invoer velden gastenboek

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Back-end developer

Dit ga je doen Development d.m.v. XQuery, JSON/XML en REST API's; Ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform; Koppelingen maken met de NoSQL database; Testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten; Samenwerking met andere front- en back-end ontwikkelaars. Hier ga je werken Voor een vooruitstrevende organisatie binnen de zorg in Den Haag zijn wij opzoek naar een Back-end Developer die ervaring heeft met o.a.XQuery en Vue.JS of daarin graag zou willen ontwikkelen. Je zal ontwikkelen aan een tof en complex zorgplatform en koppelingen maken met de NoSQL database. Ook het testen en documenteren van de ontwikkelde functionaliteiten behoort tot jouw

Bekijk vacature »

Ontwikkelaar Identity & Access Management

Dit ga je doen Als Identity & Access Management Ontwikkelaar zorg jij er voor dat studenten, medewerkers en docenten de juiste benodigdheden op het juiste moment kunnen gebruiken; Het juist opslaan van onderzoeksdata en het openbaar beschikbaar stellen van publicaties (Open Access); Studenten, collega's en wetenschappers ondersteunen; Agile en Scrum werken; Technisch Applicatiebeheer; Ontwikkelen in One Identity Manager en VB.NET. Hier ga je werken Als Ontwikkelaar kom je terecht in een hecht team die zich richt op wetenschappelijke informatie en ICT. Jij bent degene die er voor zorgt dat alle informatie, uit diverse onderzoeken, bij de juiste personen terecht komt.

Bekijk vacature »

C# .NET Developer

Functieomschrijving Voor dit leuke softwarre bedrijf in de omgeving Vught zijn we per direct op zoek naar een C#/.NET Developer. Is development jouw passie en doe je dit graag met C#/.NET? Lees dan snel verder! Jou werkzaamheden zullen zijn: Zorgen voor de optimalisatie van de huidige software en het automatiseren van bedrijfsprocessen. Naar aanleiding van de wensen van de klant ga je, met je collega's op zoel naar passende oplossingen en je werkt dit uit tot een mooi eindproduct. Je gaat webshops, websites en webapplicaties ontwikkelen door middel van ASP.NET, C# en MVC Framework. Bedrijfsprofiel Deze opdrachtgever houdt zich bezig

Bekijk vacature »

Software Programmeur PHP

Functie Wij zijn op zoek naar een PHP programmeur voor een leuke opdrachtgever in omgeving Alblasserdam. Heb jij altijd al willen werken bij een bedrijf dat veilige netwerkverbindingen levert door middel van veilige oplossingen? Lees dan snel verder. Hoe kan jouw dag er straks uitzien? Je gaat software en webapplicaties ontwikkelen met behulp van de talen C / C++ / PHP. Je gaat technische klussen uitvoeren op locatie bij klanten. Je onderhoudt contact met de projectleider om er zeker van te zijn dat een projecten goed verlopen. Je gaat klanten ondersteunen op het gebied van geleverde software en webapplicaties. Tevens

Bekijk vacature »

Embedded Software Developer

Functie omschrijving Voor een mooi softwarebedrijf in omgeving Moordrecht zijn wij op zoek naar een Embedded Software developer. Ben jij enthousiast en een echte team player? Lees dan snel of dit iets voor jou is! Binnen deze rol houdt jij je bezig met alle werkzaamheden die nodig zijn om een functionaliteit te bouwen. Denk aan ontwerpen, architectuur, programmeren en algoritmes. Je voert test en validatie werkzaamheden uit bij de implementatie bij de klant. Ben jij een Embedded Software Developer die affiniteit heeft met de allernieuwste technieken? Laat dan snel wat van je horen! Bedrijfsprofiel Onze opdrachtgever bestaat uit een groot

Bekijk vacature »

Junior .NET developer

Functie Wij hebben drie scrumteams. Het eerste team focust zich op het stukje hardware wat wij in huis doen. Zij maken als team o.a. gebruik van C++. De andere twee scrumteams zijn allebei bezig met data verwerking en maken hierbij in de backend gebruik van C# .NET / .NET Core. Het verschil tussen deze teams is dat één team de data verwerking doet voor de mobiele applicatie. Zij werken hierbij dus ook met Xamarin. Het andere team focust zich op de webapplicaties en maakt hierbij ook gebruik van ASP.NET MVC. Op basis van jouw ambities en kwaliteiten kijken wij samen

