IP adres blokkeren
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php
function CheckAccess()
{
$notallowedip = '127.0.0.1';
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
return ($ip != $notallowedip);
}
CheckAccess();
?>
function CheckAccess()
{
$notallowedip = '127.0.0.1';
$ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
return ($ip != $notallowedip);
}
CheckAccess();
?>
Probeer deze eens
Ga naar whatsmyip.org om jouw IP te zien.
Of echo $_SERVER['REMOTE_ADDR']; eens zelf ;).
192.168.0.1 is ook geen extern adres, maar intern.
En waarom niet veel korter?
Code (php)
Shit, Daantje (met exact dezelfde code) is me voor.
Gewijzigd op 21/05/2012 19:27:10 door Eddy E
Ik snap dat 127.0.0.1 niet mijn externe IP adres is. Maar dat was om lokaal te testen. Maar met mijn goede ip adres (via whatsmyip.org) doen geen van bovenstaande codes het (lokaal of extern). Ik kan zelf gewoon mijn site bekijken...
Weet t niet zeker hoor ;)
kijk even wat je locale ip is (windows button>cmd>ipconfig) en pak je ip.
of bij linux terminal > ifconfig.
Het kan ook dat de functie
niet goed ondersteund wordt
Als het van Google of een andere zoekbot is, lijkt het me niet bevordelijk om in de zoekmachine te worden geindexeerd als: "Je bent verbannen"
Het gaat om bv 82-169-211-31.ip.telfort.nl
Als ik $_SERVER['REMOTE_ADDR']; echo dan krijg ik netjes mijn 127.0.0.1 adres dus dat werkt wel. Het stoppen van de pagina daarna lukt dus niet.
http://www.homepage-maken.nl/htaccess/ip-adres-blokkeren.php is de eerste hit die ik tegen kom met een uitleg over hoe je dit kan doen.
hou er echter rekening mee dat het adres wat je hierboven aangeeft een adsl klant is bij telfort. als je dit adres ingeeft in je block lijst, en de router een reset krijgt, de router een nieuw IP zal ontvangen van telfort.
Je zal dus constant je htaccess aan moeten passen op de ip nummers die je wil blokkeren. ( en weer vrij moet geven )
Ja, blokkeren is misschien niet de beste optie. Maar ik kan hem toch wel een pagina laten zien dat hij contact moet opnemen en hem dan vragen waarom hij zoveel dataverkeer gebruikt? Volgens de statistieken heeft hij geen enkel view veroorzaakt maar wel 300mb dataverkeer. Daar moet je mijn site heel wat keer voor laden...
Verder, je kan dit volgens mij kun je dit beter op serverniveau (firewall) afhandelen, want plaatjes zal hij nog wel kunnen laden..