IP ADRESS van verzender meesturen in email
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
<?php
if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST")
{
if(strlen($_POST['naam']) == 0)
{ $error_msg .="<font size=3>- U bent vergeten uw <b><i>NAAM</i></b> in te vullen.</font><br>"; }
if(strlen($_POST['bedrijfsnaam']) == 0)
{ $error_msg .="<font size=3>- U bent vergeten uw <b><i>BEDRIJFSNAAM</i></b> in te vullen.</font><br>"; }
if(!ctype_digit($_POST['netnummer']))
{ $error_msg .="<font size=3>- U bent vergeten uw <b><i>NETNUMMER</i></b> in te vullen, of u heeft een verkeerd <b><i>NETNUMMER</i></b> ingevuld.</font><br>"; }
if(!ctype_digit($_POST['telefoon']))
{ $error_msg .="<font size=3>- U bent vergeten uw <b><i>TELEFOONNUMMER</i></b> in te vullen, of u heeft een verkeerd <b><i>TELEFOONNUMMER</i></b> ingevuld.</font><br>"; }
if(!ereg("^[_a-zA-Z0-9-]+(\.[*@([a-zA-Z0-9-]+)*@([a-zA-Z0-9-]+\.)+([a-zA-Z]{2,4})$", $_POST['uwemail']))
{ $error_msg .="<font size=3>- Vul A.U.B. een geldig <b><i>EMAILADRES</i></b> in.</font><br>"; }
if(strlen($_POST['abonnement']) == 0)
{ $error_msg .="<font size=3>- U bent vergeten het <b><i>ABONNEMENT</i></b> te selecteren.</font><br>"; }
if(!empty($error_msg))
{
//Een van de velden werd niet goed ingevuld
echo "<b><font size=4>Uw aanvraag hebben wij niet volledig kunnen verwerken.</font></b><br><br>";
echo $error_msg;
echo "<br><font size=4>Klik op <b><a href=javascript:history.back(1)>Ga terug</a></b> en vul de ontbrekende velden in.</font><br>";
}
else
{
$recipient = "[email protected]"; //Het email adres van de persoon die vragen moet ontvangen.
$subject = 'Aanvraag besparing juridische kosten op Rechtshulp abonnement ' . $_POST['sub']; //Onderwerp van het email bericht.
$header = "From: " . $_POST['uwemail'] . "\n";
$mail_body = "Op " . date("d-m-Y") . " om " . date("H:i") . " uur heeft " . $_POST['geslacht'] . " " . $_POST['naam'] . " een aanvraag via juridischeconflicten.nl gedaan om virtueel te worden bijgepraat.\n";
$mail_body .= "" . $_POST[''] . "\n";
$mail_body .= "Bedrijfsnaam: " . $_POST['bedrijfsnaam'] . "\n";
$mail_body .= "Functie: " . $_POST['functie'] . "\n";
$mail_body .= "Branche: " . $_POST['branche'] . "\n";
$mail_body .= "Postcode: " . $_POST['postcodecijfers'] . " " . $_POST['postcodeletters'] . "\n";
$mail_body .= "Adres: " . $_POST['straat'] . " " . $_POST['huisnummer'] . "\n";
$mail_body .= "Vestigingsplaats: " . $_POST['vestigingsplaats'] . "\n";
$mail_body .= "Telefoonnummer: " . $_POST['netnummer'] . "-" . $_POST['telefoon'] . "\n";
$mail_body .= "E-mailadres: " . $_POST['uwemail'] . "\n";
$mail_body .= "Heeft interesse in: " . $_POST['abonnement'] . "\n";
$mail_body .= "Het beste beschikbaar op" . $_POST[''] . "\n";
$mail_body .= "" . $_POST['dag1'] . " " . $_POST['tijd1'] . " " . $_POST['dag2'] . " " . $_POST['tijd2'] . " " . $_POST['dag3'] . " " . $_POST['tijd3'] . " " . $_POST['dag4'] . " " . $_POST['tijd4'] . " " . $_POST['dag5'] . " " . $_POST['tijd5'] . "\n";
$mail_body .= "Met vriendelijke groet;" . $_POST[''] . "\n";
$mail_body .= "" . $_POST['naam'] . "\n";
$mail_body .= "" . $_POST['functie'] . "\n";
$mail_body .= "" . $_POST['bedrijfsnaam'] . "\n\n";
mail($recipient, $subject, $mail_body, $header);
echo "<font size=4>Uw bericht is succesvol verzonden naar <b><i>juridischevragen.com</i></b></font><font size=3><br>Er zal zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen worden.</b></font><br>";
echo "Klik op <b><a class=\"main\" href='javascript:history.back(1)'>Ga terug</a></b> om naar de website te gaan.";
