[ip adres] Ik kan zelf niet op mijn ip adres komen
Ik heb nu al een tijdje een eigen server draaien, Maar helaas kan ik zelf niet alles testen. Want als ik naar (extern) mijn ip adres ga dus 80.126.195.151 dan krijg de site van mijn router waar ik alles kan aanpassen. Maar als andere mensen naar mijn ip gaan dan komen ze gewoon wel op mijn server. Ik kan wel gewoon op mijn interne adres komen. Maar zelf kan ik dan niks testen met poorten en zo. Weet iemand hoe ik dit in mijn router kan uitschakkelen dat ik steeds op de site van mijn router kom. ? of weet iemand een andere oplossing..
Met vriendelijke Groet,
Robbert
Alle ideeen zijn welkom!!
gewoon je externe ip in je adresbalk intypen..
1. Je forward de poort van je router
2. Je gebruikt http://127.0.0.1 of http://localhost
3. Je gebruikt je interne IP, vaak iets in de trant van: 192.168....
meer allemaal bedankt voor jullie snelle reacties!!
Groetjes Robbert
Robbert schreef op 26.02.2007 17:42:
Als ik mijn externe ip in mijn adres balk intyp dan krijg ik juist mijn Router...
Zit dan toch wel een password op hoop ik.....
Robbert schreef op 26.02.2007 17:42:
En hoebedoel je van Forward de poort van router? En ik heb meerdere virtuale host op mijn server dus dan kan ik niet alles testen.
Port 80 forwarden naar het ip-nummer van je 'locale' server.
Dat heeft verder niks met virtual hosts te maken.
Intern krijg je meestal met het IP van je router de config en extern niets of de forward. Wil je intern ook je server moet je de webconfig port aanpassen. Log in op je router via telnet of SSH.
Groetjes Robbert
Sorry voor sommige vage uitleg.. en allemaal bedankt voor reacties!
Je router ondersteund geen loop-back. Je router begrijpt niet wat er gebeurd als hij zich met zichzelf moet verbinden en dan doorsturen.
Weet jij toevallig of ik hier iets aan kan doen?
MVG
Robbert
BUMP
Zo is mijn forward ingesteld, ik weet niet of je er iets aan hebt maargoe...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Nick Mulder
Groetjes Robbert
Je kan op alle computers in je netwerk het host bestandje aanpassen door
jouwbuitenadres internipadres
Een echte oplossing is een betere modem/router - zoals zo Linksys als YPM
Je kan een aanpassing maken van je hostfile, gebruik maken van een proxy-server of een andere router aanschaffen.