Bekijk vacature »

Scrum Master

TenneT is hard groeiend om de onze ambities waar te kunnen maken. Zo nemen wij een leidende rol in het aanjagen van de energietransitie. Het werven van nieuw talent speelt daarin een cruciale rol. Wij zijn op zoek naar een gedreven Scrum master op onze locatie Arnhem die hieraan wil bijdragen en misschien ben jij dat wel? Jouw bijdrage aan TenneT Je begeleidt twee teams binnen de afdeling Platform Services (PLS). Je helpt mee de devops manier van werken van de teams verder door te ontwikkelen. Je helpt de PO bij het managen van de product backlog; het voorbereiden van

Bekijk vacature »

PHP Developer gezocht!

Functie omschrijving Wij zijn op zoek naar een PHP Developer! Ben jij op zoek naar een nieuwe uitdaging? Lees dan snel verder! Voor een organisatie in de regio Utrecht die zich bezighoud met het verbeteren van de medicatieveiligheid zoeken wij een Software Developer. In deze functie zijn wij op zoek naar een slimme en enthousiaste Developer die interesse heeft in farmacie, logistiek en ICT. Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen en ben je van nature gestructureerd en resultaatgericht. Je moet in deze functie daadkrachtig, flexibel en communicatief goed zijn. Je verantwoordelijkheden bestaan uit: Object georiënteerd programmeren; Werken in

Bekijk vacature »

Senior Front end developer Digital Agency

Functie Jij als Front end developer komt te werken in een van de 8 multidisciplinaire teams binnen de organisatie. Deze teams werken op basis van Scrum agile in 2 wekelijkse sprints. De grootte van de teams varieert van 9-14 collega’s en bestaan altijd uit één of meerdere project managers en een project manager. Samen met je team werk je aan verschillende projecten voor uiteenlopende klanten zoals grote multinationals tot het kleine mkb. De stack waarmee gewerkt wordt is voornamelijk Javascript, ES6, Es.next, HTML, CSS, React.js en Node.js. Wat deze organisatie onderscheid is dat ze echt langdurige partnerships aangaan met hun

Bekijk vacature »

PHP Developer

Functie Middels Scrum en sprints bouw jij in deze functie mee aan complexe webapplicaties en ons SaaS platform. Hierbij hoort ook architectuur tot een van je taken. Daarnaast ben je één van de leden van het Scrum team. Dat betekent dat je naast je kerntaken ook in contact staat met de product owner. Oftewel, je bent bij het gehele ontwikkelproces betrokken. Tools die hierbij gebruikt worden zijn o.a. PHP, Symfony en Git. Eisen • Minimaal HBO werk- en denkniveau • Minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring met PHP • Kennis en ervaring Symfony (Laravel is pré) & Lando • Kennis van

Bekijk vacature »

Front-end Developer Angular

Dit ga je doen Jouw taken als Front End Developer bestaan uit: Het ontwikkelen van maatwerkoplossingen voor klanten; Het meedenken over nieuwe tools en technieken; Het begeleiden van junioren; Het meewerken aan diverse projecten; Het meedenken in UX/UI design. Hier ga je werken Als Front-End Developer ga je in een Scrum team aan de slag met de nieuwste digitale technologieën om klanten en overheden over de hele wereld te ondersteunen met het ondersteunen van hun software, veelal op het gebied van watermanagement en infra. Door middel van real-time data in combinatie met voorspellende analyses, AI, Deep Learning en Machine Learning

Bekijk vacature »

Software developer (Python)

Functie Je komt te werken in het IT-team bestaande uit de Lead developer en 4 (medior/senior) developers. Gezamenlijk werken jullie aan de verbetering en uitbreiding van de software. Binnen het development team is er veel vrijheid en zelfstandigheid, zonder dat ze hiermee afdoen aan de kwaliteit. Zo hebben ze elke ochtend een korte stand-up (10:00 uur) en houden ze zo nu en dan pair-programming sessies. Ook is er een hele professionele ontwikkelcyclus waarbij code altijd eerst door een collega wordt getest voordat het naar deployement gaat. Je hebt in je werk oog voor kwaliteit, risico’s en het klantbelang. Communicatie met

