Is deze website code gecodeerd? En te decoderen?

Overzicht

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Top Low-Code Developer Gezocht!

Bedrijfsomschrijving Unieke Kansen, Uitstekende Arbeidsvoorwaarden & Inspirerend Team Wij zijn een toonaangevende, internationale organisatie die de toekomst van technologie vormgeeft door het creëren van innovatieve en baanbrekende oplossingen. Ons succes is gebaseerd op een hecht en gepassioneerd team van professionals die altijd streven naar het overtreffen van verwachtingen. Als jij deel wilt uitmaken van een dynamische, vooruitstrevende en inspirerende werkomgeving, dan is dit de perfecte kans voor jou! Functieomschrijving Als Low-Code Developer ben je een cruciaal onderdeel van ons team. Je werkt samen met collega's uit verschillende disciplines om geavanceerde applicaties te ontwikkelen en te optimaliseren met behulp van Low-code

Bekijk vacature »

Peps from Yesterday

Peps from Yesterday

12/11/2013 14:20:29
Anchor link
Hi,

Ik ben gevraagd even een blik op een website te werpen, of er wat aanpassingen gemaakt konden worden.
Alle bestanden lijken op de een of andere manier gecodeerd te zijn, ik ben dit iig nog nooit zo tegen gekomen.

Alle bestanden zien eruit zoals hieronder, alleen dan met meer of minder "code".
Is dit te decoderen? Of te bewerken?

Alvast bedankt!

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<?php //003ab
if(!extension_loaded('ionCube Loader')){$__oc=strtolower(substr(php_uname(),0,3));$__ln='ioncube_loader_'.$__oc.'_'.substr(phpversion(),0,3).(($__oc=='win')?'.dll':'.so');@dl($__ln);if(function_exists('_il_exec')){return _il_exec();}$__ln='/ioncube/'.$__ln;$__oid=$__id=realpath(ini_get('extension_dir'));$__here=dirname(__FILE__);if(strlen($__id)>1&&$__id[1]==':'){$__id=str_replace('\\','/',substr($__id,2));$__here=str_replace('\\','/',substr($__here,2));}$__rd=str_repeat('/..',substr_count($__id,'/')).$__here.'/';$__i=strlen($__rd);while($__i--){if($__rd[$__i]=='/'){$__lp=substr($__rd,0,$__i).$__ln;if(file_exists($__oid.$__lp)){$__ln=$__lp;break;}}}@dl($__ln);}else{die('The file '.__FILE__." is corrupted.\n");}if(function_exists('_il_exec')){return _il_exec();}echo('Site error: the file <b>'.__FILE__.'</b> requires the ionCube PHP Loader '.basename($__ln).' to be installed by the site administrator.');exit(199);
?>

4+oV5ExVBCZB9fNlXcovwmkvIQwP7NPlDzMWyCGHZ7V18El0s4zRU3ODljbzCOsrcYmDKwkGucx9
/9mkyxcrKKVJuK1K85DVLTxaVaputaa9AcQyOlE9e/1jGr2naar8QNus1gCcc/VM6cF12x8jeN6O
4i2PUevypwtun9VYZBDDJ6r1UBcWyITSs+aKYz6XT5Zsz+BGK1/G0erS/u9WiLHXAaP1h0spCTRW
KjT6S0SpsOa1x5UdHP2jaLRA2GxAlgrMd6MLAtYtVV36PrOl+hxpntfv2qcnzaZW7/yQ6kFE9a9W
KrDUfDfNl0mGH0Yr9KNAJkHzyZCaIzLhTyEQ62t0SL7nVmiNyp8agmdN7BJ8nD18HojjaFllWrpD
zKJGPRaaado2Bl7V/e9HciM2Xp9GIpYEZeCdJjJQFpMVLCJS9IzHxV2KDyJu6TTsbmDWnBCFsskY

PHP hulp

PHP hulp

06/11/2024 04:07:29

Furio Scripting

Furio Scripting

12/11/2013 14:36:21
Anchor link
Dat denk ik niet, de maker heeft als het goed is de originele bestanden nog. Kan je die niet opvragen bij hem?

Erwin H

Erwin H

12/11/2013 14:40:04
Anchor link
Google eens op ionCude zou ik zeggen.

