Is het mogelijk?
Is het mogelijk om een bepaald stuk tekst/code op een bepaalde regel te schrijven met de functie fwrite(), of is daar een andere fucntie voor?
Kijk eens bij \n,file() en fwrite()
Daar heb ik niks kunnen vinden?
Ik ga het niet voorkauwen.
trouwens waarvoor wil je het gebruiken?
Misschien kan het makkelijker met een database
Nouja, het is voor een script dat juist geen database gebruikt. Een nieuwsysteem en ik wil eigenlijk dat hij steeds een bepaalde code in een html document zet. In prenciepe lukt het allemaal maar ik kan natuurlijk geen meerdere tegelijk op de pagina hebben want dan gaat het vanzelf van oud naar nieuw en het moet juist van nieuw naar oud. En daarvoor moet hij op een bepaalde regel komen. En dat kan ik nergens vinden.
Bijv:
Code (php)
Is dit oké want dit lijkt me echt niet te gaan werken?!
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Wessel Huising
Nee klopt, volgnes mij kan je niet naar een bepaalde regel scrijven tezijn je bijvoorbeeld eerst een x aantal lege regels wil.
Maar het is dus niet mogelijk?
Je hebt er al een topic over.
En zoals al eerder gemeld:
File inlezen in een $var, file overschrijven met 'nieuw bericht' en dan de inhoud van $var er achter schrijven. Dan staat de nieuwe tekst bovenin je file.
Dus je bedoetl
Code (php)
Gaat dit de goede kant op?
edit: ipv file() , file_get_contents()
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Bo az
Om te leren?
Waarvoor 'w' gebruiken? ipv 'a+' want ik dacht dat a+ de beste was?
Update dan
Code (php)
Ff gemaakt in een functie
Code (php)
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
?>
fseek(), daarmee kan je de pointer in een bestand op een andere plek zetten, en volgens mij heeft dat weer effect op fwrite.
Misschien kom je ook nog wel verder met Edit: Nee, dit klopt niet. Met de expressie rewrind($resource, aantal bytes om te lezen) kun je de pointer verschuiven. In ieder geval, dat staat op de website van Essetee
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Eric Cartman