is webkit nog nodig? volgens mij niet toch?

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Paul Weiss

Paul Weiss

01/10/2024 11:15:56
Quote Anchor link
Hallo iedereen. ik vraag mij af of tegenwoordig webkit nog nodig is. in onderstaande voorbeeld gebruik een liniare achtergrond, waarbij ook de webkit is geconfigureer. echter ik kom erachter dat ik deze ook weg kan laten en dat deze gewoon werkt binnen safari. zijn er wellicht anders situaties waarbij je webkit wel moet worden opgeven?

Code (php)
PHP script in nieuw venster Selecteer het PHP script
1
2
3
4
5
6
7
8
9
<style>

body {
background: #757f9a;
  background: -webkit-linear-gradient(to left, #d7dde8, #757f9a);
  background: linear-gradient(to left, #d7dde8, #757f9a);</style>
}

</style>
 
PHP hulp

PHP hulp

06/10/2024 06:18:59
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/10/2024 11:50:15
Quote Anchor link
Volgens bronnen op internet lijkt de webkit en moz extentie nog steeds nodig te zijn als je Safari gebruikt.
 
Paul Weiss

Paul Weiss

03/10/2024 11:51:30
Quote Anchor link
oke. maar mijn voorbeeld werkt wel in safari zonder webkit. dus de vraag is hoe en wat
 
Ozzie PHP

Ozzie PHP

03/10/2024 13:04:43
Quote Anchor link
Ben jij de enige persoon die de website bekijkt/gebruikt? Dan maakt het niet uit. Wil je dat andere mensen jouw website ook zonder problemen kunnen bekijken/gebruiken? Dan zou ik ook webkit gebruiken.
 
Paul Weiss

Paul Weiss

03/10/2024 13:12:12
Quote Anchor link
nee anderen bekijken deze ook. Maar ik vraag mij af waarom mijn voorbeeld werkt in safari zonder gebruik te maken van webkit. enig idee?
 
- Ariën  -
Beheerder

- Ariën -

03/10/2024 13:37:31
Quote Anchor link
Mogelijk omdat de renderengine dit inmiddels al wel ondersteund? Maar als je oude browsers wilt ondersteunen, dan is het handig om bepaalde CSS-extentie te blijven gebruiken.

Een handige website is:
https://caniuse.com/?search=-webkit-linear-gradient
En tevens ook voor andere CSS-functies. maar zoals je ziet gaat de vlieger niet meer op voor webkit-linear-gradient. Dus die kan je naar mijn idee beschouwen als deprecated.
Gewijzigd op 03/10/2024 13:39:13 door - Ariën -
 



Overzicht Reageren

 
 

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.