Ipad, Iphone, Ipod, ....
zou je die kunnen verbinden met je laptop?
Iemand die ik ken had ooit eens windows vista (of 7) MET apple. Weet niet of alle functies eropzaten.
De apple developer kost wel geld als ik op deze site kijkt.
https://developer.apple.com/programs/ios/
99$/ year staat er naast de Enroll button.
Extra vraagje, hoeveel kost het om je app in de app store te plaatsen?
Van objective-c heb ik al wat tutorials van doorgenomen omdat het vaak op dit forum gebruikt wordt.
Het lijkt een beetje op classes als ik het op het eerste zich zag.
Zo zou mijn project eruit zien:
- Hoofdsite met registratie, waar m'n misschien ook via fb kan inloggen.
Ook kunnen ze heel de online 'game' bezoeken.
- Mobiele site, voor mensen die nog geen apps kunnen downloaden.
De gewone sites zijn bijna helemaal af. Dus nu aan het volgende stadium.
Via de apps zou het dus makelijker zijn voor de consument. Ik ging ze eigenlijk gratis aanbieden en dan later als het blijkt te werken een 'donnatie' vragen.
Niet verplicht dus.
Maar dan kan je geld verdienen met premium functies in het spel.
Bedankt alvast over de tip van de ios simulator.
Ik zal ook eens kijken om een mac mini eerst te huren en daarna misschien te kopen.
Bedankt voor alle tips alvast.
PAS OP! Ook Apps met een "Doneer" knop worden geweigerd! Zover ik weet moet je een Apple Display hebben voor een Mac Mini. Je betaalt 80 euro per jaar en je kan dan onbeperkt aantal Apps aanbieden voor keuring en daarna plaatsing.
Ik zou een macbook kunnen huren voor 12 weken aan 36 euro.
Heb de goedkoopste gekozen.
http://www.macrent.be/pages/98/list/219/913/MacBook%20Pro%2013%20Inch%202.4%20Ghz%20Dual%20Core%20Intel%20Core%20i5.html
En het is van Belgie.
Ik heb hem wel nog niet bestelt.
Die 80 euro zal ik wel moeten betalen.
De doneer knop wordt niet in de app getoont, wel op de hoofdwebsite.
Mocht je vragen hebben dan hoor ik dat wel, ik beantwoord ze graag :)
Als je een bedrijfje hebt in iOS-apps dan zal dat wel goed verdienen.
Is dit wel zo? Of is het een gewone hobby die wat groot geworden is?
Weet jij misschien hoe je een zoekfunctie maakt die gebaseerd is op een NSMutableArray? De zoekbalk hebben we al. Het is zo'n ongewikkelde boel met ViewControllers, Factories e.d. dat we het overzicht half kwijt zijn. :-(
Rick de Jong op 06/06/2012 19:02:34:
Zover ik weet moet je een Apple Display hebben voor een Mac Mini.
De Mac Mini is juist op de markt gebracht voor mensen die hun huidige PC-kast willen vervangen voor een Mac. En dus gebruik willen maken van hun huidige keyboard, muis en monitor. De Mac Mini heeft 4 USB poorten en 1 HDMI poort, met standaard nog een verloopsnoertje van HDMI naar DVI.
http://www.apple.com/nl/macmini/specs.html
Toevoeging op 07/06/2012 08:04:44:
Dem Ian op 06/06/2012 18:21:19:
Als je dan al een mac hebt, moet je ook nog eens iOs Developer Progem downloaden.
99 dollar per jaar.
99 dollar per jaar.
Quote:
Die 99 dollar betaal je pas wanneer je jouw App in iTunes wilt publiceren.
Je kunt iedere monitor of televisie met HDMI of DVI aansluiting gebruiken. Verloopsnoerje HDMI-DVI wordt standaard meegeleverd.
Is niet nodig, je kunt deze ook virtueel draaien, zit standaard in de software. Voor testen van je eerste Apps voldoet dit. Later wil je wel een echte hebben, maar dan voldoet een 2e hands ook. Scheelt weer geld.
Open Office doet wonderen, al kun je ook MS Office (met studentenkorting) aanschaffen.
