Ip opvragen probleem.
Usso Apury
10/11/2008 18:50:00Hallo,
Ik zit met een probleem, wanneer ik via php het ip van de gebruiker opvraag geeft hij een ander ip. Ik heb de code hieronder:
De rest werkt overigens wel goed!
Ik zit met een probleem, wanneer ik via php het ip van de gebruiker opvraag geeft hij een ander ip. Ik heb de code hieronder:
Code (php)
1
mysql_query("INSERT INTO `logging`(`datum`,`ip`,`methode`,`pagina`,`browser`,`vorigepagina`) values(NOW(),'$_SERVER[REMOTE_ADDR]','$_SERVER[REQUEST_METHOD]','$_SERVER[PHP_SELF]','$_SERVER[HTTP_USER_AGENT]','$_SERVER[HTTP_REFERER]')");
De rest werkt overigens wel goed!
PHP hulp
19/11/2024 20:19:01Rens nvt
10/11/2008 18:52:00$_SERVER['REMOTE_ADDR'] bevat het IP adres waarmee de pagina geladen wordt, dit hoeft niet het adres van de computer te zijn, maar kan ook een proxy server zijn bijvoorbeeld.
Hoe concludeer je dat het adres dat opgeslagen wordt niet klopt?
Hoe concludeer je dat het adres dat opgeslagen wordt niet klopt?
Usso Apury
10/11/2008 19:10:00Door m'n eigen ip te checken en vervolgens naar dat ip te kijken, hier zie ik dat het ip van de server wordt weergegeven, is hier een verklaring voor?
Joren de Wit
10/11/2008 19:13:00Het makkelijkste om te controleren of het goede ip-adres gepakt wordt is door die variabele te echoën:
Kalle P
10/11/2008 19:14:00kijk niet via je commandline (ipconfig), maar bv via www.whatismyip.com . Je kan via ander netwerk gaan, dan moet het overeenkomen.