isset en real escape string kunnen niet samen?
Hey,
Ik loop net tegen een probleempje aan, ik houdt alles graag veilig dus pak ik al mijn variabelen in met mysql_real_escape_string() . Nu moest ik daar een keer isset omheen gebruiken, namelijk in deze code:
dit geeft een error:
Fatal error: Can't use function return value in write context in C:\xampp\htdocs\alsa\products.php on line 42
en dit werkt prima:
Waarom mag dt niet?
groeten
Ik loop net tegen een probleempje aan, ik houdt alles graag veilig dus pak ik al mijn variabelen in met mysql_real_escape_string() . Nu moest ik daar een keer isset omheen gebruiken, namelijk in deze code:
dit geeft een error:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
if(mysql_real_escape_string($_GET['cat']) && ! isset(mysql_real_escape_string($_GET['id']))){
echo'onzin1';
}
?>
if(mysql_real_escape_string($_GET['cat']) && ! isset(mysql_real_escape_string($_GET['id']))){
echo'onzin1';
}
?>
Fatal error: Can't use function return value in write context in C:\xampp\htdocs\alsa\products.php on line 42
en dit werkt prima:
Code (php)
1
2
3
4
5
2
3
4
5
<?php
if(mysql_real_escape_string($_GET['cat']) && ! isset($_GET['id'])){
echo'onzin2';
}
?>
if(mysql_real_escape_string($_GET['cat']) && ! isset($_GET['id'])){
echo'onzin2';
}
?>
Waarom mag dt niet?
groeten
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Martijn
Isset kijkt of een variabele is geclareerd.
mysql_real_escape_string geeft een string (of false) terug; het is dan ook totaal zinloos dit door isset() te sleuren.
Ik weet zelfs niet wat je er mee zou willen bereiken.
http://be.php.net/isset
mysql_real_escape_string geeft een string (of false) terug; het is dan ook totaal zinloos dit door isset() te sleuren.
Ik weet zelfs niet wat je er mee zou willen bereiken.
http://be.php.net/isset
Gewijzigd op 01/01/1970 01:00:00 door Emmanuel Delay
isset() kan alleen variablen aan, om te kijken of die ingesteld zijn.
En waarom 'if(mysql_real_escape_string($_GET['cat']))'? if($_GET['cat']) / if(isset($_GET['cat'])) is goed genoeg.
En waarom 'if(mysql_real_escape_string($_GET['cat']))'? if($_GET['cat']) / if(isset($_GET['cat'])) is goed genoeg.