Dat is een keuze, je kunt ook voor een paar honderd euro klaar zijn. Een nieuwe Mac Mini (laatste generatie) kun je voor 562 euro bij Apple562 euro bij Apple bestellen. Voor 300-400 euro heb je een 2e handsje.
Je kunt dus ook voor minder dan 500 euro aan de slag gaan.
Quote:
Heb gekeken naar de Mac mini. Zit er daar een scherm ingebouwd ofzo?
Of moet je dat dan ook eens kopen?
Of moet je dat dan ook eens kopen?
Je kunt iedere monitor of televisie met HDMI of DVI aansluiting gebruiken. Verloopsnoerje HDMI-DVI wordt standaard meegeleverd.
Quote:
Daarna moet ik dan ook een ipad kopen.
Is niet nodig, je kunt deze ook virtueel draaien, zit standaard in de software. Voor testen van je eerste Apps voldoet dit. Later wil je wel een echte hebben, maar dan voldoet een 2e hands ook. Scheelt weer geld.
Quote:
Op de mac's staat ook geen microsoft office word of powerpoint dat ik wel degelijk nodig heb in school. Dan moet je weer betalen.
Open Office doet wonderen, al kun je ook MS Office (met studentenkorting) aanschaffen.
Quote:
Totaalplaatje voor een app te kopen: €2000
Dat is een keuze, je kunt ook voor een paar honderd euro klaar zijn. Een nieuwe Mac Mini (laatste generatie) kun je voor 562 euro bij Apple562 euro bij Apple bestellen. Voor 300-400 euro heb je een 2e handsje.
Je kunt dus ook voor minder dan 500 euro aan de slag gaan.
Roel van de Water op 06/06/2012 19:46:23:
Rick, dan heb ik aan jou direct een vraag. Het zit namelijk zo, we zitten met een project op school dat roosters toont (althans, dat is de bedoeling).
Weet jij misschien hoe je een zoekfunctie maakt die gebaseerd is op een NSMutableArray? De zoekbalk hebben we al. Het is zo'n ongewikkelde boel met ViewControllers, Factories e.d. dat we het overzicht half kwijt zijn. :-(
Helaas is dit een product van mij. Ik kan je helaas dus hier niet bij helpen ;)
Dem Ian op 06/06/2012 17:08:34:
@ Aar, bedankt voor de tip. Maar ik wil ook graag slide effecten.
Dus weet niet of dit zo werkt.
Of is het alleen de php dat je dan bedoelt?
Dus weet niet of dit zo werkt.
Of is het alleen de php dat je dan bedoelt?
Slide is geen onderdeel van PHP ;-)
ik ga geen Mac mini kopen maar een laptop.
Alleen zijn er 2 soorten, Pro en Air.
Ik denk dat ik voor de Pro ga.
Maar mijn huidige laptop heeft 17,3 inch.
Voor de apple produten kosten dit een stuk meer.
Daarom zou ik misschien voor 13 inch gaan?
En dan die met de i7 processor? Of is een i5 genoeg om alleen maar apps te maken en wat te opzoeken?
En moet ik dan ook nog wat accesoires erbij kopen die nodig zijn? Denk het niet?
En hoeveel gegeugen zou ik ongeveer nodig hebben? Er zit 500 GB. Lijkt me voldoende.
Even een lijstje:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
13,3 inch LED beeldscherm
Intel Core i5
4 GB werkgeheugen
500 GB harde schijf
Mac OS X 10.7 Lion
Intel Core i5
4 GB werkgeheugen
500 GB harde schijf
Mac OS X 10.7 Lion
Maar ik lees ook dat er een nieuwe software uitkomt met de zomer.
OS x Mountain Lion ofz.
Een tweedehands laptop vertrouw ik niet echt. Daarom zou ik een nieuwe aanschaffen.
Kun je wel voor een 13 inch gaan omdat die goedkoper is, maar dan zit je later weer met het probleem god wat een klein beeldscherm. Ik zie geen fuck. Vooral met Xcode die heeft heel veel verschillende vensters en is het handig om een groter scherm te hebben. Ik zou gewoon voor de Pro gaan.