Is Wamp een goede start?
Ik ben er een tijdje uitgeweest, en wil beginnen met PHP.
Is onderstaande download een goed startpunt?
http://www.wampserver.com/en/download.php
Groet,
Rimmer
Zeker weten! Apache, MySQL en PHP in 1. Even installeren, eventueel je MySQL wachtwoord aanpassen en klaar ben je.
Idd, dat is toch wel een must als je php wil leren. Je kan dan meteen alles wat je script lokaal testen! Verder moet je wel even kijken of alles naar jou wens is, want voor sommige dingen heb je toch plugins nodig e.d.
Je moet het zeker doen.
Meestal is er na 10 minuten na een nieuwe versie php mysql of apache al weer een nieuwe versie van wamp.
Je bent dus ook altijd up-to-date.
Alles loopt als een trein, in ik kan weer met PHP aan de slag.
Bedankt...
Ik heb hem al zo vaak geïnstalleerd... maar niets schijnt te helpen.. Wat zou dit kunnen zijn? (Index bestaat gewoon in mijn 'www'-map)
Edit:
Ik kom er net achter dat als ik Skype afsluit, dat hij localhost helemaal niet kan vinden, want ik keek even bij Apache->Test port 80 en toen stond er dat Skype poort 80 gebruikte..
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Mark L
Ik heb mijn test servertje nooit fatsoenlijk in kunnen stellen. Hoe het komt weet ik niet, maar uiteindelijk ben ik op netserver gekomen (zie hier). En hier kon ik alles mee wat ik wilde. Prima programma nooit problemen ;-)
Mark schreef op 12.11.2006 12:04:
Edit:
Ik kom er net achter dat als ik Skype afsluit, dat hij localhost helemaal niet kan vinden, want ik keek even bij Apache->Test port 80 en toen stond er dat Skype poort 80 gebruikte..
Hetzelfde gebeurt hier soms met MSN, ze willen allemaal poort 80 gebruiken
Zorg dat je even dit opent:
wamp/instal_services.bat
dat moet ergens staan in je wamp map
hierbij start hij bij je computer gelijk wamp of en krijgt hij de poorten toegewezen
Jeroen schreef op 12.11.2006 13:25:
Bij mijn weten wordt phpdev niet meer onderhouden. Mocht dat het geval zijn, dan vind ik het geen aanrader, eenvoudig een update uitvoeren zit er dan niet in, je mag dan zelf alsnog met Apache, PHP en MySQL aan de slag. Kan leuk zijn, maar dat is toch heel wat anders dan programeren in PHP en gebruik maken van een database e.d.maar zou best kunnen hoor dat het niet meer onder houde word
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Jeroen