IP opslaan werkt niet meer
Hieronder het script:
index.php
Code (php)
1
2
3
4
2
3
4
<?
include "database.php";
mysql_query("INSERT INTO bezoekers (ipadres, datum, tijd) VALUES('".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."', NOW(),NOW()) ");
?>
include "database.php";
mysql_query("INSERT INTO bezoekers (ipadres, datum, tijd) VALUES('".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."', NOW(),NOW()) ");
?>
database.php
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
<?
$host = "localhost";
$user = "username";
$pass = "password";
$db = "database";
if (!@mysql_select_db($db, @mysql_connect($host, $user, $pass)))
{
echo "Er kan geen database connectie gemaakt worden..<p>";
}
?>
$host = "localhost";
$user = "username";
$pass = "password";
$db = "database";
if (!@mysql_select_db($db, @mysql_connect($host, $user, $pass)))
{
echo "Er kan geen database connectie gemaakt worden..<p>";
}
?>
(die dubbele datum in de database klopt, geen commentaar daar over)
Voeg eens foutafhandeling toe? Desnoods even in een zelf aangemaakt leeg log.txt bestandje de fouten in loggen..
Toch maar wel commentaar over je dubbele datum:
Je slaat de datum en tijd los van elkaar op? Je kan dit net zo goed (beter) in 1 kolom doen, kan je ook prima mee rekenen.
Weet ik, maar in mijn admin wil ik de IP adressen per datum ophalen. Hij laat dan zien welke IP's er op een datum geweest zijn + het aantal bezoeken. Als ik het in 1 kolom doe (dan krijg je dus zoiets als 31-03-09 10:16:34) dan kan ik het niet op datum rangschikken omdat hij dan de tijd mee pakt.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy
google -> mysql date_format?
Nah dat komt wel :) Nu hebben we het toch over mijn date opbouw. Hoe komt het nou dat het niet meer werkt? Door MySQL 5 misschien?
Ik zie @ voor functies? :(
Het zal best fout en/of verouderd kunnen zijn. Ik werk niet dagelijks met php, dus ik weet de basisdingen. Vaak haal ik het ook uit boeken die al wat ouder zijn, vandaar :)
Dennis Mertens schreef op 31.03.2009 10:59:
Ik zie @ voor functies? :(
Ja, dus..
Er is toch errorafhandeling ;-)
En roy, zie mijn eerste post in dit topic.
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door - Ariën -
Is error_reporting(E_ALL); niet voldoende dan? Dat gebruik ik altijd voor errors namelijk :)
if(!mysql_query($query)) { echo mysql_error(); }
dus:
"insert into tabel (ip, `tijd`, `tijd2`) values ('".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."',NOW(),NOW())"
Tikkes schreef op 31.03.2009 11:35:
ik heb gemerkt dat je backticks moet gebruiken bij je tijd velden...
dus:
"insert into tabel (ip, `tijd`, `tijd2`) values ('".$_SERVER['REMOTE_ADDR']."',NOW(),NOW())"
dus:
Backtickets gebruiker moet nooit. En dit dit geval lijkt me dat ook niet echt logisch. Eerder bij IP, zou kunnen dat dat een reserved word is.
ik had hetzelfde als roy en met het toevoegen van backticks om m'n tijd velden werkte alles weer...
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Roy
Laat eens zien hoe je het nu hebt.
Dennis Mertens schreef op 31.03.2009 12:04:
Ja maar backtics is natuurlijk niet de oplossing!
Het enige wat ik veranderd heb in het script wat je in mijn beginpost ziet, is dus dit:
Dat is eigenaardig....
jah ik weet t ... t is vreemd met die backticks ... ik vraag me af hoe t komt...