Is het een method/functie of hoe kan ik vinden wat dit ->currency->createpriceDiv(...) is?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Nkamp Kamp van de

nkamp Kamp van de

22/06/2014 12:39:00
Quote Anchor link
Hallo,

Ik zit met de opmaak van een stukje joomla wat ik wil aanpassen. maar ik kan er niet achterkomen waar ik moet zoeken.

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
<?php
echo 'Nkamp-test'.$this.'  -- '.$this->currency->createPriceDiv ('basePrice', 'COM_VIRTUEMART_PRODUCT_BASEPRICE', $product->prices).'  -- '.$product->prices['basePrice'];?>

$this = VirtuemartViewCategory. Dit is volgens mij een class.
$product->prices['basePrice'], Dit is de prijs, wordt ook goed geretouneerd.
$this->currency->createPriceDiv ('basePrice', 'COM_VIRTUEMART_PRODUCT_BASEPRICE', $product->prices)

Maar wat is: ->currency->createPriceDiv (...). Wat is dit? A method/functie? Ik kan twee keer de class 'VirtuemartViewCategory' vinden nl. in view.html.php en view.feed.php.

Maar ik kan niet vinden ->currency->createpriceDiv(...). Moet dit in de class 'VirtuemartViewCategory' class voorkomen of kan het ook nog ergens anders voorkomen?

Nico

PHP hulp

PHP hulp

23/11/2024 21:29:31

Frank Nietbelangrijk

Frank Nietbelangrijk

22/06/2014 14:21:29
Quote Anchor link
Het kan zijn dat de class VirtuemartViewCategory is afgeleid van een 'parent' class.

In dat geval staat er achter 'class VirtuemartViewCategory' het volgende: 'extends ...'

De ... is dan de naam van de class waarvan VirtuemartViewCategory is afgeleid. Het kan heel goed zijn dat je de desbetreffende functie in die class kunt vinden.

Verder is een method altijd herkenbaar omdat het gevolgd wordt door haakjes zoals createPriceDiv(...)
Een property heeft geen haakjes erachter. Dit is gewoon hetzelfde als het verschil tussen een functie en een variabele.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.