iso mounten via php

Overzicht Reageren

Sponsored by: Vacatures door Monsterboard

Chris

Chris

08/05/2009 18:20:00
Quote Anchor link
ik ben zelf opzoek gegaan naar een php-script die een iso-file op een linux box kan mounten. de iso files zelf staan al op de linuxbox dus ik hoef geen upload mogelijkheid. wat ik wel graag zou willen zien is ook de mogelijkheid voor unmounten en het maken van een share naar de gemounte iso file, zodat ik deze via het netwerk kan bereiken.

iemand die mij hiermee wilt helpen?

PHP hulp

PHP hulp

29/11/2024 13:49:20

Noppes

Noppes

08/05/2009 18:42:00
Quote Anchor link
Wel het is zo ie zo al niet aan te bevelen om met php ook maar te komen aan administrator functies

Chris

Chris

08/05/2009 18:44:00
Quote Anchor link
wel, het is mijn eigen linuxbox (staat in mijn meterkast), apache draait als admin account, dus ik zie het probleem hier niet echt in en kom hier voor help hiermee....

Noppes

Noppes

08/05/2009 18:49:00
Quote Anchor link
Chris, het moge je eigen doos zijn, maar dit soort zaken ga je niet doen met php en al helemaal niet via requests naar een webserver.

Een webserver draaiende onder admin account, dat is echt vragen om problemen....

Chris

Chris

08/05/2009 18:57:00
Quote Anchor link
laat ik het anders zeggen, er draaien al genoeg scripts op die dit wel doen, zoals bijvoorbeeld XDove (PHPXmail, Xmail, Roundcube, UebiMiau, WebCalendar) met een php interface om ze te beheren. zelfs om te starten/herstarten/stoppen van de xmailserver. en dat is slechts 1 van de vele scripts.

08/05/2009 19:16:00
Quote Anchor link
Het kan waarschijnlijk ook via shell, dus waarom dan niet met shell_exec.
Ik raad het wel héél erg af.

Ed

Ed

11/05/2009 19:43:00
Quote Anchor link
Dit kan je prima via een van de shell methodes doen.Echter er zijn dingen waar je aan moet denken, zoals beveiliging. Neem aan dat je geen directe input wilt runnen als shell command,denk aan een input als dd if=/dev/null of=/dev/sda1.

Dus beveiliging, beveiling en geen directe input !

Chris

Chris

11/05/2009 20:23:00
Quote Anchor link
beveiliging hoef ik niet zo over na te denken, aangezien dit script niet van buitenaf bereikbaar is.

Overzicht Reageren

Om de gebruiksvriendelijkheid van onze website en diensten te optimaliseren maken wij gebruik van cookies. Deze cookies gebruiken wij voor functionaliteiten, analytische gegevens en marketing doeleinden. U vindt meer informatie in onze privacy statement.