Bekijk vacature »

Mendix Developer

Functie Wat ga je doen als Mendix Developer? We leven in een wereld die snel ontwikkelt en veranderd, ook nemen bedrijfsbelangen toe en blijken risico’s moeilijker in te schatten, daarom wij op zoek naar Junior, Medior en Senior Developers die bedrijven kunnen helpen met hun screeningproces en zorgen dat deze efficiënt en 100 procent AVG compliant is. Het concept achter Mendix is duidelijk. De klant heeft een vraag/probleem. Dit kunnen we door middel van slimme software oplossen. In plaats van te werken met de nieuwste technieken en tools, wordt er gekozen voor het implementeren en maken van software dat op

Bekijk vacature »

APEX Ontwikkelaar in een team van Oracle Developer

Bedrijfsomschrijving Wij zijn op zoek naar een APEX Ontwikkelaar om onze opdrachtgever in Den Haag te versterken. In deze rol zul je verantwoordelijk zijn voor het ontwikkelen en onderhouden van de front-end van onze applicaties met behulp van Oracle Application Express (APEX). Je werkt aan zowel inhouse als externe projecten. De sfeer binnen het Oracle team is gemoedelijk en men probeert elkaar te helpen én van elkaar te leren. Zo ontstaat er een prettige en plezierige werksfeer waar ruimte is voor persoonlijke ontwikkeling en groei. Er wordt gewerkt met de meest nieuwe technologieën waardoor je kennis up-to-date blijft. Het bedrijf

Bekijk vacature »

Senior PHP developer

Functie Jouw werkzaamheden zullen grotendeels bestaan uit het in teamverband ontwerpen, vernieuwen en door ontwikkelen van het systeem. Het is echt back-end werk (bijvoorbeeld het doorontwikkelen van een API) en dit moet je dan ook liggen. Ze zijn niet persee gebonden aan talen of tools maar gebruiken graag de technieken die het beste aansluiten op de gegeven oplossing. Voor nieuwe (versies van) componenten maken ze veelal gebruik van Go(lang). Bij aanpassingen aan bestaande onderdelen gebeurt dit in PHP en C++. Het team is heel divers, er hangt een relaxte sfeer en ze organiseren regelmatig leuke music nights, game nights e.d.

Bekijk vacature »

Pagina: 1 2 volgende »

Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 14:27:37
Quote Anchor link
ik heb weer een vraagje.

ik heb nu een gastenboek draaiend gekregen en wil er nog een invoer veld bij maken.

dit is het invoer veld naam en email.

//invulveld
echo "Naam:<br />";
echo "<input type= \"text\" name=\"naam\" cols=\"35\" value=\"" . htmlentities($_POST['naam']) . "\"><br />";
echo "Email:<br />";
echo "<input type=\"text\" name=\"email\" cols=\"35\" value=\"" . htmlentities($_POST['email']) . "\"><br />";
echo "<center>Bericht:<br /></center>";
?>

als ik deze bv. kopieer dan krijg ik er een nieuw invoer veld bij en daar kan ik ook een naam aan geven bijvoorbeeld je eigen site.
als ik er wat invoer gekopieerd hij dit ook naar het gekopieerde veld :S
ik kan niet terug vinden waar ik een verandering moet aanbrengen om een veld er bij te krijgen en dit ook een plek in het bericht te geven bv. achter je naam.

hoop dat jullie een kleine uitleg hierover kunnen geven ben nog niet heel wegwijs in php.
Gewijzigd op 29/05/2010 14:44:51 door Joren de Wit

PHP hulp

PHP hulp

05/11/2024 16:31:22

Joren de Wit

Joren de Wit

29/05/2010 14:37:18
Quote Anchor link
Je zult in het PHP script dat dit formulier afhandelt, ook iets met de waarde van het nieuwe veld moeten doen. Hoe precies, dat hangt natuurlijk van je script af, daar kunnen we zonder een stukje relevante code niets over zeggen.

