is deze code:esc_html_e is php code ?
johannes davidian
05/11/2019 19:03:16Hallo,
ik zie in worrdpess theme in header.php deze php function:<?php esc_html_e:
deze onder is hele syntax:
ik heb in wordpress codex bekijken voor betekenis van deze code ; er staat volgende:
maar als ik kijk in W3schools voor PHP tutorials ik zie geen enkele functie als: esc_html_e
is deze code is php code als ja waarom staat niet i php tutorials?
dank u wel
johan
ik zie in worrdpess theme in header.php deze php function:<?php esc_html_e:
deze onder is hele syntax:
Code (php)
1
<button class="menu-toggle" aria-controls="primary-menu" aria-expanded="false"></button><?php esc_html_e( 'Primary Menu', 'garage' ); ?>
ik heb in wordpress codex bekijken voor betekenis van deze code ; er staat volgende:
Quote:
esc_html_e( string $text, string $domain = 'default' )
Display translated text that has been escaped for safe use in HTML output.
Display translated text that has been escaped for safe use in HTML output.
maar als ik kijk in W3schools voor PHP tutorials ik zie geen enkele functie als: esc_html_e
is deze code is php code als ja waarom staat niet i php tutorials?
dank u wel
johan
Gewijzigd op 05/11/2019 20:08:23 door - Ariën -
PHP hulp
08/11/2024 21:54:50Marthijn Buijs
05/11/2019 19:32:50johannes davidian
05/11/2019 19:46:22Thomas van den Heuvel
05/11/2019 20:05:59WordPress Codex == WordPress specifiek =/= standaard PHP.
Je zou naar de implementatie van deze functie kunnen kijken/zoeken, waarschijnlijk wordt er op een bepaald moment gebruik gemaakt van htmlentities() of (en wellicht beter) htmlspecialchars(). Deze laatste twee functies maken wel onderdeel uit van standaard PHP-functies.
NB WordPress heeft hier blijkbaar verschillende tools voor, waaronder de Code Reference.
(Google: wordpress source, < 2 mins)
NB2: hieruit blijkt dat esc_html_e() nagenoeg een alias is van esc_html(). Misschien is het daarom beter om gewoon echo esc_html(...) te gebruiken.
Je zou naar de implementatie van deze functie kunnen kijken/zoeken, waarschijnlijk wordt er op een bepaald moment gebruik gemaakt van htmlentities() of (en wellicht beter) htmlspecialchars(). Deze laatste twee functies maken wel onderdeel uit van standaard PHP-functies.
NB WordPress heeft hier blijkbaar verschillende tools voor, waaronder de Code Reference.
(Google: wordpress source, < 2 mins)
NB2: hieruit blijkt dat esc_html_e() nagenoeg een alias is van esc_html(). Misschien is het daarom beter om gewoon echo esc_html(...) te gebruiken.