IP adressen controleren
1 account per persoon is op mijn website meer dan voldoende en om misbruik te vermijden wil ik een script maken waar ik gebruikers hun IP can vergelijken met dat van anderen of, indien er een functie voor bestaat, een script maken waarbij de database doorzocht wordt naar overeenkomstige IP-adressen (2,3,4,...)
PS: (De IP-adressen worden bi jde registratie opgeslagen in de database)
Dus bv:
Gebruikers met een zelfde IP-adres:
1.2.3.4.5 - Piet,Jan,Joris,Korneel
6.7.8.9.10 - Tom,Jerry
...
Is dit mogelijk?
Dank.
Zo krijg je alle records terug gesorteerd op het ipadres. Records met eenzelfde ip-adres staan nu dus onder elkaar...
Maar je kunt gebruikers niet onderscheiden op basis van het ip-adres. Denk bijvoorbeeld aan bedrijfsnetwerken die voor de buitenwereld allemaal hetzelfde ipadres hebben maar waar toch veel verschillende gebruikers in kunnen zitten.
Blanche schreef op 16.07.2008 22:57:
Zo krijg je alle records terug gesorteerd op het ipadres. Records met eenzelfde ip-adres staan nu dus onder elkaar...
Maar je kunt gebruikers niet onderscheiden op basis van het ip-adres. Denk bijvoorbeeld aan bedrijfsnetwerken die voor de buitenwereld allemaal hetzelfde ipadres hebben maar waar toch veel verschillende gebruikers in kunnen zitten.
Ja dat weet ik dat ik voorzichtig moet zijn met een oordeel te vellen op basis van gelijke IP-adressen. Maar zoals jij nu voorstelt Blanche is het toch nog redelijk onoverzichtelijk. Kan ik geen kleurtje toevoegen aan ip-adressen die niet uniek in de database zijn?
FROM tabel
WHERE aantal>1
GROUP BY ipadres
je telt het aantal keer dat een adres voorkomt en selecteert alleen de adressen die vaker voorkomen.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jens
TJVB schreef op 16.07.2008 23:14:
SELECT COUNT(ipadres) AS aantal
FROM tabel
WHERE aantal>1
GROUP BY ipadres
je telt het aantal keer dat een adres voorkomt en selecteert alleen de adressen die vaker voorkomen.
FROM tabel
WHERE aantal>1
GROUP BY ipadres
Unknown column 'aantal' in 'where clause'
Of doe ik nu hier iets heel doms?
U ziet toch ook dat dat nu niet echt mijn bedoeling was. Mijn excuses..
Gewoon via het eerste zoekresultaat van google, gezocht op "Mysql COUNT"
kolomnamen horen niet met '' aangegeven, dus gewoon aantal
Code (php)
1
2
3
4
5
6
2
3
4
5
6
<?
$query = "SELECT COUNT(ipadres) AS aantal FROM gebruikers WHERE aantal > 1 GROUP BY ipadres";
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
?>
$query = "SELECT COUNT(ipadres) AS aantal FROM gebruikers WHERE aantal > 1 GROUP BY ipadres";
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
?>
En hoe geef ik deze IP adressen/gebruikers geregistreerd onder dit IP adres nu weer? Ik kan dmv google enkele voorbeelden vinden en begrijpen, maar het zelf doen met deze functie is nog iets anders.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jens
Jurgen schreef op 17.07.2008 02:13:
Zonder de '' werkt hijh bij niet, met de '' wel.kolomnamen horen niet met '' aangegeven, dus gewoon aantal
Ja, dat had ik ook al gemerkt. Maar nu weet ik nog steeds niet hoe ik de gewenste gegevens kan weergeven?