jannekekoetsier.nl
graag jullie commentaar op http://www.jannekekoetsier.nl, een van mijn projecten.
Eis van de klant: strakke, rustige, overzichtelijke site.
ToDo: contactformulier spamvrij en anti e-mailinjection maken.
Header is wel erg standaard mischien nog leuk effectje eroverheendoen.
en http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.jannekekoetsier.nl%2F :P
hij is me ook net iets te strak en rustig :) en de knoppen vind ik niet echt passen bij de rest , maar dat kan ook aan mij liggen. Zou em slightly uppimpen zeg maar
misschien iets kleinere knoppen bovenaan, of iig een hover effect eroverheen. Ziet er verder goed uit.
Jan Koehoorn schreef op 06.02.2007 16:44:
Wat bedoel je met anti e-mailinjection?
Ziet er echt goed uit ik zou ook kiezen voor iets kleinere knoppen maar ziet er echt goed uit
Bassos schreef op 06.02.2007 16:57:
Jan Koehoorn schreef op 06.02.2007 16:44:
Je wilt niet dat iedereen via jou mailformulieren spam kan versturen. Verplicht leesvoer!.
ik heb nu mijn e-mailformulier "beveiligd" met de functie htmlspecialchars en een vraag antwoord vergelijking. Dat heb ik geloof ik een keer gezien op een van jou website's, maar dan bij een gastenboek. Is dit een beetje voldoende...
ook mischien proberen om als je op z'n knop drukt niet dat | achtige dingetje van je muis er komt te staan
Maar, ik vindt het geheel een beetje te simpel, zoals:
Header
Buttons
Ook het nieuws deel staat erg onoverzichtelijk door elkaar, naar mijn mening
Had ik niet verwacht!
Groetjes, Robin.
Kil - hard - liefdeloos -fantasieloos vind ik het geheel. En dat voor een onderwerp als muziek waar gevoel toch op en top aanwezig is.
Naar mijn idee kan je strak en overzichtelijk ook anders met gevoel brengen...
Wat me ook tegen de borst stuit is het ge-ik met de zinnen. Maar goed ik ga nu maar even stoppen met m'n mening te verkondingen..... :/
Ik heb wel wat opmerkingen over de homepage.
Ik vind de groene kopjes op de homepage t.o.v. de overige paginas erg 'afwijken'. Misschien kun je elders op de site diezelfde groene kleur kunnen laten terugkomen?
Het tekstje links op de homepage (nieuws) heb je blauw gekleurd. Dat vind ik echter niet staan onder het groene kopje. Ik zou dat tekstje eerder ook #666666 maken net als de overige content! Het staat toch al in een appart vak, dus de het valt zowiezo wel op :)
De buttons vind ik ook niet egt prachtig..
De blauwe tekst hou ik niet van maar voor de rest een mooie site :)
Enkele minpuntjes die je naar mijn mening moet verbeteren.
Het menu: ik vind het niet mooi om van die losse vakken te gebruiken, wanneer je dit wel wilt, zorg dan dat je bij een mouseover op het vak zelf ook al actie kan voeren en niet alleen bij de titel.
Op de home heb je teveel verschillende tekstkleuren(zeker 5), probeer het groene of/ en het blauwe eruit te laten.
Om even over kleur door te gaan: ik denk dat subkoppen er een beetje uit mogen springen. Nu heb je deze lichter dan de tekst, maak ze zwart oid, zodat ze opvallen. Zo leest de bezoeker ook makkelijker over een pagina.
Externe links op de site in een nieuw venster openen, zodat de bezoeker niet ongewild de site kan verlaten.
Ik vind de blauwe achtergrondkleur er niet bijpassen, misschien een kleur wat beter bij de kop past.
Ik zou het nieuws op de home niet cursief zetten. Leest lastiger dan normaal.
Ondanks deze opmerkingen vind ik het wel een duidelijke, strakke site. Maar hij kan nog beter.
Op 1 punt echter ben ik het volkomen met je oneens:
Quote:
Externe links op de site in een nieuw venster openen, zodat de bezoeker niet ongewild de site kan verlaten.
Dat moet je dus nooit doen. De user is gewend dat hij via de backbutton terug kan en zodra je een link in een nieuw venster opent, werkt de backbutton niet meer. Alle usability experts zijn het hier over eens. Geen nieuw venster openen als je linkt naar een andere site!
Over de site... Vind de knoppen iets te. Ze zijn wel cool, maar iets te futuristisch voor de rest :D Zonder hippe achtergrond, of zonder achtergrondkleurverandering (en met text-decoration verandering) past ie denk ik beter bij de rest. Rest van site is supernetjes
url's in. En ik klik eerst en daarna pas goed lezen als ik geïntresseerd ben. Overzicht dat is wat ik wil.
Ow dan ben ik anders dan de usabilty experts. Ik raak mijn overzicht kwijt als ik iets wat ik niet verwacht (een andere site door 1 klik). Ik open bijna alle dingn in een nieuw tabblad, zodat als ik iets niet meer snap niet heen of terug hoef, maar op het tabblad te klikken. Ik had dat vandaag nog bij een site, kweet het adres niet, maar er zaten dan die Kijk op de site van Jacob Nielsen. Hij is de usability guru en heeft talloze onderzoeken gedaan op dit gebied. Zodra jouw link een nieuw venster opent, heeft de gemiddelde gebruiker het gevoel dat hij/zij de controle verliest. Vergeet niet dat we hier op een forum zitten met experts. Die weten wat er achter de schermen gebeurt.
Nou dat vind ik meer een misstatement. Iemand die ergens verstand van heeft wel geloven dat hij het beter weet dan jou. Je kan best je eigen mening behouden. Maar dat even terzijde, het gaat om algemene bezoekers, en dat ben ik niet. Ik ben meer een extreme, niet doordat alles weet, nee ik probeer gewoon alles. En als ik een manier heb gevonden wat ik beter vind, zal ik niet erg snel wijzigen van wat ik doe.
@ Zim: wat probeer je duidelijk te maken? Ik snap niet wat je probeert te vertellen.
Ik probeerde te zeggen dat je niet alles moet geloven wat een expert zegt. Maar ik zie dat ik jou verhaal verkeerd gelezen heb, ik dacht dat je dat wou zeggen. Maar jij had het dat wij op een expert forum zitten.