Edit: topic verplaatst naar het juiste board, dit heeft (nog) niets met SQL te maken...
Gewijzigd op 29/05/2010 14:45:32 door Joren de Wit

Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 14:44:51
Quote Anchor link
tis nogal een script je hebt me laatst geholpen met die database masafoto.
kan je me een hint geven welk stuk script je wilt zien?

Joren de Wit

Joren de Wit

29/05/2010 14:46:56
Quote Anchor link
Het stuk waar op dit moment wat gedaan wordt met de huidige invoervelden. Dus waar de variabelen $_POST['naam'] en $_POST['email'] gebruikt worden. Dat zal ook de plaats zijn waar je het nieuwe invoerveld moet gaan verwerken...

Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 14:51:51
Quote Anchor link
//zet bericht in database
$sql = "INSERT INTO gastenboek SET ";
$sql .= "id = ''";
$sql .= ", naam = '" . $_POST['naam'] . "'";
$sql .= ", email = '" . $_POST['email'] . "'";
$sql .= ", bericht = '" . $_POST['bericht'] . "'";
$sql .= ", datum = '" . $datum . "'";

dat moet deze zijn

Joren de Wit

Joren de Wit

29/05/2010 14:59:07
Quote Anchor link
Oke, dan zul je in je database dus ook een nieuw veld aan moeten maken waar je de data van het nieuwe invoerveld gaat opslaan. Vervolgens zul je dat betreffende veld moeten meenemen in je INSERT query.

Nog een paar andere opmerkingen:

- Pas op voor SQL injectie, je script is daar nu gevoelig voor! Gebruik altijd mysql_real_escape_string() of andere variant om data te beveiligen voordat je ze invoert in de database.
- Het is niet nodig om elke regel van je query af te sluiten en op een volgende regel verder te gaan.

Zo kan het ook:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<?php
$sql
= "
  INSERT INTO gastenboek (
    naam,
    email,
    bericht,
    datum
  )
  VALUES (
    '"
.mysql_real_escape_string($_POST['naam'])."',
    '"
.mysql_real_escape_string($_POST['email'])."',
    '"
.mysql_real_escape_string($_POST['bericht'])."',
    '"
.$datum."'
  )
"
;
?>

Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 15:20:16
Quote Anchor link
ok super ik ga dit even proberen ik zal het hier berichten als het gelukt is of niet alvast bedankt!
en super dat je gelijk de beveiliging ook ff checkt!

Niels K

Niels K

29/05/2010 15:21:27
Quote Anchor link
Als je als datum nu een datetime neemt in de database kan je in de query dit gebruiken

NOW()

Joren de Wit

Joren de Wit

29/05/2010 15:21:49
Quote Anchor link
@Marcel: Tja, het is een beetje lullig om daar niets over te zeggen. Dan ben je straks misschien wel terug met de vraag waarom heel je database leeg is ;-)
Gewijzigd op 29/05/2010 15:25:47 door Joren de Wit

Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 15:41:27
Quote Anchor link
hoe kan ik hem uitlijken dat het dus naam datum/ tijd en dan website er achter kan.

ik heb nu dit

CREATE TABLE `gastenboek` (
`id` int(11) NOT NULL auto_increment,
`naam` varchar(100) NOT NULL default '',
`email` varchar(200) NOT NULL default '',
`bericht` text NOT NULL,
`website` varchar(100) NOT NULL default '',
`datum` datetime NOT NULL default '0000-00-00 00:00:00',
PRIMARY KEY (`id`)
);

Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 15:42:05
Quote Anchor link
krijg trouwens dat er iets fout is gegaan bij het invoeren in de database sinds website er bij staat

Joren de Wit

Joren de Wit

29/05/2010 15:44:42
Quote Anchor link
Marcel:
hoe kan ik hem uitlijken dat het dus naam datum/ tijd en dan website er achter kan.

