 met als doel om de elektrische mobiliteitstransitie aan te jagen. We zijn nu al een wereldwijde speler doordat we continu voorop lopen in innovatie. Ons platform helpt het versneld elektrificeren van wagenparken, internationaal! Wij zijn een startup met grote ambities die we willen bereiken met een relatief klein en efficiënt team. Je krijg de kans om ontzettend veel te leren van

Bekijk vacature »

Integratie expert - Java Developer

Dit ga je doen Nieuw koppelingen ontwerpen, ontwikkelen en implementeren; Je schakelt met de klanten om hen zo goed mogelijk van dienst te zijn. Strategisch kijken naar nieuwe mogelijkheden op bestaande of nieuwe koppelingen zo effectief mogelijk te realiseren; Je bestaande toolset afwegen tegen nieuwe mogelijkheden om integratiedoelen steeds effectiever en/of effcienter te bewerkstelligen; Bestaande software koppelingen beheren, dit zijn koppelingen met zowel interne als externe systemen; Overleg met zowel directe collega's als met stakeholders om nieuwe integratieplannen concreet te maken; Je kunt de junioren meenemen op sleeptouw. Hier ga je werken Onze klant is op zoek naar een ervaren

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Dit ga je doen Door ontwikkelen van het online platform Deel uitmaken van verschillende ontwikkelteams Meedenken over UI/UX vraagstukken Uitdragen van Front-end binnen de organisatie Hier ga je werken Deze organisatie, gevestigd in de omgeving van Amsterdam, is een grote onderwijs instelling met meerdere vestigingen en een groot aantal studenten. Zo telt deze organisatie +/- 35.000 gebruikers. Bij deze organisatie staat jouw ontwikkeling centraal en is er veel ruimte voor eigen initiatieven. In samenwerking met jouw team ga jij de online omgeving verder ontwikkelen. In de rol van Front end Developer zal jij 50% van jouw tijd werken in het

Bekijk vacature »

Frontend Developer

Functieomschrijving Voor de NIPV zijn wij opzoek naar een Frontend Developer. Als Frontend Developer ga jij aan de slag om dashboards te bouwen vanuit het datawarehouse. Dit stelt NIPV in staat om snel en eenvoudig bij correcte bedrijfsvoeringsinformatie te kunnen. Je ontwikkelt dashboards in PowerBI, publiceert en onderhoud die, verzameld en verwerkt feedback in overleg met het ontwikkelteam. Naast dashboards ontwikkel en onderhoud je een datamodel in Excel waarmee adviseurs, controllers en analisten in staat worden gesteld om de gegevens uit de dashboards te raadplegen en anders te filteren of bepaalde gegevens nader te verfijnen, zodat verdiepende vragen kunnen worden

Bekijk vacature »

Medior Java developer (fullstack)

Wat je gaat doen: Of beter nog, wat wil jij doen? Binnen DPA GEOS zijn we dan ook op zoek naar enthousiaste Java developers om ons development team te versterken. Als Java developer werk je in Agile/Scrum teams bij onze klanten en daarbij kun je eventueel ook andere ontwikkelaars begeleiden in het softwareontwikkelproces. Verder draag je positief bij aan de teamgeest binnen een projectteam en je kijkt verder dan je eigen rol. Je gaat software maken voor verschillende opdrachtgevers in jouw regio. Je bent een professional die het IT-vak serieus neemt en kwaliteit levert. Je leert snel vanwege je diepgaande

Bekijk vacature »

Software developer (PHP) - Utrecht centrum

Functie Ieder onderdeel van de software draait op aparte servers en het bestaat dus echt uit verschillende componenten. Het team bestaat uit 4 developers, een klein team dus met korte lijnen. Alles in intern ontwikkeld en je werkt aan alle facetten. Van uitbreiding van de core tot maatwerk voor de klant. Ook liggen er verschillende uitdagingen op servervlak en databases. Je zult de eerste periode veel samenwerken met de lead developer om vervolgens echt je gang te gaan binnen de software. In het team streven ze naast de hoogst haalbare kwaliteit. Hiervoor werken ze nauw met elkaar samen en levert

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Gouda zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel verder en laat wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot aantal creatieve en ambitieuze ontwikkelaars. Ze

Bekijk vacature »

