IP-range uitsluiten voor Google Analytics
Ik merk dat mijn IPv6 IP-adres zeer regelmatig wijzigt, maar ik wil hem wel graag uitsluiten voor de cijfers van Google Analytics.
Nu zie ik dat de eerste 4 blokken cijfers hetzelfde blijven (en ik lees dat dit de Site Prefix + Subnet ID zijn).
Als ik deze range uitsluit, sluit ik dan alleen mijzelf uit of nog veel meer personen? Oftewel, is deze range persoonlijk of algemeen?
Guido
Hoeveel "blokken" (bits) het bij jou zijn kun je waarschijnlijk wel ergens in je modem terugvinden, of bij je provider. Maar "4 blokken" (64 bits) klinkt niet heel gek.
Inhakend op Ward: je kunt ook een Pi-Hole als DNS server in je netwerk hangen, en dan kom je ook niet meer in Analytics voor (van niemand; en je bent ook meteen - op alle apparaten - van bijna alle advertenties en andere trackers af ;-) ).
Gewijzigd op 25/08/2020 10:47:12 door Rob Doemaarwat
2001:xxxx:xxxx:xxxx::/64
(ivm privacy 3 blokken gewijzigd in x)
Dus los van de tips die jullie geven, zal ik dus ook de range kunnen blokkeren, zoals ik gedaan had? Dus deze range is persoonlijk, niet van mij + iemand anders?
Guido
Gewijzigd op 25/08/2020 11:46:32 door Rob Doemaarwat
Misschien is het wel interessant om je zelf eventjes in te lezen in de notatie van deze IP adressen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Internet_Protocol_versie_6
Gewijzigd op 25/08/2020 11:54:35 door - Ariën -
Ik had me al ingelezen in IPv6 maar aangezien ik een leek op dat gebied ben is het vrij lastige materie. Het werd voor mij niet duidelijk of deze range persoonlijk (van mij) was of van een groep personen. Vandaar mijn vraag.
Maar alles is duidelijk nu, hartelijk dank!
Guido
Je zou dit zelfs simpelweg kunnen bewerkstelligen met een cookie?
Gewijzigd op 26/08/2020 17:05:29 door Thomas van den Heuvel
Aangezien ik in de modem als begin adres 2001:xxxx:xxxx:xxxx::/64 zie staan ga ik ervan uit dat als ik de range uitsluit die begint met 2001:xxxx:xxxx:xxxx, ik alleen mijn eigen devices uitsluit.