}
}
else
{
?>
if($_SERVER['REQUEST_METHOD']=="POST")
{
if(strlen($_POST['naam']) == 0)
{ $error_msg .="<font size=3>- U bent vergeten uw <b><i>NAAM</i></b> in te vullen.</font><br>"; }
if(strlen($_POST['bedrijfsnaam']) == 0)
{ $error_msg .="<font size=3>- U bent vergeten uw <b><i>BEDRIJFSNAAM</i></b> in te vullen.</font><br>"; }
if(!ctype_digit($_POST['netnummer']))
{ $error_msg .="<font size=3>- U bent vergeten uw <b><i>NETNUMMER</i></b> in te vullen, of u heeft een verkeerd <b><i>NETNUMMER</i></b> ingevuld.</font><br>"; }
if(!ctype_digit($_POST['telefoon']))
{ $error_msg .="<font size=3>- U bent vergeten uw <b><i>TELEFOONNUMMER</i></b> in te vullen, of u heeft een verkeerd <b><i>TELEFOONNUMMER</i></b> ingevuld.</font><br>"; }
if(!ereg("^[_a-zA-Z0-9-]+(\.[*@([a-zA-Z0-9-]+)*@([a-zA-Z0-9-]+\.)+([a-zA-Z]{2,4})$", $_POST['uwemail']))
{ $error_msg .="<font size=3>- Vul A.U.B. een geldig <b><i>EMAILADRES</i></b> in.</font><br>"; }
if(strlen($_POST['abonnement']) == 0)
{ $error_msg .="<font size=3>- U bent vergeten het <b><i>ABONNEMENT</i></b> te selecteren.</font><br>"; }
if(!empty($error_msg))
{
//Een van de velden werd niet goed ingevuld
echo "<b><font size=4>Uw aanvraag hebben wij niet volledig kunnen verwerken.</font></b><br><br>";
echo $error_msg;
echo "<br><font size=4>Klik op <b><a href=javascript:history.back(1)>Ga terug</a></b> en vul de ontbrekende velden in.</font><br>";
}
else
{
$recipient = "[email protected]"; //Het email adres van de persoon die vragen moet ontvangen.
$subject = 'Aanvraag besparing juridische kosten op Rechtshulp abonnement ' . $_POST['sub']; //Onderwerp van het email bericht.
$header = "From: " . $_POST['uwemail'] . "\n";
$mail_body = "Op " . date("d-m-Y") . " om " . date("H:i") . " uur heeft " . $_POST['geslacht'] . " " . $_POST['naam'] . " een aanvraag via juridischeconflicten.nl gedaan om virtueel te worden bijgepraat.\n";
$mail_body .= "Functie: " . $_POST['functie'] . "\n";
$mail_body .= "Branche: " . $_POST['branche'] . "\n";
$mail_body .= "Postcode: " . $_POST['postcodecijfers'] . " " . $_POST['postcodeletters'] . "\n";
$mail_body .= "Adres: " . $_POST['straat'] . " " . $_POST['huisnummer'] . "\n";
$mail_body .= "Vestigingsplaats: " . $_POST['vestigingsplaats'] . "\n";
$mail_body .= "Telefoonnummer: " . $_POST['netnummer'] . "-" . $_POST['telefoon'] . "\n";
$mail_body .= "E-mailadres: " . $_POST['uwemail'] . "\n";
$mail_body .= "Heeft interesse in: " . $_POST['abonnement'] . "\n";
$mail_body .= "Het beste beschikbaar op" . $_POST[''] . "\n";
$mail_body .= "" . $_POST['dag1'] . " " . $_POST['tijd1'] . " " . $_POST['dag2'] . " " . $_POST['tijd2'] . " " . $_POST['dag3'] . " " . $_POST['tijd3'] . " " . $_POST['dag4'] . " " . $_POST['tijd4'] . " " . $_POST['dag5'] . " " . $_POST['tijd5'] . "\n";
$mail_body .= "Met vriendelijke groet;" . $_POST[''] . "\n";
$mail_body .= "" . $_POST['naam'] . "\n";
$mail_body .= "" . $_POST['functie'] . "\n";
$mail_body .= "" . $_POST['bedrijfsnaam'] . "\n\n";
mail($recipient, $subject, $mail_body, $header);
echo "<font size=4>Uw bericht is succesvol verzonden naar <b><i>juridischevragen.com</i></b></font><font size=3><br>Er zal zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen worden.</b></font><br>";
echo "Klik op <b><a class=\"main\" href='javascript:history.back(1)'>Ga terug</a></b> om naar de website te gaan.";
}
}
else
{
?>
Hallo PHP mensen,
kan iemand mij helpen en vertellen hoe ik het IP ADRES van de verzender van het formulier ook in mijn email ontvang. Ben nog niet zo bekend met PHP.
