Jantje/janetje van alles !
Ik doe maar wat maar wel serieus!
Ik heb een 123website en wil daar een winkel van maken.
MET betalingsysteem etc.etc.
ik ben 58jr en een MUTS op P.C gebied!
maar ik wil en hoop dat ik dat kan leren op en rustige manier!
Iemand????
groetjes Joyce
Je zou bij Biedmeer.nl een webshop-contract kunnen afsluiten. Deze ondersteunen vele betalingsmanieren, en kan je op vele manieren inrichten. Het beheer is ook appeltje-eitje....
dank je voor je reaktie,zoals ik schreef heb ik al een website bij 123
geen idee of het daar mogelijk is om b.v IDEAL toe te voegen.
anders moet ik weer veranderen en dat vind ik al ingewikkeld.
sorry, als ik al verkeerd begon.zal nog weleens voorkomen.
zoals ik zei een muts ben ik.
Ik weet dat niet iedereen bedreven is in computers, maar een 'muts' hoef je jezelf niet te noemen hoor ;-)
Gewijzigd op 29/06/2012 23:12:08 door - Ariën -
Zowel een webshop als een betalingssysteem is bij iedere provider welke php en mysql ondersteund op te zetten.
Ik denk dat het veel belangrijker is om iemand er op te wijzen dat het, als particulier, niet (meer) mogelijk is om het betalingssysteem van IDeal te gebruiken op je website.
Om Ideal te kunnen/mogen gebruiken MOET je een inschrijving hebben bij de Kamer van Koophandel en ben je dus ook het jaarlijkse KVK abonnement verschuldigt en verplicht 5 extra belasting aangiftes per jaar te doen.
Dit is dus ongeacht bij welke provider je zit.
Een redelijk alternatief voor Ideal is het Duitse Sofort.
Deze biedt een vergelijkbaar systeem aan als Ideal (je gebruikt dus je eigen code generator en/of tan-codes en het gaat ook gewoon via internetbankieren op de website van je eigen bank).
Nadeel is dat er nog één grote Nederlandse bank is die nog niet is aangesloten bij Sofort, via de overige Nederlandse banken kun je dus gewoon betalen.
Voordeel is dat je geen KvK inschrijving nodig hebt.
Ik meen dat ook de provisies bij Sofort beduidend lager liggen dan bij Ideal.
Zowel Ideal als Sofort leveren een API welke je kunt gebruiken om te betalingen soepel te laten verlopen. Ook hebben ze beiden een duidelijke support pagina waar je veel info uit kunt halen.
Bij Sofort is er ook een testmodus mogelijk waardoor je alles kunt testen en proberen zonder dat er daadwerkelijk geld over gemaakt wordt.
Hoe dit bij IDeal zit weet ik niet.
Gewijzigd op 16/02/2014 09:56:23 door Pipo Clown
Kijk eens naar de datum van dit topic: 29/06/2012 16:12:07
KvK bijdrage is voor in elk geval een eenmanszaak al een tijdje 0 euro per jaar.
Als deze weer open moet mag de topicstarter mij PM'en.