IP loggen
is er ook een manier om de ip-adressen van m'n bezoekers te loggen in een .dat of .txt bestand op m'n server???
maak een tekst bestand aan en shrijf het weg
zoek dan ff op php.net op fwrite en fopen
ja, je bent zo ongeveer de 1000ste die het vraagt, ja dat gaat, zoek maar eens naar de tutor 'bestanden lezen en schrijven'...
Vraag me trouwens af wat je er mee zou zijn als je alle ips hebt.. ;)
is handig voor ip-ban...
Google kwam ik al heel snel tot deze.
Elwin
[Edit: Typo]
Wellicht meot je volgende keer even de moeite nemen om te zoeken... door het invullen van php ip txt in Elwin
[Edit: Typo]
Gewijzigd op 21/02/2005 16:28:00 door Elwin - Fratsloos
Dan kan je zien welke ip's er op je site komen d'oh xD
ze hebben de moeite neit om zelf te zoeken |-)
Quote:
is handig voor ip-ban...
Fascinerend... ^^
In de hedendaagse wereld kan je niemand van je website verbannen, geloof me vrij :)
Quote:
Sluit je ogen, ram wat op je cijferklavier en je hebt hetzelfde geval, wat ben je met die cijfers? Juist ja, niets ;)
hhahaha die is goed rafael !
dan kun je aan de hand van de ips en str_replace op de puntjes automatisch hele lange getallen genereren zodat je vervolgens daarmee gaat berekenen hoe groot de kans is als je 10 van die getallen vermenig vuldigt je een dubbel getal tegenkomt aan de hand van praktijk testen...
Kan je ook loggen op welke links er allemaal is geklikt door die IP?
Jelle:
Kan je ook loggen op welke links er allemaal is geklikt door die IP?
moet niet gekker worden ja dat kan ook..
[linebreak]$_SERVER["REQUEST_URI"] /phpinfo.php[linebreak]$_SERVER["SCRIPT_NAME"] /phpinfo.php[linebreak]$_SERVER["PATH_TRANSLATED"] /www/html/phpinfo.php[linebreak]$_SERVER["PHP_SELF"] /phpinfo.php[linebreak]$_SERVER["argv"] [linebreak][linebreak]Array[linebreak]([linebreak])[linebreak]
en goh waar zou ik dat vandaan hebben.. juist een phpinfo
REQUEST_URI dus... wrm zou je ut eigenlijk loggen... je hebt ook een access log :P
niet als je een gratis host hebt, of een goedkope betaalde...
Rafael:
Sluit je ogen, ram wat op je cijferklavier en je hebt hetzelfde geval, wat ben je met die cijfers? Juist ja, niets ;)
Quote:
dan doe ik zo van /dns op irc en dan ga ik kijken of ik ze ken en dan met ze chatten offcourse ;o
maar goed aan ip's loggen heb je opzich niet zoveul maar het staat altijd wel leuk toch, en voor een poll etc is het wel nuttig :)
En idd bij polls is het wel makkelijk, of als extra beveiliging bij cms-en/inlogsystemen.