ip adres achterhalen
Als ik een hotmail bericht van iemand krijg, kan ik dan uitvinden waar het ip-adres vandaan komt. Al is het een internetcafe, kan ik dat dan tóch localiseren? Zou hier wel wat hulp bij kunnen gebruiken ivm lasterlijke mails.
Alvast bedankt,st
Alvast bedankt,st
PHP hulp
26/11/2024 09:43:31Arend a
26/05/2004 02:18:00Staat in de email: het X-Originating-IP gedeelte van de email.
Verder: dat er in de from: header een hotmail adres staat betekend niet dat het daar ook daadwerkelijk vandaan komt. Dit is makkelijk te vervalsen.
Verder: dat er in de from: header een hotmail adres staat betekend niet dat het daar ook daadwerkelijk vandaan komt. Dit is makkelijk te vervalsen.
Gewijzigd op 26/05/2004 02:19:00 door Arend a
Doe dat gewoon via outlook daar kun je alle gegevens van die mails bekijken. via de hotmail site valt er weinig te vinden geloof ik :S.
Arend a
26/05/2004 11:19:00Rick
26/05/2004 11:32:00ik kan me ook zoiets herinneren dat je bij hotmail gewoon de headers kon zien
maar ik heb zelf geen hotmail dus ik kan het niet controleren
maar ik heb zelf geen hotmail dus ik kan het niet controleren
ik zie het adres wel, de gegevens, maar waar is dat gelocaliseerd? Of is daar inderdaad gewoon niet achter te komen?
Arend a
26/05/2004 16:22:00Je krijgt geen adres als je dat wil.
Je kan eventueel de provider tracen, de router eventueel. Je kan bij erg statische providers tot het block nauwkeurig een ip traceren.
Bij veel providers is dit ook niet het geval.
Je kan eventueel de provider tracen, de router eventueel. Je kan bij erg statische providers tot het block nauwkeurig een ip traceren.
Bij veel providers is dit ook niet het geval.