IP opslaan in database en blokkeren

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Miriam K

miriam K

29/05/2008 10:27:00
Quote Anchor link
Ik heb een database, waarin de reacties op mijn nieuwsberichten staan. Nu word er af en toe gespamt en komen er soms vervelende mensen. Ik wil graag dat die mensen wel kunnen kijken maar niet meer kunnen reageren. Nu worden er geen ip adressen opgeslagen in database bij de reacties, alleen naam en email. Hoe krijg ik ip adres daarbij en hoe kan ik dat dan blokkeren van reageren?

Alvast super bedankt, want ik kan t echt niet vinden

PHP hulp

PHP hulp

05/01/2025 14:36:57

Bart Tuma

Bart Tuma

29/05/2008 11:19:00
Quote Anchor link
Tabbel: Blokkeren

id
ip_adres
reden

bij reacties een extra veld aanmaken met het ipadres erbij.

als je dan in de admin een functie maakt die zowel het bericht verwijderd en hem blokkeert.

Die dan het ipadres opslaat in het tabbel ''blokkeren' en de daarbij gegeven reden.

edit:
en als je dan de reacties uit gaat lezen dan moet je eerst het ip adres controlleren.

bekijk eens het nieuws systeem van arjan kapteijn:
http://www.phphulp.nl/php/scripts/7/604/
daar zit zo'n functie in. Kijk hoe hij het heeft gedaan, en probeer zoiets te maken.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bart Tuma

Miriam K

miriam K

29/05/2008 11:21:00
Quote Anchor link
Die theorie snap ik.. Maar hoe moet ik dat precies doen dan?
Ben niet zo'n held met php

Bart Tuma

Bart Tuma

29/05/2008 11:24:00
Quote Anchor link
Zie mijn edit:

Bart Tuma schreef op 29.05.2008 11:19:
Tabbel: Blokkeren

...

edit:
en als je dan de reacties uit gaat lezen dan moet je eerst het ip adres controlleren.

bekijk eens het nieuws systeem van arjan kapteijn:
http://www.phphulp.nl/php/scripts/7/604/
daar zit zo'n functie in. Kijk hoe hij het heeft gedaan, en probeer zoiets te maken.

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

29/05/2008 13:23:00
Quote Anchor link
Ik hou zelfs rekening met een bepaalde 'tijd', zodat je iemand bijv 24u kan bannen.

Afbeelding

Afbeelding

Maar een simpele array doet natuurlijk hetzelfde, kost alleen wat meer moeite omdat je deze iedere keer moet aanpassen.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
<?php
$ipadresses
= array();
$ipadresses[] = 'x.x.x.x';
$ipadresses[] = 'x.x.x.x';

if(!in_array($_SERVER['REMOTE_ADDR'],$ipadresses))
{

//script
}else{
 echo 'doei!';
}

?>

Miriam K

miriam K

29/05/2008 13:31:00
Quote Anchor link
Maar ik moet toch eerst zorgen dat het ip adres in de database kan worden opgeslagen voordat ik ze kan bannen van het reageren?

Arjan Kapteijn

Arjan Kapteijn

29/05/2008 13:47:00
Quote Anchor link
Een database is geen vereiste; een los bestand met ipadressen werkt ook. Maar een database is meestal wel eenvoudiger te onderhouden. In mijn nieuwsysteem staat er bijv. naast een reactie een kruis, 1 druk op de knop en je bent klaar.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.