iPhone 4s of Wachten...

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Pagina: 1 2 volgende »

- Diov  -

- Diov -

12/07/2012 20:01:09
Quote Anchor link
Beste,
ik & mijn zus krijgen binnenkort een iPhone. Maar ik dacht om te wachten op de iPhone 5 maar weet niet zeker wanneer hij uitkomt.

Weet iemand dit?
En weet ook iemand of die hologram (die op youtube te zien is) er werkelijk komt?
Volgens mij kan dit niet maar je weet nooit...

Of zou ik nu de iPhone 4S kopen?
Dem

PHP hulp

PHP hulp

28/11/2024 08:56:22

Jeroen VD

Jeroen VD

12/07/2012 20:02:01
Quote Anchor link
ik zou voor de 4s gaabn. gewoon omdat je niet weet wat de iphone 5 gaat brengen.

Jasper DS

Jasper DS

12/07/2012 20:10:56
Quote Anchor link
Dem Ian op 12/07/2012 20:01:09:
En weet ook iemand of die hologram (die op youtube te zien is) er werkelijk komt?
Volgens mij kan dit niet maar je weet nooit...

Volgens mij bestaat dit al langer en kan dit zeker. Het is ongeveer dezelfde techniek (één van de technieken, er zijn er meerdere) als bij een touchscreen word toegepast. -> een raster van infrarood licht waar ze de onderbreking in kunnen traceren. technische uitleg verder weet ik ook niet meer.

En als je perse een Iphone wilt zou ik inderdaad ook voor de 4s gaan. Anderzijds raad ik eerder HTC aan in combinatie met android.
Gewijzigd op 12/07/2012 20:13:43 door Jasper DS

- Diov  -

- Diov -

12/07/2012 20:13:50
Quote Anchor link
Ik ben niet zo'n voorstander van Android.
Ik heb al gehoord dat ze vaak traag zijn.

En ik heb nog niet veel van Apple producten 'gebruikt', dus nu is de uitdaging.

Maar, als die hologram 'echt' bestaat, dan ben ik toch geneigd naar de 5.

Jeroen VD

Jeroen VD

12/07/2012 21:03:41
Quote Anchor link
Android is goed, net als ios. Het gaat over wat je zelf fijner vind.

Reshad F

Reshad F

12/07/2012 21:33:45
Quote Anchor link
Android wordt met de tijd inderdaad trager.

Iphone is gebruiksvriendelijk en snel ( al wil het internet soms tegenwerken qua snelheid bij facebook maar dat kan aan de app liggen )

ik heb zelf zowel iphone 4 als een SGS2 de iphone omdat ik een apple gadget freak ben ( heb bijna alles van apple denk ik ) en de SGS2 omdat het toen die uitkwam de iphone qua specificaties versloeg. ik had er een custom rom opgezet en 1 heel jaar gebruik van gemaakt.. maar toen liet mijn moeder haar iphone in de toiletpot vallen en kreeg ze mijn SGS2. dus mijn ervaring:

wil je veel kunnen met je tel: go ANDROID
wil je gebruiksvriendelijk en (betrouwbare apps 100%) go iphone!

Jeroen VD

Jeroen VD

12/07/2012 21:43:33
Quote Anchor link
Wil je vijf keer teveel betalen: Go iphone!

Reshad F

Reshad F

12/07/2012 21:47:03
Quote Anchor link
maar dan heb je ook wat!

Wouter J

Wouter J

12/07/2012 23:29:41
Quote Anchor link
Wat heb je dan? Dat mooie appel icoontje? Want dat is in feite waarvoor je zoveel betaald...

Roel -

Roel -

13/07/2012 00:18:22
Quote Anchor link
Totaal niet Wouter J.

Als je een Apple product koopt weet je dat je kwaliteit krijgt. Ja, je betaalt een hoge prijs, dat ontken ik zeer zeker niet, maar je weet dat je er kwaliteit voor terugkrijgt. Ik heb nu al twee jaar een iPhone 3Gs waaraan ik in totaal zo'n €660,- aan betaalt heb inclusief abonnement.

Over een half jaar komt er een gloednieuwe versie uit, iOS 6 - met ondersteuning voor de iPhone 3Gs, die op dat moment al 3,5 jaar oud is. Die kan er dan weer voor een volledig jaar tegenaan.

Je betaalt een prijs, maar dat zie je terug in de kwaliteit. En niet alleen dat, maar dat geld wordt natuurlijk ook gebruikt voor het maken van nieuw spul daar. Zo loopt de MacBook Air al een jaar of twee jaar voor op de pas net uitgekomen ultrabooks.

Ik ben geen Apple fanboy, maar ik vind het wel mooie producten en ik zeg alleen dat je uiteraard een hoge prijs betaald, maar je krijgt er zeer zeker kwaliteit voor terug waaraan je kunt zien dat aan ieder detail goed gewerkt is.