Full stack developer

Wat ga je doen als Full stack .NET developer Microsoft 365? Je stelt je op als sparringpartner voor het team en PO over toekomstige functionaliteiten, architectuur en mogelijke nieuwe producten. Je bent mede-verantwoordelijk voor het vertalen en omzetten van een user story in een passend technisch design. Je implementeert functionaliteiten op basis van een technisch design en user story. Je bent mede-verantwoordelijk voor het beheer van Azure DevOps, waaronder het beheer van GIT, Build Pipelines, Release Pipelines en geautomatiseerde testen. Hier herken jij jezelf in Hbo werk- en denkniveau of hoger aangevuld met relevante certificeringen en/of cursussen; Minimaal 3 jaar

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:07:53
Quote Anchor link
Hoi iedereen,
voor een schoolopdracht ben ik bezig met een oefening om Haakjes weg te werken.
Ik heb hiervoor natuurlijk 2 scripts, eentje voor invoer en eentje voor controle.. En dit werkt ook allemaal. Enkel met het controleren van het antwoord gaat er iets mis:
Ik probeer het op de volgende manier te doen:
$goedeantwoord = 'X²+'.$getal1.'X+'.$getal2.;
Waarbij Getal 1 het product is van 2 random getallen, en Getal 2 het optellen van diezelfde twee getallen is.. Enkel als ik iets invoer in het andere script krijg ik de fout:
Parse error: syntax error, unexpected ';' in /sites/vh02/informaticajbc.nl/5v/jbcv513/invoercontroleren.php on line 17
Waarbij line 17 de regel van de variabele $goedeantwoord is.

Mijn eerste post hier, dus sorry als ik iets fout doe ;)
Gewijzigd op 20/12/2010 13:08:19 door Rickzor van Swa

PHP hulp

PHP hulp

25/12/2024 03:14:15

20/12/2010 13:12:00
Quote Anchor link
kijk eens voor de ;

Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:19:34
Quote Anchor link
Dat staat er op die regel, dus de enigste ; staat op het eind..

20/12/2010 13:27:36
Quote Anchor link
vóór de punt komma kijken.
En kijk wat de melding zegt:
unexpected ';'

Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:31:02
Quote Anchor link
Ik heb nu die puntkomma weggehaald.. Maar als ik nou iets invoer (ook al is het goed) krijg ik dit:

Controle
De haakjessom die u moest oplossen luid als volgt:
(X+10)(X+1)

De oplossing is:
X² + 10 X + 11
Jouw antwoord was:
X² + 10 X + 11
Je hebt het fout!

Dus $goedeantwoord = 'X²+'.$getal1.'X+'.$getal2. is het nu, en $antwoord is de invoer: X² + 10 X + 11 . Wanneer deze precies hetzelfde zijn, is het nog fout..

20/12/2010 13:33:55
Quote Anchor link
Waarom kijk je toch niet voor die puntkomma. Een teken eerder. Wat staat daar? En wat doet die operator? Dus wat moet er gebeuren?

Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:35:32
Quote Anchor link
$goedeantwoord = 'X²+'.$getal1.'X+'.$getal2. staat er voor die puntkomma, maar ik heb dus geen idee wat er fout aan is.. Uiteraard zit die er wel in.

20/12/2010 13:40:19
Quote Anchor link
Kijk 1, één, 'n, een, n-1, pos()-1, length()-1, -1 positie, x-1, teken eerder dan ;.
Ik heb het over een teken.
Niet over een zin.

Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:41:52
Quote Anchor link
Éen teken voor het puntkomma? Daar staat een punt =) . Maar de fout zit 'm in regel 17.. Wat die is, dat weet ik niet. Jij wel..?
Gewijzigd op 20/12/2010 13:42:16 door Rickzor van Swa

20/12/2010 13:44:45
Quote Anchor link
Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:41:52:
Éen teken voor het puntkomma? Daar staat een punt =) . Maar de fout zit 'm in regel 17.. Wat die is, dat weet ik niet. Jij wel..?

Je zit jezelf ontzettend tegen te spreken:
Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:07:53:
(...)
(...)
Parse error: syntax error, unexpected ';' in /sites/vh02/informaticajbc.nl/5v/jbcv513/invoercontroleren.php on line 17

Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:45:39
Quote Anchor link
Waarin dan..?

Obelix Idefix

Obelix Idefix

20/12/2010 13:47:05
Quote Anchor link

Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:41:52:

Wat regel 17 is, geef je zelf aan. En wat er fout gaat, wordt hierboven verschillende keren door Karl Karl aangegeven. Kwestie van goed lezen en beetje basiskennis php.
Gewijzigd op 20/12/2010 13:47:32 door Obelix Idefix

20/12/2010 13:49:39
Quote Anchor link
Dat je niet kunt lezen.

Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:49:39
Quote Anchor link
Ja regel 17 is die van de variabele goedeantwoord :). Maar het spijt me echt, maar ik snap niet wat jullie bedoelen..? Allang niet meer met php gewerkt..

Toevoeging op 20/12/2010 13:51:21:

Aangezien ik echt een leek ben.. Zouden jullie aub willen typen wat die regel dan wél zou moeten zijn..? Nogmaals sorry dat ik het niet zie =).

Obelix Idefix

Obelix Idefix

20/12/2010 13:52:07
Quote Anchor link
Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:49:39:
Allang niet meer met php gewerkt..

Wat is er niet duidelijk in het antwoord van Karl Karl dat je moet kijken naar het nut van de . voor de ; ????

Toevoeging op 20/12/2010 13:55:02:

Wat is het: lang niet mee gewerkt of een leek? :)

Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:49:39:
Allang niet meer met php gewerkt..

Aangezien ik echt een leek ben.. Zouden jullie aub willen typen wat die regel dan wél zou moeten zijn..? Nogmaals sorry dat ik het niet zie =).

Het is jouw schoolopdracht...

voor een schoolopdracht ben ik bezig met een oefening om Haakjes weg te werken.

En het is echt een kwestie van lezen; het antwoord staat er al....

Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 13:55:15
Quote Anchor link
Dus $goedeantwoord = 'X²+'$getal1'X+'$getal2; is wel goed?

Toevoeging op 20/12/2010 13:57:13:

Dan krijg ik dit: Parse error: syntax error, unexpected T_VARIABLE in /sites/vh02/informaticajbc.nl/5v/jbcv513/invoercontroleren.php on line 17

De variabelen zijn doorgegeven als volgt:
$getal1 = $_SESSION["getal1"];
$getal2 = $_SESSION["getal2"];

Ik ben hopeloos met Informatica ik weet het. Het is echt een interessant vak, maar onze leraar maakt het zo saai.. Vandaar dat ik tegen dit soort fouten aanloop, en jullie gewoon totaal niet begrijp..
Gewijzigd op 20/12/2010 13:58:30 door Rickzor van Swa

20/12/2010 14:02:45
Quote Anchor link
Nonsens. De leraar maakt het niet saai. Je kunt het heus zelf zo leuk mogelijk maken. Maar blijkbaar heb je zelf er geen inzet voor.
Ik zeg dat je naar
Afbeelding
teken moet kijken, maar dat is al te moeilijk?
En daarna kijk je naar meerdere tekens?

Obelix Idefix

Obelix Idefix

20/12/2010 14:03:56
Quote Anchor link
Rickzor van Swa op 20/12/2010 13:55:15:
Dus $goedeantwoord = 'X²+'$getal1'X+'$getal2; is wel goed?

Nee, want je krijgt een foutmelding....
En waarom haal je nou weer alle punten weg uit je declaratie?

@Karl Karl: wat ben je toch weer heerlijk subtiel.... ;-)
Gewijzigd op 20/12/2010 14:04:40 door Obelix Idefix

Rickzor van Swa

Rickzor van Swa

20/12/2010 14:06:40
Quote Anchor link
Ja naar die punt.. En dan..? Alleen die ene punt weghalen? Daarom heb ik ze allemaal weggehaald.. Oh en met die inzet zit het wel goed hoor.. Anders had ik niet eens de moeite genomen hier te komen / al die scripts al geschreven te hebben..
Gewijzigd op 20/12/2010 14:07:20 door Rickzor van Swa

Wouter J

Wouter J

20/12/2010 14:21:28
Quote Anchor link
Lees eens wat Karl zegt:
"Kijk 1 teken voor de ;"

En wat doe jij je kijkt naar alle tekens voor de ;. Kijk naar 1 teken, daar staat een
Rickzor van Swa:
Daar staat een punt =) .

En wat betekend een . in php? En waarom zou hij daar dus niet moeten? En waarom zou hij ergens anders wel moeten?

Justin S

Justin S

20/12/2010 14:33:32
Quote Anchor link
Nou ben ik het zat:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
$goedeantwoord = 'X+'.$getal1.'X+'.$getal2;

De punt is voor de ; weggehaald. Was dat nou zo moeilijk?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.