Gr. Remco
als ik REQUEST_METHOD verander in REMOTE_ADDR werkt me script niet meer.
Gewijzigd op 25/01/2012 15:43:59 door - Ariën -
zo iets??
Gewijzigd op 25/01/2012 15:48:35 door - Ariën -
Djw ik zie het ip adres:)
Dan werkt het ;-)
http://juridischeconflicten.nl/test.php gaan om te kijken of hij ook ander ip weer geeft
wil je eens naar Alleen als de gebruiker achter een proxy zit dan staat daar het ip van de proxy in. In dat geval moet je kijken naar: $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR']
welke is dan het beste er voor te gebruiken of kan je een combo maken? Of moet je je $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'] op een nieuwe regel zetten
zo bedoel ik dus
Toevoeging op 25/01/2012 16:03:44:
mailheaders niet correct hoezo niet, werkt hoor
Remco de Geus op 25/01/2012 16:00:13:
Met kans dat ze sneller in de spam-filter komen.
Dat is dan puur geluk.
deze komen allemaal in postvak in, had eerst anders toen kwam het wel bij spam
$mail_body .= "Deze email is verzonden via het volgende IP Adress: " . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . " " . $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'] . "\n";
Nee, want alleen als er een proxy tussen zit zal de $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'] meegegeven worden, zo niet dan bestaat dat element niet in de $_SERVER array. Je zal dus moeten controleren of er $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'] bestaat ( met isset() ).
Erwin H op 25/01/2012 16:09:54:
Nee, want alleen als er een proxy tussen zit zal de $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'] meegegeven worden, zo niet dan bestaat dat element niet in de $_SERVER array. Je zal dus moeten controleren of er $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'] bestaat ( met isset() ).
$mail_body .= "Deze email is verzonden via het volgende IP Adress: " . $_SERVER['REMOTE_ADDR'] . " " . $_SERVER['HTTP_X_FORWARDED_FOR'] . "\n";
ik ben niet zo een knutsel php-er heb alles los gezocht en geknipt en geplakt php beginner ben ik nog echt sorry dus dat script zou ik niet weten
Toevoeging op 25/01/2012 16:13:58:
nu wil ik dit gedeelte in de mail dik gedrukt hebben $mail_body .= "Bedrijfsnaam: " hoe doe ik dat? Dus het woordje bedrijfsnaam
Toevoeging op 25/01/2012 16:14:44:
- SanThe - op 25/01/2012 16:07:34:
Dat is dan puur geluk.
Dat is dan puur geluk.
nu wil ik dit gedeelte in de mail dik gedrukt hebben $mail_body .= "Bedrijfsnaam: " hoe doe ik dat? Dus het woordje bedrijfsnaam
Toevoeging op 25/01/2012 16:15:21:
Erwin H op 25/01/2012 16:09:54:
ik ben niet zo een knutsel php-er heb alles los gezocht en geknipt en geplakt php beginner ben ik nog echt sorry dus dat script zou ik niet weten
Dan moet je het tussen <b> en </b> plaatsen, maar dan moet je in ieder geval wel HTML-headers meesturen.
- Aar - op 25/01/2012 16:15:26:
Dan moet je het tussen <b> en </b> plaatsen, maar dan moet je in ieder geval wel HTML-headers meesturen.
oke bedankt in ieder geval ben alweer een stukje verbeterd en opizch zit de mail goed in elkaar
Toevoeging op 25/01/2012 16:20:29:
- Aar - op 25/01/2012 16:15:26:
Op 25-01-2012 om 16:18 uur heeft ghfghfghf een aanvraag via juridischevragen.com gedaan om virtueel te worden bijgepraat.
Deze email is verzonden via het volgende IP Adress: 95.97.142.30
Bedrijfsnaam: hgghfghf
Functie:
Branche:
Postcode:
Adres:
Vestigingsplaats:
Telefoonnummer: 454-45345345
E-mailadres: [email protected]
Heeft interesse in: Keizersgracht-Incasso+_aanvullende-module
Het beste beschikbaar op
Met vriendelijke groet;
ghfghfghf
hgghfghf
zo krijg ik hem binnen
Heb je al HTML-headers in je script geplaatst?