En Reshad, die app is zo traag omdat het de UIWebView van iOS gebruikt en die heeft geen ondersteuning van de JavaScript Nitro-engine die wél in Safari zit. Je kunt dus beter via Safari naar Facebook gaan dan met de app. Waarom? Omdat Facebook zó snel updates wil ontwikkelen dat ze het gewoon via webpagina's doen in plaats van iedere keer een nieuwe update bij Apple in te dienen. (gelukkig heb ik geen Facebook!)

Overigens, mijn advies is om een iPhone 4S te kopen. iOS 6 is namelijk gepland voor ongeveer oktober en alle functies zullen werken op de iPhone 4S. Als ze dus een nieuwe iPhone zouden uitbrengen is er geen reden meer om die te kopen, als die dan toch al alle functies heeft die een iPhone 4S ook heeft. Buiten het feit dat er alleen andere hardware in zal zitten (zoals een betere camera) zijn er natuurlijk altijd mensen die deze dan kopen.

Maar... Siri werd pas geïntroduceerd tijdens de lancering van de iPhone 4S, afgelopen oktober. Toen werd ook iOS 5 gelanceerd en er bleek bij de iPhone 4S dus nog een extra functie in het iOS te zitten. M'n vorige verhaal is dus niet helemaal 100% waterdicht, daar twijfel ik zelf ook nog regelmatig over als ik een overweging maak om een iPhone 4S te kopen.

Mijn uiteindelijke advies: koop een iPhone 4S. De reden waarom ik dit zeg lijkt me wel duidelijk uit mijn bovenstaande verhaal. :-)
Gewijzigd op 13/07/2012 00:24:16 door Roel -

B a s
Beheerder

B a s

13/07/2012 04:47:26
Quote Anchor link
Waarom hoor ik niemand over de Samsung Galaxy s3? Goedkoper, kan tegen een stootje, snellere processor, zelfde apps mogelijk, groter scherm, .. Heb geen ervaring met iPhone noch Samsung Galaxy s3, maar als je het over de iPhone hebt dan is dat tegenwoordig goed te vergelijken met een Samsung Galaxy lijkt mij.

Tobias Tobias

Tobias Tobias

13/07/2012 06:37:13
Quote Anchor link
de iphone is als een balletdanseres: Mooi en gracieus, maar bij een klein tikje valt ze om.
De samsung is als een bokser: lomp en lelijk, maar kan met gemak klappen verdragen

Elwin - Fratsloos

Elwin - Fratsloos

13/07/2012 09:04:14
Quote Anchor link
Kwaliteit voor de prijs is relatief. Er zitten in iPhones gewoon onderdelen van andere fabrikanten, zoals Samsung. Dus waarom het ineens betere telefoons zijn, alleen omdat prijs voor kwaliteit staat, snap ik niet.

Ik snap niets van de hetze tegen een beide richtingen. iOs-gebruikers die klagen over Android. En andersom. Ik heb verschillende Androids gebruikt en ook meerdere iPhones. Beide besturingssystemen werken fijn. Beiden hebben voordelen. En beiden hebben ook zeker nadelen.

Het klopt dat Android wat trager kan worden na bepaalde tijd, dat komt omdat bij het verwijderen van apps niet alles volledig wordt verwijderd. Een back-up en resetten naar fabrieksinstellingen is daarvoor de oplossing. Maar ook iOS wordt traag. Dat komt omdat iOS anders met het geheugen omgaat dan Android, verschil is dan weer dat het bij iOS vaak op te lossen is met een reboot.

Daar staat weer tegenover dat Android een open besturingssysteem is en de eindgebruiker alles te zeggen heeft over zijn telefoon. Dat is bij iOS wel even anders. Tenzij je wilt gaan jailbreaken. Maar als je dan toch zo diep in de materie gaat: bij Android zet je er dan gewoon een andere versie op.

Het is gewoon een kwestie van wat je wilt van en zoekt in een telefoon. Om het aanbod van apps hoef je het tegenwoordig niet meer te doen; dat is nagenoeg gelijk. Jammer is wel dat nog een aantal (grote) bedrijven alleen apps voor iOS uitbrengen, terwijl Android een grotere userbase heeft.

Ik ben zelf de 'trotse' bezitter van een meer dan 2 jaar oude HTC Desire. En ondanks dat de eerste generatie HTC Android telefoon met het beperkte geheugen een groot nadeel hebben, werkt mijn telefoon nog steeds perfect. Zo goed, dat die niet eens vervangen is voor een nieuwe, maar voor een SIM-only. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet meer het originele OS er op heb staan, maar CyanogenMod.

Jeroen VD

Jeroen VD

13/07/2012 13:18:41
Quote Anchor link
ikzelf gebruik ook android, gewoon omdat ik een stuk goedkoper uit ben (krent dat ik ben).

maar goed, de TS kreeg een iphone, maar wilde weten of hij moest wachten op de (?) 5, of nu de 4s moest kopen. ik zou zeggen, koop de 4s.

Roel -

Roel -

13/07/2012 13:22:44
Quote Anchor link
Elwin, ik heb precies jouw scenario alleen dan met een iPhone 3Gs.

