IP blocker
Ik had een vraag, ik zoek allang iets maar kan het maar niet gevonden krijgen :(
Ik hoop dat ik het een beetje goed uitleg :$
Nou als je iets instuurt bijvoorbeeld een Request bij een internet radio kan je er maar 1 insturen en als het behandeld is en ze hem verwijderen dat je weer iets kan insturen. Dus dat gaat via een IP, nu weet ik ik ben heel erg blond. Maar ik kom er niet uit. Zou iemand hier iets over willen posten, en als het kan een kant en klaar script!
xxx- Francien (l)
Er zijn tal van mogelijkheden om die te omzeilen.
Ook delen sommige mensen hun verbinding (zoals op scholen), dus dan kan er maar één iemand gebruik maken van je website.
Dat maakt niet uit, ik wil alleen dat scriptje xx
Een ip-adres zit in $_SERVER['REMOTE_ADDR'] maar dat zegt alleen waar het antwoord van de request weer naartoe moet. Dus echt uniek is het niet. (zoals Karl al zei, kan daar een heel bedrijf achter zitten, of een heel schoolnetwerk)
Eigenlijk is er geen goede oplossing voor. De beste oplossing is gewoon er voor zorgen dat je het goed beheerd.
Karl Karl op 01/07/2010 21:24:25:
Tja, en dan gooi je de cookie weg, en kan je weer een request doen.
Eigenlijk is er geen goede oplossing voor. De beste oplossing is gewoon er voor zorgen dat je het goed beheerd.
Maar ik denk niet dat iedereen weet dat dat opgeslagen wordt in een cookie.
Cookie lijkt me een redelijke oplossing. Het is die extra drempel om misbruik moeilijker te maken. Mensen die echt kwaad willen doen lukt dat toch wel.
Francien, het is dus DMV een cookie lastiger om telkens een request te maken. Wil je deze toepassing gebruiken? en heb je al een request script?
Op op mailadres die je moet bevestigen....
Dalando De Zuil op 01/07/2010 21:50:04:
Inderdaad, het is maar een klein groepje mensen dat dit soort dingen weet. Voor 95% van de gebruikers is dit voldoende. Je kan het ook nog in een database opslaan, dat is nog net iets beter omdat de bezoeker dan geen cookies kan aanpassen.
Dalando De Zuil op 01/07/2010 22:06:03:
Francien, het is dus DMV een cookie lastiger om telkens een request te maken. Wil je deze toepassing gebruiken? en heb je al een request script?
==============================
Chris Horeweg op 02/07/2010 09:30:50:
Inderdaad, het is maar een klein groepje mensen dat dit soort dingen weet. Voor 95% van de gebruikers is dit voldoende. Je kan het ook nog in een database opslaan, dat is nog net iets beter omdat de bezoeker dan geen cookies kan aanpassen.
Dalando De Zuil op 01/07/2010 21:50:04:
Maar dan is het al lang niet meer beginnen met PHP... Dan moet je ook met SQL gaan werken!
Gewijzigd op 03/07/2010 13:55:50 door Dalando De Zuil
Dalando, de topicstarter kan ook geen PHP en ze vraagt dus om een totaal-oplossing. Dus of iemand bied de topicstarter een gratis script, of iemand bouwt deze op maat :-)
Chris Horeweg op 03/07/2010 14:05:58:
Dalando, de topicstarter kan ook geen PHP en ze vraagt dus om een totaal-oplossing. Dus of iemand bied de topicstarter een gratis script, of iemand bouwt deze op maat :-)
Ah, geld tappen xD