isset en waarde direct binnenhalen
Erwin H op 14/11/2013 18:38:10:
Maar, het punt zit hem in a en b die niet te vergelijken zijn. In dat geval zeg ik die zou geen resultaat moeten opleveren in een vergelijking. Geen true en geen false. True en false impliceren wat mij betreft dat de vergelijking wel mogelijk is en dus is de enige optie dat als a en b niet vergelijkbaar zijn dat er een foutmelding moet volgen.
Mee eens. Als a en b onvergelijkbaar zijn, moet de vergelijking van a en b tot een soort negatie (ontkenning) leiden. Dat kán echter niet eindigen in false, want dat ontkent de negatie. De ontkenning van de negatie wordt dan een bevestiging: min keer min is plus.
Daarom zou ik me hier niet blindstaren op formele logica, maar zekerheidshalve een fout triggeren of een exception gooien. We zitten hier immers geen OS voor een Boeing te programmeren dat het onder alle omstandigheden blijft doen... Mag je hopen.
PHP hulp
22/11/2024 23:12:58Erwin H
14/11/2013 19:11:34Dat is uiteindelijk inderdaad het effect, je toetst van te voren of iets is wat je verwacht en daarna voer je pas iets uit. En dan natuurlijk niet verwachten dat je twee onvergelijkbare waardes krijgt en die dan alsnog gaan vergelijken.....
Ozzie PHP
14/11/2013 20:28:31Ward van der Put op 14/11/2013 19:03:05:
We zitten hier immers geen OS voor een Boeing te programmeren dat het onder alle omstandigheden blijft doen... Mag je hopen.
Dat zou wat zijn als je aan het vliegen bent, en ineens alle monitoren klappen naar beneden...