Er is inderdaad over beide besturingssystemen wel wat te zeggen. Zo kun je inderdaad met een Android je telefoon helemaal inrichten zoals je zelf wilt en widgets en dergelijke toevoegen op een officiële manier. Dat kan een iPhone weer niet, maar dat is waarschijnlijk ook een reden waarom een Android sneller traag wordt dan een iPhone: het draaien van processen op de achtergrond.

Je kunt je iPhone inderdaad natuurlijk jailbreaken (wat ik zelf ook heb), maar het is en blijft onofficieel en dat is denk ik ook een reden voor veel mensen om een Android-toestel te kopen: je hebt zelf de controle over wat je met JOUW toestel doet.

Zoals jij en ik beide al zeiden, er valt over beide systemen wat te zeggen. Wil je meer gebruiksgemak en niet diep in je systeem graven, dan kun je beter een iPhone kopen (mits je hem jailbreakt). Wil je een telefoon waarover je zelf volledige controle over je telefoon hebt, dan kun je overwegen een Android-toestel te halen.

Ik zou zeggen, ga een naar de stad of naar de MediaMarkt en probeer ze zelfs eens uit en kijk wat jij het fijnste vindt werken en waar je eigen voorkeur naar uitgaat, want wij kunnen je natuurlijk wel advies geven maar jij bent uiteindelijk degene die ermee rond gaat lopen. ;-)

Joren de Wit

Joren de Wit

13/07/2012 14:19:48
Quote Anchor link
Zonder me te mengen in de Apple vs. Andere aanbierder discussie: als ik van plan ben een nieuw Apple product te kopen, dan raadpleeg ik altijd even deze Buyers Guide waarin weergegeven wordt hoe het huidige product in zijn life cycle staat.

Kies je voor Apple producten, dan is het naar mijn mening namelijk wel belangrijk om up-to-date te blijven ;-)

Kees Schepers

kees Schepers

13/07/2012 14:56:01
Quote Anchor link
Apple is even goed als Android en andersom :) Ik houdt alleen niet van de arrogante Apple houding en ga er niet in mee dus blijf lekker bij Android.

Dat een Samsung een bokser is kan ik niet erkennen, gezien mijn vriendin de Galaxy SII na een val van 40CM hoogte der hele scherm kapot is.

Ik heb zelf een Samsung Galaxy Nexus en ben er best tevreden over. Vindt het ook onzin dat Android trager zou zijn, ik merk het verschil niet..

Ik zou wachten op de Iphone 5 ;)
Gewijzigd op 13/07/2012 14:56:32 door kees Schepers

- Diov  -

- Diov -

13/07/2012 19:54:47
Quote Anchor link
Ik kan wel nog even door met me oude gsm.
Je koopt niet elke dag een gsm, maar ik denk dat ik ga wachten op de iPhone 5.

Als die bijna hetzelfde is, als de 4s, dan ga ik denk ik voor de 4s.
Ik hoor ook veel mensen over Android spreken, een HTC.

Of de nieuwe Galaxy.
Ik heb trouwens de Galaxy en de iPhone 4s met elkaar vergeleken op Coolblue.
Dit leek bijna allemaal hetzelfde.

Alleen heeft Galaxy een zeer groot scherm, wat onaangenaam kan zijn.
Maar, de voordelen en nadelen kan je hier ook zien:

http://www.pdashop.be/vergelijken/151699/198525/

Crispijn -

Crispijn -

13/07/2012 20:52:37
Quote Anchor link
Steve Jobs heeft het altijd gehad over het verkopen van software en een beleving. Dat het in een (extreem) mooi jasje zit is daar nog een bijzaak in. In mijn opzicht slaagt Apple daar aardig in.

Een mobieltje moet je dus bekijken op gebruiksgemak, apps en de eenvoud waarmee alles te bedienen en integreren is. Natuurlijk heeft Apple een bepaalde beperking (uitwisselen bestanden, maken van bepaalde aps), maar met alle mogelijkheden van nu denk ik echt dat Apple de iPhone met recht de beste telefoon mag noemen.

Als je 'm krijgt zou ik geen seconde wachten. de 4S dus. Tevens is dat filmpje van je al heel oud en denk ik niet dat dat hologram er in zal komen... Is het geen hoax?

Roel -

Roel -

14/07/2012 00:49:55
Quote Anchor link
Natuurlijk is dat een hoax. Maar er moet wat te dromen blijven natuurlijk. :-)
En Apple heeft zeker een bepaalde manier van denken die niet altijd even gemakkelijk is. Neem bijvoorbeeld hun programmeertaal: Objective-C. Lastig taaltje, met headers e.d.. Maar dat is natuurlijk van C gekomen (vandaag ook Objective-C, logisch :P).

Reshad F

Reshad F

14/07/2012 12:09:32
Quote Anchor link
Dem als je echt wilt wachten op een leuke telefoon.. zou ik op deze wachten en geen enkele andere telefoon!

http://youtu.be/oG3tLxEQEdg

Pagina: 1 2 volgende »

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.