Iphone appliaties op de ipod?
Ik koop de ipod om websites te testen en ook zelf applicaties te schrijven. Zo ben ik van plan met het js framework titanium te beginnen om applicaties te maken. Nu is mijn vraag als ik applicaties maak dan zullen deze op de iphone werken maar ook op de ipod?? Want werken alle iphone applicaties op de ipod?
Alvast heel hard bedankt!
Gewijzigd op 12/06/2010 18:07:00 door Niels Vanderheyden
Ja.
Dan is het een goede keuze om de ipod te kopen ipv de iphone als ik het alleen voor websites en applicaties wil gebruiken?
En met webkit browser op een klein venster zetten kom je ook ongeveer hetzelfde resultaat uit.
Ja weet ik maar wil het ook wel gebruiken voor films enzo. En vooral de gebruikerservaring die toch anders is als op de pc vind ik.
Niels Vanderheyden op 12/06/2010 18:15:28:
Maar ik heb geen apple omdat de iphone sdk werkt toch alleen op mac. Of ben ik mis?Maar de ipod wil ik ook wel gebruiken voor films enzo. En vooral de gebruikerservaring die toch anders is als op de pc vind ik.
@Niels: Als je wilt programmeren voor de iPhone (native applicaties, geen webapplicaties) zul je toch echt Mac OS X nodig hebben. Als je applicaties in Objective-C schrijft werk je rechtstreeks in Xcode, als je Titanium gebruikt is Xcode als tussenlaag nodig. Let hier dus wel even op.
Native apps zijn momenteel vloeiender (nou.. er zijn er gewoon meer, en er zijn goeie gemaakt door goeie programmeurs) maar webapps zijn zoooo de toekomst.