Wat bedoel je hiermee? De volgorde waarop jij data weergeeft bepaal je in je PHP script. Hoe ziet je INSERT query er nu uit?

ps. Niet bumpen, als je nog wat wilt toevoegen kun je je bericht aanpassen met het 'edit' knopje...
Gewijzigd op 29/05/2010 15:45:13 door Joren de Wit

Marcel sauer

marcel sauer

29/05/2010 15:51:02
Quote Anchor link
ok prima

ik geef je ff het hele script tis wel lang maar ja tis makkelijker.

ik moet helaas er ff vandoor probeer weer zo snel mogelijk te reageren.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<?php
 //voert de SQL code uit
    $res = mysql_query($sql);  

if (!empty($res))
    {

echo "<center><h1>Bericht toegevoegd</h1>";

echo "<p>Bedankt voor je bericht. Het bericht is toegevoegd. Ga nu naar <a href=\"" . $_SERVER['PHP_SELF'] . "\" title=\"Berichten overzicht\">het berichten overzicht</a>.</center>";
    }

else
        echo "<center>Bericht NIET toegevoegd. Er is iets misgegaan met het invoeren in de database.</center>";  
}

elseif ($_GET['show'] == "add" || $_POST['show'] == "add")
{

echo "<center><h1>Voeg een bericht toe</h1>";

echo "<p>Toon mij <a href=\""  . $_SERVER['PHP_SELF'] . "\" title=\"Berichten in gastenboek\">alle berichten in het gastenboek</a>.</p>";

?>

Gebruik om je code overzichtelijk weer te geven[/edit]
Gewijzigd op 30/05/2010 21:10:46 door Joren de Wit

Marcel sauer

marcel sauer

30/05/2010 20:12:12
Quote Anchor link
ik ben nog even aan het knutselen geweest maar blijkbaar snap ik toch nog niet genoeg van php krijg dat veld er echt niet in.

Marcel sauer

marcel sauer

30/05/2010 20:37:14
Quote Anchor link
heb net van alles veranderd voor de input en mijn gastenboek accepteerd de invoer vanhet nieuwe veld alleen als ik in myadmin kijk zie ik bij het aangemaakte tabel geen invoer staan blijkbaar verwerkt hij het niet in de database.

oeps vergeten te editen sorry

edit : hij neemt het nu wel op in de database nu het weergeven nog.
Gewijzigd op 30/05/2010 21:13:39 door marcel sauer

Joren de Wit

Joren de Wit

30/05/2010 21:09:51
Quote Anchor link
Ik zie nog nergens een INSERT query in de code die je gegeven hebt?

Marcel sauer

marcel sauer

30/05/2010 21:15:13
Quote Anchor link
heb de php code doorgezocht kon alleen niks vinden waar insert query te vinden was.

zag trouwens ook dat er geen tijd bij staat waneer het bericht geplaatst is wel de datum.
in de database wordt dit wel opgenomen.

edit : NICE!!!!!!! het is gelukt!!! duurt ff maar dan heb je ook wat

nu de tijd nog en kan je ook in 1 tabel een enter geven dat de rest van de info er onder komt?
Gewijzigd op 30/05/2010 21:24:28 door marcel sauer

Joren de Wit

Joren de Wit

30/05/2010 22:26:20
Quote Anchor link
Wat bedoel je met een 'enter geven in een tabel' en waaronder wil je de rest van de info?

Marcel sauer

marcel sauer

31/05/2010 16:06:16
Quote Anchor link
zodat ik bijvoorbeeld naam dan datum dan tijd achter elkaar en webadres van deze persoon er onder.

krijg trouwens met geen mogelijkheid die tijd achter de datum.
hij is wel in de database opgeslagen.

Code (php)
1
2
3
4
5
6
<tr>

<!--zin voor weergave in bericht-->

<td bgcolor="#A2C0EE" bgstyle="color: #FFCC66;"><?php echo "<p><a>" . $row['naam'] . "</a> schreef op <i>" . $row['show_datum'] . "</i>: <i>" . $row['website'] . "</i>  </td>"; ?>  
                </tr>

Joren de Wit

Joren de Wit

31/05/2010 17:48:45
Quote Anchor link
Tja, dit zijn echt allemaal hele basale vaardigheden waar het nu op aankomt. Als je die nog niet onder de knie hebt, is het misschien toch handiger om nog wat handleidingen door te lezen?

Marcel sauer

marcel sauer

31/05/2010 18:04:14
Quote Anchor link
is die tijd een basale vaardigheid?
die enter kom ik vanzelf wel achter alleen die tijd heb ik al vanalles geprobeerd.
ik denk dat het te maken heeft met show_datum dat die verandert moet worden maar waarin?

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.