ip Block scriptje

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: « vorige 1 2 3

Ozzie PHP

Ozzie PHP

09/12/2010 09:55:56
Quote Anchor link
- Aar - op 09/12/2010 09:35:30:
Als het om een poll gaat, dat mensen niet vaker dan 1 keer mogen stemmen zonder dat ze ergens voor hoeven in te loggen, dan zou ik gewoon het IP blokkeren voor een uur, en een cookie achterlaten om te voorkomen dat men na die 24 uur weer opnieuw kan stemmen

Sure, misbruik kan worden gemaakt zodat ze 24 keer per dag extra kunnen stemmen, maar voordat men daar achter is.

precies

PHP hulp

PHP hulp

21/11/2024 17:34:08

John D

John D

09/12/2010 09:59:43
Quote Anchor link
"Apache heeft er niks mee te maken" is een blabla ondeskundige opmerking. PHP is een module, een code blok, die in apache http server wordt geconfigureerd en het apache proces doet het werk. php-scripts die men via HTTP opent komen NIET uit de Apache-deamon maar worden ge-preprocessed DOOR de apache deamon en de php core code. Ga wat lezen over de apache architectuur voordat je een volgende opmerking gaat maken: http://www.google.nl/url?sa=t&source=web&cd=10&sqi=2&ved=0CHoQFjAJ&url=http%3A%2F%2Fwww.academic.marist.edu%2F~jzbv%2Farchitecture%2FProjects08%2FApacheServerArchitectureProject.ppt&rct=j&q=architecture%20apache&ei=3pcATY-lJIeXOt-ErKYB&usg=AFQjCNEElw7OhVE3IpmO5Fs8AuKg35A8jw&cad=rja

TNG -

TNG -

09/12/2010 10:06:24
Quote Anchor link
@ozie

ik denk dat dat de beste oplossing is,
maar heb je enig idee hoe ik dit zou moeten doen?
Thanks in Advance

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/12/2010 10:09:24
Quote Anchor link
@John: Laten we maar gewoon zeggen dat Apache een bijzaak is. Dat het hele sessie-opruimen door Apache gebeurt is feitelijk gewoon niet meer dan gemierenneuk ;-)
Gewijzigd op 09/12/2010 10:14:21 door - Ariën -

John D

John D

09/12/2010 10:10:20
Quote Anchor link
Asare asare op 09/12/2010 10:06:24:
@ozie
Thanks in Advance
Op ip is inderdaad de beste oplossing voor eenzame internetters met 1 peeceetje thuis op hun adsl aansluiting. Het is een niet werkende oplossing voor mensen die twee peecees thuis hebben op op school de poll invullen, op het werk de poll invullen of in de biblioteek of internet cafe de poll invullen. Dus als je doelgroep eenzame internetters met 1 peeceetje thuis op hun adsl aansluiting zijn dan DOEN! In alle ander gevallen zou ik met een cookie weken waarmee je op de peecee vastlegt dat iemand gestemd heeft.

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/12/2010 10:11:27
Quote Anchor link
@ozie

Thanks in Advance

Heb je al de code gezien in het begin van dit topic? Je hoeft alleennog op de juiste plaats (zie de comment) een INSERT te plaatsen met het IP en NOW(), en een aparte query draaien die IP's verwijderd (DELETE) als ze ouder zijn dan INTERVAL 1 DAY.

Toevoeging op 09/12/2010 10:13:49:

John D op 09/12/2010 10:10:20:
@ozie
Thanks in Advance
Op ip is inderdaad de beste oplossing voor eenzame internetters met 1 peeceetje thuis op hun adsl aansluiting. Het is een niet werkende oplossing voor mensen die twee peecees thuis hebben op op school de poll invullen, op het werk de poll invullen of in de biblioteek of internet cafe de poll invullen. Dus als je doelgroep eenzame internetters met 1 peeceetje thuis op hun adsl aansluiting zijn dan DOEN! In alle ander gevallen zou ik met een cookie weken waarmee je op de peecee vastlegt dat iemand gestemd heeft.

En daarom zeg ik: "Met allebei". kan is klein dat mensen tegelijkertijd gaan stemmen, dus sla ik zelf het IP voor 1 uur op. met een koekje erbij om te voorkomen dat iemand na dat uur weer kan stemmen.

Niet waterdicht, maar wel een mooie drempel.

John D

John D

09/12/2010 10:22:06
Quote Anchor link
Een cookie is voldoende, met allebei zadel je TS op met opslaan in de database en na een uur weer verwijderen met een cron job of hoe te verwijderen zonder cronjob: http://www.phphulp.nl/php/forum/topic/php-code-laten-lopen-op-de-achtergrond/74856/last/

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

09/12/2010 10:38:46
Quote Anchor link
Een cookie is juist NIET voldoende. Met enig CURL-gedoe kan een scriptkiddie een poll heel makkelijk manipuleren.

Tja, en wat is er mis met een database om tijdelijk even de IP's in te bewaren? En overigens heb je geen cronjob nodig hoor. Een leuke DELETE query met INTERVAL 1 HOUR doet zijn werk.

Pagina: « vorige 1 2 3

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.