Wouter J

Wouter J

12/11/2013 14:42:30
Anchor link
Als je die eerste regel wat mooier maakt krijg je dit:
Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
<?php
if (!extension_loaded('ionCube Loader')) {
    $__oc = strtolower(substr(php_uname(), 0, 3));
    $__ln = 'ioncube_loader_'.$__oc.'_'.substr(phpversion(), 0, 3).(($__oc =  = 'win')?'.dll':'.so');

@
dl($__ln);

if (function_exists('_il_exec')) {
        return _il_exec();
    }

$__ln = '/ioncube/'.$__ln;
    $__oid = $__id = realpath(ini_get('extension_dir'));
    $__here = dirname(__FILE__);

if (strlen($__id)>1&&$__id[1] =  = ':') {
        $__id = str_replace('\\', '/', substr($__id, 2));
        $__here = str_replace('\\', '/', substr($__here, 2));
    }

$__rd = str_repeat('/..', substr_count($__id, '/')).$__here.'/';
    $__i = strlen($__rd);

while ($__i--) {
        if ($__rd[$__i] == '/') {
            $__lp = substr($__rd, 0, $__i).$__ln;

if (file_exists($__oid.$__lp)) {
                $__ln = $__lp;
                break;
            }
        }
    }
    @
dl($__ln);
}
else {
    die('The file '.__FILE__." is corrupted.\n");
}

if (function_exists('_il_exec')) {
return _il_exec();
}

echo(
    'Site error: the file <b>'.__FILE__.'</b> requires the ionCube PHP Loader '.basename($__ln).' to be installed by the site administrator.'
);
exit(199);
?>

Dat is alle code, want al deze code eindigt met een exit call. Dat betekend dat het daar stopt, en al die tekst eronder helemaal genegeerd wordt.

Dos Moonen

Dos Moonen

12/11/2013 14:54:46
Anchor link
Wouter J op 12/11/2013 14:42:30:
al die tekst eronder helemaal genegeerd wordt.

Door PHP in elk geval. Die ionCube Loader die aangeroepen moet worden krijgt de locatie van dat bestand mee en zal er wel wat mee doen.
Voor zover ik weet is er geen officiële manier om de originele code terug te krijgen.

Hopelijk heeft de klant ongecodeerde code naast een draaiende site aangeleverd gekregen. Anders zal de orginele developer waarschijnlijk zelf ingehuurt willen worden om wijzigingen aan bregen. ALS hij/zij de orginele code tenminste nog heeft.

Peps from Yesterday

Peps from Yesterday

12/11/2013 15:17:23
Anchor link
Dank voor jullie reacties. Heb even gezocht op ioncube decrypter, en kwam deze site tegen: http://www.decry.pt/. Een proef bestandje gedraaid en daar komt dan idd normale php code uit. De site bestaat alleen uit 4000 files, dus ben benieuwd wat het grapje gaat kosten.

Mocht iemand nog andere opties tegenkomen / weten om het geheel te ontcijferen, hoor ik dat graag.

Dank!

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/11/2013 15:49:34
Anchor link
De originele bestanden opzoeken lijkt me de beste beste oplossing.
Decoderen maakt soms vreemde PHPcode weet ik van ZEND.

Toevoeging op 12/11/2013 15:49:41:

De originele bestanden opzoeken lijkt me de beste beste oplossing.
Decoderen maakt soms vreemde PHPcode weet ik van ZEND.

Peps from Yesterday

Peps from Yesterday

12/11/2013 17:03:46
Anchor link
Het krijgen van de originele bestanden is niet meer mogelijk helaas.

Ben er ook achter dat een oude versie van ioncube encoder is gebruikt, v6 ipv de nieuwste v8.

Heeft iemand toevallig een programmaatje of website om deze bestanden te decoden? De eerder genoemde website is vrij prijzig. Niet echt andere betrouwbaar uitziende kunnen vinden.

Dank!

- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

12/11/2013 19:05:41
Anchor link
Uit eerdere testen van vroeger weet ik dat het nooit 100% te decoderen is, het is meer het reverse-engineren wat zulke dingen doen i.p.v. decoderen.

Het enige en het beste advies is om contact op te nemen met de bouwer en daar de originele code op te vragen.

Verder is het niet toegestaan om de code te achterhalen, hoe goed het bedoeld is. Vanwege het reglement van PHPhulp kunnen we hier niet aan meewerken. Daarom sluit ik dit topic dus.
Gewijzigd op 12/11/2013 19:06:55 door - Ariën -

Dit topic is gesloten.

Overzicht

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.